דף הבית בניין ואחזקה ריהוט מתקני שטיחים ושיטות עבודתם
מתקני שטיחים ושיטות עבודתם
מיכלא 16/10/12 |  צפיות: 3064

למרות הדעה הרווחת האומרת שתיקון שטיחים היא עבודה קלה, למעשה, מתקני שטיחים הם אומנים מומחים העושים את מלאכתם ידנית בקפידה רבה. שחזור שטיחים, במיוחד שטיחים יקרים ושטיחים העשויים עבודת יד חשוב שיעשה על ידי חברה המתמחה בתחום ומחזיקה מלאי גדול של סיבי שטיח וציוד תיקון שטיחים מתקדם.

תיקן קרעים בשטיחים

שטיחים הסובלים מקרעים וחלקים חסרים עקב אכילת עש, חריכה או קרע ניתן לתקן ביד אומן. קרעים בשטיחים וחלקים חסרים ניתן לתקן על ידי השתלת קטע משאריות שטיחים או על ידי שחזור שזירת השתי וערב של השטיח וצביעת הצמר בהתאם לצבעים המקוריים. העבודה נעשית על ידי מתקן שטחים אומן ידנית כולל הצביעה. בסיום התהליך לא ניתן להבדיל בין המילוי לבין השטיח המקורי.

שחזור שטיחים והפרדת צבעים

שטיחים שניזוקו ממים, מטיפול באמצעים לא נכונים או רטיבות עשויים לסבול מ'ערבוב' של צבעים ואיבוד הדוגמא המקורית. הבעיה נפוצה בעיקר בשטחים העשויים עבודת יד. שחזור הצבעים המקוריים והפרדת צבעים של שטיח היא עבודה עדינה הדורש מיומנות רבה וניסיון. חשוב למסור את השטיח לתיקון מקצועי, רצוי לפני ייבוש השטיח וכמה שיותר מהר לפני שהצבעים שקעו אל תוך הסיבים.

תיקון פרנזים וקנטים

תיקון שטיחים כולל גם תיקון ושחזור פרנזים וקנטים. פרנזים וקנטים עשויים להיפרם עם הזמן והשימוש, להתנתק מהשטיח ולגרום לפרימה של שזירת השתי וערב ולנזקים לשטיח. חידוש הפרנזים נעשה בעבודת יד ובהתאמה לסוג הטקסטיל ממנו השטיח עשוי.

תיקון שטיחים - 'גלים'

'גלים' נוצרים בשטיחים בשל גלגול לא נכון של השטיח, תליה לא נכונה שלו (או תליה של שטיח שלא נועד לתליה), ניקוי לא מקצועי או הרטבה וייבוש לא נכון של השטיח. כמו כן, שטיחי צמר נוטים לסבול מ'גלים' באופן טבעי. תופעת הגלים מהווה לא רק מפגע אסתטי אלא עשויה גם לגרום למעידה ונפילה ושחיקה מהירה של השטיח כך שחשוב למסור את השטיח למתיחת שטיחים. שחזור שטיחים על ידי מתיחה דורש ציוד מיוחד שנמצא אך ורק אצל מתקני שטיחים מקצועיים.

תיקון שטיחים - אשפרה וביטנה

על מנת להקשיח שטיחים ולחזק אותם נהוג לתפור או להדביק ביטנה לשטיח. שטיחי מכונה שאינם כוללים ביטנה אחורית בדרך כלל מוקשחים על ידי אשפרה - משיחת החלק האחורי בחומר עמילני המתקשה ויוצר תמיכה לסיבי השטיח. הביטנה והאשפרה עשויים לסבול מבלאי במהלך השנים, מניקוי לא נכון ולא מקצועי ומהתייבשות והתפוררות. תיקון שטיחים מקצועי יכלול החלפת הביטנה או שכבת האשפרה. בשטיחי תלייה ניתן להוסיף שרוול לאורך השטיח לתלייה נכונה שלו מבלי לגרום לו נזק.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכלא


 


מאמרים נוספים מאת מיכלא
 
מערכות מיגון לבית או לעסק
רגע לפני שהולכים ורוכשים מערכות מיגון לבית כדאי ראשית איפה הכי כדאי להתקין את מערכות המיגון הנדרשות לבית. ראשית יש לבדוק את שטח הבית הפנימי, כך שנוכל להתקין את מערכות המיגון הנדרשות אם מדובר באזעקות או במצלמות כאשר על המצלמות להיות במקום לא גלוי אם לא תרצו שיראו אותן,

מתקני שטיחים ושיטות עבודתם
16/10/12 | ריהוט
למרות הדעה הרווחת האומרת שתיקון שטיחים היא עבודה קלה, למעשה, מתקני שטיחים הם אומנים מומחים העושים את מלאכתם ידנית בקפידה רבה. שחזור שטיחים, במיוחד שטיחים יקרים ושטיחים העשויים עבודת יד חשוב שיעשה על ידי חברה המתמחה בתחום ומחזיקה מלאי גדול של סיבי שטיח וציוד תיקון שטיחים מתקדם.

עו"ד תאונות עבודה, הליך התביעה
תאונת עבודה הינה מקרה בו נפצע העובד כתוצאה מתנאים לא נאותים במקום העבודה. נפילה מסולם, מחלה כתוצאה מחשיפה לחומרים מסוכנים, ירידה בשמיעה כתוצאה מחשיפה לרעש ועוד, כל אלו הינם מקרים הנחשבים כתאונות עבודה ומצריכים הענקת פיצויים לעובד הנפגע.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI