דף הבית חינוך ולימודים לימודי תעודה ומקצוע נטורולוגיה- הכי טבעי שיש
נטורולוגיה- הכי טבעי שיש
יובל אלביכטמן 23/10/12 |  צפיות: 3228

שיטה זו מבוססת על תזונה טבעית , ושימוש בה כאמצעי ריפוי. הבסיס לתורה זו הוא הקשר בין מצב רגשי ונפשי של המטופל לבין המצב הגופני שלו, ונקיטת טיפול שעיקרו שינוי בהרגלי התזונה וקביעת תפריט של תזונה טבעית שנמצא שהיא מסייעת לחיזוק המערכת החיסונית והנפשית. האבחון של המטופל נעשה על ידי המטפל באמצעות נטורולוגיה, המאבחן את מצבו הכללי- הגופני, הנפשי, הרגשי, אורח חייו, משברים בחייו, והתזונה שלו, עד שהגיע לקבלת הטיפול. המטרה של טיפול באמצעו נטורולוגיה היא לסייע למטופל להגיע להחלמה של הנפש, הרגש והגוף גם יחד. בנוסף, נועד הטיפול למנוע תחלואים בגוף ובנפש שיכולים להתקיים באמצעות תזונה נכונה ובריאה. לפי הנטורולוגיה, הגוף צובר בתוכו רעלים הנגרמים מתזונה שאינה נכונה לו, ואינה מתאימה למטופל.

נטורולוגיה כחלק מרפואה משלימה

תחום הרפואה המשלימה הוא רחב ומגוון. כל ענפי הטיפול של רפואה משלימה הם אלו אשר כשמם, משלימים את הטיפולים של הרפואה המערבית, הקונבנציונלית והמקור שלהם, בניגוד לזה המערבי, המדעי והמחקרי, הוא הוליסטי, נשען על תורות ופילוסופיות מן המזרח, ואחרות. שוני נוסף בין שתי האסכולות הוא תפיסת הרפואה המערבית את המחלה כסימפטום שיש לטפל בו, ולאו דווקא לסלק אותו כליל, בעוד שברפואה המשלימה, הראייה היא כוללת, בודקת את המטופל כמכלול של רגש, נפש וגוף, ומנסה להבין מה בכלל גורם לאותו סימפטום להגיע לגופינו. שיטה זו, של הרפואה המשלימה, נתפסת עבור רבים מאיתנו לאו דווקא כזו שמשלימה את השיטה המערבית, אלא האלטרנטיבה היחידה לריפוי, ולכן היא קרויה גם רפואה אלטרנטיבית. נטורולוגיה היא ענף טיפולי אחד ברפואה משלימה, בנוסף לענפים רבים ומגוונים, ביניהם דיקור סיני, דיקור יפני, הומיאופתיה, ארומתרפיה, קינסיולוגיה, רפלקסולוגיה ועוד.

לימודי רפואה משלימה בארץ

בארץ קיימים לימודי רפואה משלימה במגוון רחב של מכללות ומוסדות חינוך אחרים. המועצה להשכלה גבוהה בישראל לא מכירה בלימודים אלו כאקדמיים, ולכן הבוגר לא מקבל תואר אקדמי. למרות ועל זאת, קיימת מודעות עצומה וביקוש לתחום, והמכללות מוצאות עצמן קולטות תלמידים רבים אל בין שורותיהן. הלימודים הם ברמה אקדמית לכל דבר, מעמיקים, רציניים ומקיפים, ועם מרצים מן השורה הראשונה בתחומים השונים אותם הם מלמדים. הביקוש נובע הן מהמודעות ההולכת וגוברת לטיפולים שאינם קונבנציונליים, והן בשל הידיעה כי יש ביקוש גם בעתיד למקצועות אלו, וכי הבוגרים יוכלו למצוא עצמם משתלבים במסגרות טיפוליות רבות, כשכירים או כעצמאים.

הלימודים יכולים לארוך כשנה עד כמה שנים, תלוי במסלול בו אתם בוחרים.

לימודי נטורולוגיה הם חלק מלימודי רפואה משלימה. במהלך הלימודים לומד התלמיד לבנות מערך של תוזנה בריאה ונכונה למטופל, ובאופן אינדיבידואלי למצבו, הנפשי והן הגופני. במהלך קורס נטורולוגיה מקבלים התלמידים מושגים רחבים ומעמיקים הן ברמה התיאורטית והן בהתנסות מעשית של ממש. הם לומדים על אבחון של ליקויים גופניים המתבצע באמצעות בדיקות מעבדה, אבחון סימפטומים קליניים נוספים, שיטות תזונה המגיעות הן מהמזרח והן מהמערב, התאמת התזונה ודרכי הטיפול בהתאם למין וגיל המטופל וכן, הקשר ההדוק בין הגוף לבין הנפש.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יובל אלביכטמן

מכללת כרכור /ספיריט

מומחים לשיקום באמצעות רפואה אלטרנטיבית ורפואה משלימה.

ע"י יובל אלביכטמן



 


מאמרים נוספים מאת יובל אלביכטמן
 
רכיבה טיפולית – לאנשים שאוהבים לעבוד עם בעלי חיים
רכיבה טיפולית – טיפול מסוג שונה, מתאים לכם ?

רפואה משלימה – לגוף, לנפש ולנשמה
רפואה משלימה – להשתחרר מהכאבים הפיזיים והנפשיים

לימודי רכיבה – איזה סוג של מטפלים אתם רוצים להיות ? הדרך שלכם מתחילה אצלנו במכללה
לימודי רכיבה – מטפלים באנשים באמצעות הסוסים

לימודי רפואה משלימה – משנה כיוון לערוץ נכון יותר
לימודי רפואה משלימה – מהפך בצורת החיים

לימודי רכיבה טיפולית- טיפול עם עוצמה
לימודי רכיבה טיפולית- דוהרים אל הבריאות

רפואה משלימה - אל תשלימו עם המצב
רפואה משלימה - לטפל בדרכים אחרות

ליצנות רפואית- מכישרון טבעי למקצוע מבוקש
ליצנות רפואית- לעשות טוב למישהו אחר

רכיבה טיפולית- קשרים אחרים
רכיבה טיפולית- חוזרים אל הטבע הרפואה המשלימה הפכה לפופולארית ביותר במהלך השנים האחרונות. בעבר, לא האמינו האנשים ביכולתה של הרפואה המשלימה, הם האמינו רק בכוחה של הרפואה המסורתית, אך עם חלוף הזמן, החלו רבים להתנסות בה ומצאו בה פתרון עבור בעיות שונות אשר לא הצליחו לקבל מענה ופיתרון במסגרתה של הרפואה הקונוונציונאלית.

לימודי עיסוי- להרגיע את הגוף
לימודי עיסוי- משהו טוב לימודי עיסוי עשויים להתאים לאנשים אשר אוהבים בני אדם ואוהבים את תחושת המגע עימם. העיסוי עשוי לעזור לאנשים רבים בני גילאים מגוונים ומצבים שונים. בעזרתו יוכלו אלו לחוש טוב יותר.

רפלקסולוגיה- על קצות האצבעות
רפלקסולוגיה- לטפל בעקב אכילס בעבר לא הייתה הרפואה המשלימה מקובלת בקרב הציבור. מרבית האנשים האמינו רק ביכולתה של הרפואה הקונוונציונאלית ומהמסורתית. עם חלוף השנים ותהליכי הגלובליזציה אשר חלו על מרבית המדינות, הפך עולמנו לקטן יותר ומגוון צורות חשיבה חדרו אל העולם המערבי. כתוצאה מכך הפכו שיטות טיפוליות זרות לחלק בלתי נפרד מדרכי הטיפול בחולים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI