דף הבית ביטוח ביטוח כללי כיסוי ביטול טיסה וביטול נסיעה בפוליסת ביטוח הנסיעות
כיסוי ביטול טיסה וביטול נסיעה בפוליסת ביטוח הנסיעות
wobi 06/01/13 |  צפיות: 3432

לפני כשנה קרסה לה במפתיע חברת תעופה ספרדית מקומית. לא היה מדובר בחברה גדולה, אך הרעש שגרמה קריסתה, הידהד היטב ברחבי העולם. ישראלים רבים, חשו את רעידת האדמה תחת רגליהם. אחד הסיוטים הגדולים של כל אדם היוצא לחוץ לארץ, התגשם – החברת התעופה קרסה במפתיע והנוסעים נשארו תקועים.

מהדורות החדשות בארץ, סיקרו את הנושא בהרחבה. נוסעים רבים שנתקעו בנמלי התעופה ברחבי ספרד, עם כרטיסי טיסה שאינם בתוקף ונאלצו לשלם תוספת שלפעמים הגיע לכדי מאות דולרים כדי להשיג כרטיס טיסה חלופי ושאר הוצאות לא צפויות בעקבות הפסקת פעילותה של חברת התעופה. בין השאר יצא כעסם של הנוסעים אשר רכשו כרטיסי טיסה מהחברה, על כך שהחברה לא הודיעה מספיק מראש כדי לאפשר לאנשים להתארגן, אך לא רק.

כעסם של הנוסעים יצא גם על חברות הנסיעה אשר דרכן הם רכשו את כרטיסי הטיסה ואילו חברות הנסיעות מצידן, טענו שאין זה מתפקידן לספק לנוסעים ביטוח נסיעות לחו"ל ופיצויים בגין ביטול טיסה של חברות תעופה שונות.

פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל, לא רק בריאות

נשאלת השאלה, מה בעצם כוללות פוליסות של ביטוח נסיעות לחו"ל.

מעניין כי רובנו, כאשר אנו חושבים על ביטוח נסיעות לחו"ל, בדרך כלל אנו חושבים באופן אוטומטי (ודי מובן מאליו) על ביטוח רפואי. בין אם מדובר בטיול ארוך במזרח הרחוק, בפעילויות של ספורט אתגרי או נופש בסגנון בטן-גב והכול כלול, לפני הנסיעה, רוב האנשים פונים לקופות החולים כדי לרכוש ביטוח נסיעה לחוץ לארץ.

נסיעה לחוץ לארץ כרורכה בדרך כלל בעלויות רבות ומגוונות. יש להזמין חדר במלון, לעיתים להזמין רכב, לתכנן עלויות, מזון, כלכלה, בריאות...כן כל אלו אכן דברים חשובים למדי אשר בלעדיהם אי אפשר להסתדר. אבל כאשר מתכננים נסיעה אל מחוץ לגבולות הארץ, צריך לזכור שתפקידו של הביטוח הוא לכסות אותנו על כל מקרה שעלול לקרות, בין אם הוא רפואי ובין אם לא.

פוליסות שונות של ביטוח נסיעות לחו"ל מוצעות על ידי חברות הביטוח השונות הפועלות בארץ. אלו משווקות את השירותים שלהן, הן בצורה ישירה על ידי פרסומים והן באמצעות חבירה לחברות כרטיסי אשראי (הכוללות שירות של ביטוח נסיעות לחו"ל כחלק מהצטרפות לשירות כרטיס אשראי בין לאומי) וכן באמצעות קופות החולים הפועלות בארץ.

מה כוללת הפוליסה?

כול מי שיוצא אל מחוץ לגבולות הארץ, נזקק לביטוח, ולכן, גם כאשר אנו מחפשים את פוליסת הביטוח חשוב שזאת תתאים לצרכינו. ההיצע הקיים בשוק הוא עצום וחשוב לבצע מחקר מקיף וסקר שוק נרחב כדי לבחור את מה שבאמת מתאים לנו ושלא יצא יקר מדי או לא שימושי, והרי אם יש משהו שהישראלי שונא יותר מכל דבר אחר זה לצאת פראייר.

ראשית, יש לענות על השאלה מהי מטרת הנסיעה. פוליסות של ביטוח נסיעות לחו"ל מחולקות לפי המטרות השונות שלשמן אנו יוצאים לחו"ל. אם מדובר בטיול אחרי צבא, כנראה שנרצה לרכוש פוליסת ביטוח שתכסה אותנו באזורי מדינת עולם שלישי, ונרצה להשקיע כסף רב יותר בביטוח הרפואי כמו גם בביטוח המכסה פעילויות של ספורט אתגרי.

אם לעומת זאת, מדובר בנסיעת עסקים, כדאי שנשקול לרכוש פוליסת ביטוח המכסה אבדן מטען וחפצי ערך אחרים, פיצויים בגין גרימת נזק, גניבות ואף ביטוח של המחשב האישי, הטאבלט או הסמארטפון.

גם לגיל יש חשיבות. קיימות כיום פוליסות ביטוח נסיעות המציעות תכניות המיוחדות לצעירים או לבני הגיל השלישי בהתאם לצרכים של כל אחת מקבוצות הגיל.

בקיצור, ההיצע ענק, המחירים מגוונים, כל מה שצריך זה לבחור. בהצלחה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 wobi


 


מאמרים נוספים מאת wobi
 
מהו כיסוי חדש תמורת ישן בביטוח הרכב?
11/11/13 | ביטוח רכב
סעיף זה מעניק כיסוי חדש תמורת ישן, והוא נכנס לתמונה, פעמים רבות, במקרים של טוטאל לוס לרכב. הנה כל מה שחשוב לדעת עליו.

כיצד תצמצם את הסיכון לגניבת רכבך?
10/11/13 | רכב
קשה למנוע לחלוטין את הסבירות של גניבת רכב, אך ניתן לצמצמם אותה באופן משמעותי. מה ניתן לעשות על מנת למנוע את גניבת רכבך?

ביטוח רכב מחוץ לשטח מדינת ישראל
06/11/13 | ביטוח רכב
רכשת ביטוח רכב בארץ? בדוק האם הביטוח תקף גם בחו"ל או מעבר לקו הירוק. כל המידע במאמר הבא.

תביעת פיצויים בגין גניבת פריטים מהרכב
23/09/13 | ביטוח רכב
חברות ביטוח רבות להציע את ביטוח "כל הסיכונים", שנועד להתייחס למצבים שונים – ובין השאר ביטוח תכולתה של הדירה גם מחוצה לה. אולם, מה קורה כאשר פריטים נגנבים מתוך רכבו של המבוטח? האם הביטוח תקף אז?

הפחתת תגמולי הביטוח בגין השארת המפתחות במתנע
17/09/13 | ביטוח רכב
התייחסות מיוחדת בפוליסת ביטוח הרכב מקבלות תמיד נסיבות המקרה - שאלה נפוצה ביותר היא מה קורה כאשר הרכב נגנב, בעוד המפתחות שלו נמצאים במתנע?

שרות טיפול משפטי בתביעות צד ג'
16/09/13 | ביטוח רכב
מה כולל שרות הטיפול המשפטי במסגרת תביעות צד ג'? ואיך משיגים את הפוליסה המשתלמת ביותר, מהבחינה הזו? כל המידע במאמר הבא.

מסלולי ביטוח לרכב שני
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נדבר על מסלולי ביטוח לרכב שני, ולמדיניות הנהוגה כיום בישראל ביחס לסוגיה מורכבת זו.

ביטוח רכב - השתתפות עצמית בהגנה משפטית
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נתייחס כאן למאפיינים של סעיף הגנה משפטית בביטוח הרכב, ולמרכיב מרכזי מאד בתוכה - סוגיית ההשתפות העצמית. מה בדיוק עומד מאחוריה?

רכישת ביטוח משכנתא באינטרנט - כיצד לעשות זאת נכון
האפשרות של רכישת דירה ללא משכנתא נראית כמו חלום רטוב, שספק אם יושג אי פעם. לא רבים יודעים, אבל בעת ההלוואה החשובה הזו נדרש גם לרכוש ביטוח משכנתא. איך האינטרנט יכול לסייע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר?

טיפול בנזקים למבנה במסגרת ביטוח המשכנתא
במאמר זה נתייחס לרכיב מרכזי ביותר בתוך ביטוח המשכנתא, והוא ביטוח מבנה למשכנתא: מה הוא מציע למבוטחים מבחינת טיפול בנזקים לבית?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI