דף הבית רפואה ובריאות רפואה יישור שיניים
יישור שיניים
דר' טליה דיין 23/12/12 |  צפיות: 2705

שיטות חדשות המאפשרות  יישור שיניים בלתי נראה התפתחו לאחרונה בתקופה המודרנית. יישור עם סמכים המדובקים על החלק הפנימי של השן וכן יישור שיניים שקוף כגון אינביזאליין. לכל שיטה ייתרונות וחסרונות משלה.

שימוש בקשתיות שקופות מאפשר יישור שיניים כמעט מבלי לראות כלל את המכשור. לא כל מקרה מתאים לשמוש בשיטה זו.

במהלך יישור שיניים שקוף ניתנת למטופל כל זמן קצוב פלטה שקופה כחלק מסדרה של פלטות מאוד דקות שיושבות כמו כפפה על השיניים וכמעט אינן נראות. ניתן להסיר את הפלטות ואז שמירה על ניקיון השיניים והחניכיים היא קלה יותר אך מצד שני צריך ללבוש את הפלטות רוב שעות ביממה מלבד אכילה וצחצוח כדי לגרום למכשור להזיז את השיניים באופן אפקטיבי. אחת השיטות היא Invisalignוהיתרון בה הנו ההדמיה של התוצאה הסופית וכך האורתודונט יכול לתכנן מראש את מטרות הטיפול וניתן לבחור את הטיפול המתאים ביותר מבין מספר הדמיות שניתן ליצור בעזרת התוכנה שלהם וכן סדרת הפלטות של הטיפול מתחילתו ועד סופו מיוצרת מראש.

בשיטה בארץ clear aligner כרגע לא מבצעים את ההדמיה הסופית וזה יכול להוות חסרון במקרים מסויימים. שיטה זו מעט זולה יותר ונותנת מענה טוב למקרים פשוטים יותר שמתאימים לכך.

"גשר פנימי" - אותו לא ניתן לראות כלל שכן הוא מוחבא בחלק הפנימי של השיניים הפונה ללשון. גם פה יש מספר שיטות עבודה, לרוב שיטה זו דורשת עבודת מעבדה המיקרת את הטיפול מחד ומצד שני מאפשרת תכנון מראש של המצב הסופי הצפוי והתאמת המכשור בהתאם.

לגבי יישור שיניים פנימי – בדר"כ רוב המטופלים המעוניינים בכך מתאימים לטיפול והטיפול הינו אפקטיבי. לגבי פלטות שקופות, צריך לבחון את המגבלות לשיטה ואת מידת ההתאמה לכל מטופל מטופל, כאשר המקרה מתאים התוצאות גם כן טובות.

צריך בדיקה לשם אבחנה. לאחר אבחנה ניתן להתאים את חלופות הטיפול הרלוונטיות למקרה הפרטני.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דר' טליה דיין


 


מאמרים נוספים מאת דר' טליה דיין
 
יישור שיניים
23/12/12 | רפואה
שיטות חדשות המאפשרות יישור שיניים בלתי נראה התפתחו לאחרונה בתקופה המודרנית. יישור עם סמכים המדובקים על החלק הפנימי של השן וכן יישור שיניים שקוף כגון אינביזאליין. לכל שיטה ייתרונות וחסרונות משלה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI