דף הבית ספורט וכושר גופני ספורט ימי ענפי גלישה מהנים
ענפי גלישה מהנים
עידן לוי 22/10/12 |  צפיות: 3946

המושג הכללי "סרפינג", גלישה על מים, כולל ענפים רבים של ספורט שמאחדת אותם התנועה של הספורטאי הגולש על פני שטח הגלים בגופו בלבד, באמצעות כלי קטן ממדים כלשהו, וברובם הגדול של המקרים, באמצעות לוח הקרוי גלשן.

הגלישה היא עתיקת יומין, ועברה התפתחות רבה לאורך הדורות, בעיקר באיי האוקיאנוס השקט ובראשם הוואי. בימינו ענפי הגלישה השונים מכילים ספורט תחרותי מקצועי, וכן ספורט אתגרי ובידורי המעסיק מיליוני חובבים ברחבי העולם.

סרפינג, בודי סרפינג ובודיבורדינג

ענף הגלישה באמצעות הגוף בלבד נקרא "בודי סרפינג" או גלישת גוף. זהו ספורט קשה המצריך תזמון מדוייק לרכיבה על הגל, והפעלה חזקה של הזרועות, הרגליים ושרירי הגב. רוב ענפי הגלישה, לעומת זאת, מערבים גלשן. סוג הגלישה הידוע ביותר מערב גלשן בלבד וקרוי בפשטות "סרפינג". בגלישת סרפינג צריך הגולש להתייצב בצורה מאוזנת על הגלשן ולנצל את תנופתם של גלים על מנת לנוע במהירות על המים. ענף גלישה נוסף נקרא "בודיבורדינג" או גלשן גוף, ובו באופן טיפוסי שוכב הגולש על גחונו לאורך הגלשן ונעזר בזרועותיו לניווט.

גלשני רוח וקייט סרפינג

וריאציות אחרות על הגלישה בגלשן נעזרות בכלים נוספים מלבד הגלשן עצמו, אשר עוזרים להסיע את הגולש על המים בדרכים שונות. שיטה אחת ידועה היא "ווינד סרפינג", גלישת רוח. גלשן רוח הוא בעל מפרש, כמו מפרש של אוניה בממדים קטנים יותר, המנצל את כוח הרוח כדי לייצב ולהניע את הגלשן במהירות ולאורך זמן. שיטה אחרת היא קייט סרפינג, ובה אוחז הגולש במצנח גלישה הנמצא גבוה באוויר וקשור אליו באמצעות כבלים ארוכים. מצנח הגלישה מנצל זרמי אוויר גבוהים ליצירת תנופה גדולה תוך שהוא מאפשר לגולש מרווח תנועה לבצע תרגילים בעת הגלישה.

ווייק סרפינג ו-SUP

בשיטת ה"ווייק סרפינג" מחובר הגולש בכבלים לסירה, לרוב סירת מנוע, והיא מסיעה אותו על גלשנו במהירות גבוהה מאד ומנווטת אותו בעקבותיה. שיטה נוספת היא ה"פאדלבורדינג" המוסיפה לגלשן משוט בלבד, ובשנים האחרונות הפכה פופולרית בפרט ה-SUP שבה הגולש חותר בעמידה על גלשן יציב במיוחד. הגלישה בעמידה באמצעות משוט יכולה להיעשות בקצב מתון וללא מיומנות גבוהה, ועל כן נחשבת בטיחותית ומתאימה למתחילים ואף לילדים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עידן לוי

סרף האוס - המטרה העיקרית העומדת לנגד עינינו, היא לפתוח דלת לים לכל אחד ואחת הרוצים לקחת בו חלק. הידע הרב, הנסיון והמקצועיות של אנשי סרף האוס חברו יחד כדי להגשים מטרה זו. בסרף האוס נעשה הכול על מנת שתרגישו בבית ושתמיד יהיה לכם כיף לחזור. אנחנו מאמינים כי אוירה ביתית, יחס אישי ושירות לקוחות מסור, עושים את ההבדל.‏



 


מאמרים נוספים מאת עידן לוי
 
כניסה לעולם המופלא של קייט סרפינג
31/10/12 | ספורט ימי
קייט סרפינג הוא ספורט המשלב צניחת רחיפה וגלישת רוח, ומאפשר להעזר בכוחם המשולב של הרוח ושל הים על מנת לנוע במהירויות אדירות ולקפוץ לגבהים אדירים באוויר.

ענפי גלישה מהנים
22/10/12 | ספורט ימי
המושג הכללי "סרפינג", גלישה על מים, כולל ענפים רבים של ספורט שמאחדת אותם התנועה של הספורטאי הגולש על פני שטח הגלים בגופו בלבד, באמצעות כלי קטן ממדים כלשהו, וברובם הגדול של המקרים, באמצעות לוח הקרוי גלשן.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI