דף הבית רפואה ובריאות רפואה משלימה אלמנט המים בחורף
אלמנט המים בחורף
טלי בר-גיל 19/12/12 |  צפיות: 2987

השקט והסטטיות המאפיינים את החורף יפרו את הזרעים של הצמחייה שמתעתדת לנבוט ולפרוח עם בוא האביב והקיץ.  אלמנט המים מזין את הרבדים העמוקים ביותר של פעולות החיים, הלידה והצמיחה.  החורף מאופיין בצבעים כהים ושחורים, מהם יכולים להתחיל ולהיווצר האש והאור המאפיינים את הקיץ.

האיברים הסינים המיוחסים לאלמנט המים הם הכליות ושלפוחית השתן.  אלו אינם אותם איברים כפי שמתארת הרפואה המערבית, אלא מתארים תכונות ומאפיינים מסויימים של הפרט והטבע.  שלפוחית השתן מכילה את כל נוזלי הגוף ושומרת על מאגרי האנרגיה שלנו.  הכליות, הפועלות יחד עם שלפוחית השתן, מאזנות ומפיצות את הנוזלים לחלקים השונים של הגוף.  הכליות מכילות את המאגר של מהות החיים, הJing-, איתו אנו נולדים ואותו אנו מטפחים כל החיים.

פגיעה באלמנט המים מתאפיינת בעייפות קשה וכרונית או פיברומיאלגיה, ולעיתים גם בפגיעה בתפקוד המיני או בפוריות.

אלמנט המים מסכך את המפרקים ומאפשר להם תנועה חופשית.  כל פגיעה באלמנט המים תשפיע על התנועה במפרקים, ועשויה לגרום לארטריטיס (דלקות פרקים) או כאבי ברכיים.

(צילום: עידו קרון)

אנשים בעלי אנרגיית אלמנט מים טובה ומאוזנת, יהיו בעלי כוח רצון חזק, ויהיו בעלי אומץ רב  לעשות צעדים לקראת הגשמת מטרותיהם בחיים.  אלמנטהמים מעודד חיים לפי עקרונות נעלים, גם אם נתקלים בקשיים או בפחדים בדרך.

טיפולי השיאצו יכולים להשפיע על אלמנט המים תוך טיפול ישיר במרידיאנים (ערוצי האנרגיה) המקושרים לאלמנט זה. הגישה לערוצי האנרגיה נעשית על ידי לחיצה על נקודות מסויימות בהן מתנקזת אנרגיית האלמנט. על ידי הפעלת לחץ בנקודות אלו, ניתן להשפיע על אופי הזרימה במרידיאן.

בעקבות טיפול שיאצו באלמנט המים, ניתן לסייע למטופל במציאת דרכו בחיים ולסייע לו בגיוס הכוחות הדרושים לו על מנת להגשים אותם.

מתיחת מרדיאנים:
אחד התרגולים אותם ניתן לבצע בבית הוא מתיחת המרידיאנים.  כאשר מבצעים את המתיחות, אנו מסייעים לזרימת האנרגיה במרידיאן ועוזרים לשחרר בו תקיעות.  להלן קטע מספרו של מסונגה, המתאר תרגיל מתיחת המרידיאנים הקשורים לאלמנט המים.  תוכלו לבצע תרגול זה בעצמכם:

"על מנת למתוח את מרידיאן הכליות ואת מרידיאן שלפוחית השתן, שבו כשרגליכם מתוחות קדימה. העקבים צריכים להיות צמודים ואין צורך שאצבעות הרגליים יהיו צמודות.  השאירו את הברכיים ישרות ונסו שהחלק האחורי של כפות הרגליים יהיה בקשר עם הרצפה במידה רבה ככל האפשר. לאחר מכן כופפו את חלק גופכם העליון קדימה וגעו עם הידיים באצבעות כפות הרגליים (ראו איור מטה).  הפכו את כפות הידיים כך שיפנו החוצה לקשתות והאגודלים יפנו לעבר העקבים".


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 טלי בר-גיל


 


מאמרים נוספים מאת טלי בר-גיל
 
אלמנט המים בחורף
הרפואה הסינית מאפיינת 5 אלמנטים הבונים יחד את העולם החי והדומם: אדמה, אש, מים, עץ ומתכת. לכל אלמנט מאפיינים ייחודיים, וכולם יחד משלימים זה את זה ליצירת שלמות בטבע.
החורף נשלט על ידי אלמנט המים, שהינו כוח יצירתי חזק הממוקם במרכז הבטן התחתונה. במאמר אתייחס להשפעת אלמנט המים על הגוף ועל הדרכים לחיזוקו בעונת החורף.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI