דף הבית בית משפחה וזוגיות בגידות גירושין: מדוע גברים בוגדים בדיסקרטיות במקום לספר לאישה ולהתגרש?
גירושין: מדוע גברים בוגדים בדיסקרטיות במקום לספר לאישה ולהתגרש?
אביב יועצים 04/01/13 |  צפיות: 14411

נשים רבות שמגלות לתדהמתן כי הבעל בוגד מהצד, שואלות את עצמן מדוע הוא בחר לנהל חיים כפולים במקום פשוט לסיים את הנישואין ולהתגרש. הן לא מצליחות להבין: "אם הוא היה כל כך אומלל והתאהב במישהי אחרת, למה הוא פשוט לא אמר לי?" ווידוי כזה היה עלול לחסוך הרבה צער, כאב ושקרים, שפרצופם המכוער נחשף במלואו.

מדוע רוב הגברים שבוגדים מעדיפים לנהל חיים כפולים ולא להתגרש ולהתמסר לחלוטין לאישה האחרת? עו"ד גירושין מנסה לענות על שאלה זו:

כי חיי הנישואים נוחים - הבעל מרוצה מהקן המרופד והנוח שמציעים לו חיי הנישואין. נוח לו לנהל חיים כפולים ו"לרקוד על שתי החתונות". הוא ממש לא מתכוון ליידע את אשתו על הרומן.

כי הבעל לא רוצה לפגוע במשפחה - עבור בעל כזה, הילדים נמצאים בחשיבות עליונה. גם אם הוא סובל עם האישה, הריבים בבית לא שוככים והנישואין שלו גיהינום, גם אם הוא התאהב עד מעל לראש באישה אחרת שמוכנה לעבור לגור עימו עכשיו ומיד - הוא לא ירצה לפרק את המסגרת המשפחתית ולפנות אל עו"ד גירושין. הוא ישים את טובת הילדים לפניו.

כי זה מקובל - אם כל החברים שלו מתרברבים בבגידות ובסטוצים מהצד, למה שהוא לא יעשה זאת? מוזר ככל שיישמע, בגידה יכולה להיות חלק מנורמה חברתית מקובלת.

כי הוא מפחד להתעמת עם האישה - הבעל יודע היטב כי אשתו לא תקבל בשלוות נפש את הווידוי על הרומן מהצד. היא תרגיש פגועה, נבגדת וזועמת ועלולה למרר את חייו ולהתנקם בו עם עורך דין גירושין. הפחד מהעימות יגרום לו לשמור היטב על חשאיות.

מתוך פחד להרוס את האמון בנישואין - לאחר שהווידוי על הרומן ייחשף, אין שום דרך חזרה. האמון ייפגע משמעותית. אי אפשר להחזיר את המצב לקדמותו. מסיבה זו הבעל מעדיף לשמור את הסוד בבטן.

כי ה"אישה האחרת" נשואה בעצמה - רומן בין שני אנשים נשואים הוא אינו דבר נדיר כלל. גבר נשוי פוגש אישה נשואה, לשניהם יש ילדים ובני זוג והם שומרים על חשאיות בכל מחיר, כדי לא לפגוע בכל המעורבים. הסודיות והחשאיות רק מעצימים את התשוקה והלהט. - "מים גנובים ימתקו".

מסיבות כלכליות - הבעל לא רוצה להתגרש ולהתחיל לשלם מזונות חודשיים על ילדים. הוא מעדיף לשמור את הרומן שלו על אש קטנה ובלבד לא להתגרש ולחלק את הרכוש המשותף.

מכיוון שבדרך כלל גברים לא יוזמים גירושין - עורך דין גירושים מספר, כי לרוב האישה היא זו שיוזמת את מהלך הגירושין. הבעל נשאר פאסיבי, גם כאשר מצב הנישואין בכי רע. הוא יחפש פתרון ומפלט בזרועותיה של אישה אחרת.  

המאמר נכתב בחסות עו"ד גירושים יעקב בלס - משרד עורכי דין לענייני משפחה וגירושים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI