דף הבית אינטרנט והחיים ברשת אינטרנט והחיים ברשת - אחר מסחר באיביי: סוגים של לקוחות
מסחר באיביי: סוגים של לקוחות
אביב יועצים 16/01/13 |  צפיות: 3396

מי שרוצה להצליח במסחר באיביי צריך ללמוד את הנושא ולדעת איך האתר הזה מתנהל. אחד מהדברים החשובים שכדאי להכיר הוא את הלקוחות של האתר – הגולשים שרוכשים שם מוצרים ואולי אלה שיהיו הלקוחות שלנו. מיהם הקונים באיביי? מהם הסוגים השונים של הלקוחות של האתר? הנה תיאור קצר של כמה טיפוסי לקוחות עיקריים

זה שבא לבקר

הגולש הזה שמע על איביי. הוא סקרן והוא בא להסתובב באתר כמו שתייר מגיע אל השוק ומתחיל לשוטט בין החנויות. אין לו מטרה מוגדרת אבל ייתכן מאוד והוא יגלה משהו שמאוד ימצא חן בעינו והוא ירכוש אותו – מזכרת מסוג כלשהו. חלק מהסקרנים נכבשים בקסם של השוק הגלובלי הזה והם הופכים מכורים או מוכרים – אולי הם אפילו ייקחו קורס איביי כדי להפוך למומחים.

זה שיש לו מטרה

הגולש הזה זקוק למוצר אחד ספציפי. הוא לא משוטט סתם באתר אלא יודע בדיוק לאן הוא רוצה להגיע. כשהוא חולף בשוק הוא לא מסתכל לא ימינה ולא שמאלה עד שהוא מגיע לחנות שבה ישנו המוצר שהוא מחפש. הוא אולי ישווה כמה חנויות אבל הוא לא יחפש מוצרים אחרים. עם זאת קורה לפעמים והלקוח הממוקד הזה מניח לרגע לעינו לשוטט והנה הוא נופל בקסמו של מוצר נוסף – משם, מי יודע מה יקרה...

זה שאוסף דברים

איביי הוא גן עדן לאספנים. האספן מחפש מחזיקי מפתחות עם דמיות של מלחמת הכוכבים (הסרטים הישנים, כמובן) ואיביי הוא המקום בשבילו. הוא מחפש את פריטי האספנות שלו ושאר המוצרים בשוק לא באמת מעניינים אותו. מצד שני בכל אספן טמון עוד אספן: מי שהתחיל עם מחזיקי מפתחות אולי יעבור יום אחד לאיסוף ארנקים ועוד מוצרים – השמיים הם הגבול והוא יכול להיות לקוח מוצלח מאוד.

זה שמחפש משהו

הגולש הזה יודע שהוא רוצה לקנות משהו אבל הוא לא בטוח מה הוא רוצה לקנות. הוא משוטט בשוק והדוכן הססגוני ביותר עשוי ללכוד את תשומת ליבו. זהו לקוח שמבקש להילכד – לא כדאי לפספס אותו...

זה שמחפש מציאות

הוא דומה ללקוח הקודם – גם הוא משוטט ולא מחפש מוצר אחד מסוים. אבל הוא מחפש משהו בכל זאת: הוא מחפש מוצרים זולים. אותו לא ימשוך הדוכן הססגוני ביותר אלא הדוכן שמציע עסקאות משתלמות, מכירות סוף-עונה והוזלות.

זה שמחפש עסקים

הלקוח הקודם יכול להפוך לאיש עסקים – וייתכן שהוא תמיד היה כזה. הוא קונה בשביל למכור – כל מוצר נבחן היטב כדי לדעת אם יש בו סיכוי לרווח. איש העסקים מחפש לקנות בזול כדי למכור ביוקר – החלום של כל מי שנכנס לתוך העולם המפתה של מסחר באיביי.

זה שרוצה לבזבז כסף

זהו הלקוח שמככב בחלומות של כל הסוחרים: יש לו כסף והוא רוצה לבזבז אותו. הוא לא באמת צריך משהו אבל הוא כן מחפש משהו: את התענוג שבקניה משמחת. לו רק היו כל הלקוחות באינטרנט כמו האיש הזה, מוכנים לבזבז כסף על מוצרים חסרי ערך – אז היו כל הסוחרים עשירים וכל הלקוחות מאושרים.

***

מוגש בחסות hoplaebay - מקפיצים אותך באינטרנט. על מה שרצית לדעת על מסחר רווחי באיביי במקום אחד. בואו לבקר!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אביב יועצים


 


מאמרים נוספים מאת אביב יועצים
 
אירוע מוחי: איך מוצאים עניין מחודש בחיים אחרי שבץ?
מה עושים כאשר אדם אהוב עליכם, שעבר שבץ מוחי, מרים ידיים לחלוטין ושוקע בחוסר אונים ובדיכאון? איך אתם, קרובי המשפחה הדואגים, אמורים לעודד אותו להמשיך במלוא המוטיבציה בתהליך השיקום?

עורך דין תעבורה: בני נוער ותאונות
בשעה טובה הילד שלכם קיבל רישיון. אתם שמחים בשבילו, אבל עמוק בלב מלאים בחששות. אתם לא לגמרי פרנואידים. מחקרים מראים כי בני נוער מעורבים בהמון תאונות קשות. מדוע? בואו ונבחן את הסיבות לכך.

עורך דין תעבורה: אילו הסחות דעת עלולות לסכן אתכם בנהיגה?
אחד הגורמים לתאונות דרכים הוא נהיגה בהיסח דעת. ומה נחשב לגורם מסיח דעת? כל מה שמונע מכם לתפעל את המכונית ולהתרכז בנהיגה. לפניכם כמה גורמים שפוגעים בריכוז שלכם בזמן נהיגה.

עורך דין תעבורה: איך מזהים נהג שיכור?
למרות האכיפה הנוקשה של המשטרה, עדיין יש נהגים שיכורים רבים שעולים על כבישי ישראל בלילות. איך תזהו נהג שיכור? הסימנים הבאים יסייעו לכם לזהות אותו, כך שתוכלו להתרחק ממנו.

קירות גבס: מדוע כדאי לשפץ את הבית?
02/07/13 | שיפוצים
שיפוצים הם עניין שכרוך, בהרבה מקרים, באי נוחות ובהוצאה כלכלית לא קטנה. במידה ואתם מתלבטים אם לשפץ את הבית או לא, ריכזנו לכם מספר סיבות שבגללן בכל-זאת שווה לשפץ.

חסרונות של הרכב מוסיקלי לעומת תקליטן
עומדים להתחתן? מזל טוב! מתלבטים לגבי המוסיקה שתשמיעו בחתונה? משתעשעים ברעיון לקחת הרכב מוסיקלי? לפניכם שלוש אופציות מוסיקליות של מוסיקה לאירועים, שתוכלו לבחור מביניהן.

טיסות וטיולים: איך חוסכים בהוצאות בחופשה בחו"ל?
ברגע שהילדים יוצאים לחופש הגדול, כל המשפחות מתחילות לתכנן את חופשת הקיץ בחו"ל. חשוב לזכור שחופשה לחו"ל היא הוצאה גבוהה. מה תוכלו לעשות כדי לחסוך בעלות החופשה שלכם בחו"ל?

דיאטה: מדוע רוב הדיאטות נכשלות?
מחקרים מראים שרוב הדיאטות - סופן להיכשל. מסתבר שלאנשים קשה להתמיד בדיאטה לאורך זמן. מה רוב האנשים מתקשים להחזיק מעמד בדיאטה?

אירוע מוחי: איך מתמודדים עם הדיכאון
דיכאון אחרי אירוע מוחי (אפילו אירוע מוחי קל) הוא תופעה שכיחה למדי. במידה וגם אתם מנסים להתמודד עם דיכאון אחרי שעברתם אירוע מוחי, או שאחד מאהוביכם סובל מדיכאון, תוכלו להיעזר בטיפים הבאים.

גירושין: חמישה דברים שלא כדאי לעשות כאשר מתגרשים
זה לא מפתיע בכלל שאנשים רבים עושים אינספור טעויות כשהם מתגרשים. לפניכם כמה טיפים לדברים שכדאי להימנע מהם כשאתם מתגרשים. טיפים אלו יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ייסורי מצפון וחרטות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI