דף הבית ביטוח ביטוח כללי יוצאים לטיול תרמילאים בהודו ונפאל? אל תסעו לא מכוסים
יוצאים לטיול תרמילאים בהודו ונפאל? אל תסעו לא מכוסים
wobi 06/11/12 |  צפיות: 3079

זה היה החלום הגדול שלך. כעת, לאחר השירות הצבאי המפרך, אתה סוף סוף מגיע להגשים את טיול התרמילאים אותו תמיד רצית לעשות. הודו, נפאל ושאר מדינות המזרח מחכות כבר מעבר לפינה. יחד עם זאת, כל טיול בסדר גודל כזה כולל בתוכו מספר סכנות אפשריות, אשר רצוי להיערך אליהן מבעוד מועד- באמצעות ביטוח תרמילאים מתאים.

הדברים שיכולים להשתבש בטיול תרמילאים

בדרך כלל, טיול תרמילאים יימשך מספר חודשים, אם לא מעבר לכך. אוכלוסיית היעד שלו תהיה בעיקר צעירים, בין אם אחרי צבא, תואר אקדמי או כל מאורע אחר. טיול זה ישלב בתוכו לא רק "טראקים" ארוכים ולינה בשטח, אלא גם לא מעט פעילויות ספורט אתגריות, אשר מדינות המזרח הרחוק ודרום אמריקה, יעדי התרמילאים המועדפים, מציעות למכביר.

עקב כך, עולה גם הסכנה שבטיולי תרמילאים. חשבו, למשל, על מטיילים אשר אבדו עקבותיהם בשטח שכוח אל, או לחילופין נפגעו במהלך ראפטינג, טיפוס הרים או כל ספורט מסוכן אחר. ברור שנדרש מענה שלא רק יעניק להם פיצויים כספיים נרחבים על כך, אלא, במידה מסוימת, יאפשר להם בכלל את ההיחלצות. כאן בדיוק נכנס הביטוח לתמונה.

מהו ביטוח תרמילאים?

ביטוח תרמילאים מהווה, אם כן, שטר הביטחון של האנשים היוצאים לטיול ארוך בחו''ל. זוהי פוליסת ביטוח נסיעות לחו''ל נרחבת באופן יחסי, אשר נועדה להעניק כיסוי ביטוחי ופיצויים נרחבים בשורה ארוכה של מקרים. להבדיל מהמקרה של ביטוח חופשה "רגיל", כאן תהיה התייחסות מכרעת לספורט אתגרי, על שלל סוגיו. זאת, כאמור, מכיוון שפעילויות מסוג זה נפוצות ביותר בטיולים ארוכים דוגמת אלה.

כך, יעניק ביטוח התרמילאים פיצוי עבור פגיעות בגוף הנגרמות במהלך הטיול, בין אם עקב ספורט אתגרי ובין אם מכל סיבה אחרת (כמפורט בתנאי הפוליסה). כמו כן, יציע הוא שירותים שאינם נכללים בפוליסות הסטנדרטיות, לרבות שירותי איתור וחילוץ, הצלה ופינויים, הטסות רפואיות לישראל- והרשימה עוד ארוכה.

סוגיית המטען

כל אדם אשר נוסע לטיול תרמילאים דואג לארוז מזוודות עמוסות בכל טוב, שיוכלו בוודאי לספק לו מענה בחודשים הארוכים מעבר לים. ביטוח תרמילאים מתייחס לכל אלה, מתוך ידיעה כי כל אובדן של ציוד עלול להשפיע במידה רבה על הטיול, ואף להפסיק אותו לחלוטין. כתוצאה, ביטוחים רבים מסוג זה כוללים בתוכם גם סעיפים לא מבוטלים הנוגעים לכבודה.

כך, על כל מקרה של אובדן ציוד, גניבתו או פגיעה מסוימת הנגרמת לו, יהיה זכאי המבוטח לפיצויים נרחבים, גבוהים הרבה יותר מאשר בפוליסות ביטוח חופשה רגילות. כמובן שרצוי לבדוק מבעוד מועד אילו פריטים אכן נכללים בהסכם עם חברת הביטוח האמורה. לרוב, בתוספת תשלום, ניתן להוסיף כיסוי עבור חפצים אישיים שאינם טריוויאליים כלל.

הרחבות הביטוח הנפוצות

חשוב להדגיש כי כל ביטוח תרמילאים ניתן להרחבה, כאשר בדרך כלל זו כרוכה בתוספת תשלום מסוימת. לכל חברת ביטוח מסלולי תרמילאים נבדלים, וכן אפשרות להתאים אותם לצרכי הלקוחות, בעיקר בהיבט של ההרחבות. כך, יכולים לכלול מבוטחים בפוליסה שירותים דוגמת כיסוי הוצאות משפטיות במקרה של מאסר או מעצר, מילוט ממדינות מסוכנות – והרשימה עוד ארוכה.

כמובן שרצוי להתחשב ביעד הנסיעה לפני שמחליטים על כל אלה. באם קיים אפילו סיכוי קלוש לביצוע פעילות ספורט אתגרית, או לחילופין לשהות ארוכה ב"שטח", ההמלצה הברורה היא להצטייד בפוליסת ביטוח תרמילאים מתאימה, ולא להסתמך על המזל. השוואת מחירי ביטוח תרמילאים, כמו גם בחינה מדוקדקת של הפוליסה שמציעה כל חברה וחברה, יכולים להוות הבדל בין חוויה של פעם בחיים, לבין קטסטרופה של ממש.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 wobi


 


מאמרים נוספים מאת wobi
 
מהו כיסוי חדש תמורת ישן בביטוח הרכב?
11/11/13 | ביטוח רכב
סעיף זה מעניק כיסוי חדש תמורת ישן, והוא נכנס לתמונה, פעמים רבות, במקרים של טוטאל לוס לרכב. הנה כל מה שחשוב לדעת עליו.

כיצד תצמצם את הסיכון לגניבת רכבך?
10/11/13 | רכב
קשה למנוע לחלוטין את הסבירות של גניבת רכב, אך ניתן לצמצמם אותה באופן משמעותי. מה ניתן לעשות על מנת למנוע את גניבת רכבך?

ביטוח רכב מחוץ לשטח מדינת ישראל
06/11/13 | ביטוח רכב
רכשת ביטוח רכב בארץ? בדוק האם הביטוח תקף גם בחו"ל או מעבר לקו הירוק. כל המידע במאמר הבא.

תביעת פיצויים בגין גניבת פריטים מהרכב
23/09/13 | ביטוח רכב
חברות ביטוח רבות להציע את ביטוח "כל הסיכונים", שנועד להתייחס למצבים שונים – ובין השאר ביטוח תכולתה של הדירה גם מחוצה לה. אולם, מה קורה כאשר פריטים נגנבים מתוך רכבו של המבוטח? האם הביטוח תקף אז?

הפחתת תגמולי הביטוח בגין השארת המפתחות במתנע
17/09/13 | ביטוח רכב
התייחסות מיוחדת בפוליסת ביטוח הרכב מקבלות תמיד נסיבות המקרה - שאלה נפוצה ביותר היא מה קורה כאשר הרכב נגנב, בעוד המפתחות שלו נמצאים במתנע?

שרות טיפול משפטי בתביעות צד ג'
16/09/13 | ביטוח רכב
מה כולל שרות הטיפול המשפטי במסגרת תביעות צד ג'? ואיך משיגים את הפוליסה המשתלמת ביותר, מהבחינה הזו? כל המידע במאמר הבא.

מסלולי ביטוח לרכב שני
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נדבר על מסלולי ביטוח לרכב שני, ולמדיניות הנהוגה כיום בישראל ביחס לסוגיה מורכבת זו.

ביטוח רכב - השתתפות עצמית בהגנה משפטית
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נתייחס כאן למאפיינים של סעיף הגנה משפטית בביטוח הרכב, ולמרכיב מרכזי מאד בתוכה - סוגיית ההשתפות העצמית. מה בדיוק עומד מאחוריה?

רכישת ביטוח משכנתא באינטרנט - כיצד לעשות זאת נכון
האפשרות של רכישת דירה ללא משכנתא נראית כמו חלום רטוב, שספק אם יושג אי פעם. לא רבים יודעים, אבל בעת ההלוואה החשובה הזו נדרש גם לרכוש ביטוח משכנתא. איך האינטרנט יכול לסייע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר?

טיפול בנזקים למבנה במסגרת ביטוח המשכנתא
במאמר זה נתייחס לרכיב מרכזי ביותר בתוך ביטוח המשכנתא, והוא ביטוח מבנה למשכנתא: מה הוא מציע למבוטחים מבחינת טיפול בנזקים לבית?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI