דף הבית חינוך ולימודים חינוך ולימודים - אחר טכנולוגיה ולמידה בעידן התקשורת
טכנולוגיה ולמידה בעידן התקשורת
אירה פינסקר 25/02/13 |  צפיות: 2882

העולם בו המדינות המפותחות חיות בתקופה האחרונה הוא עולם טכנולוגי, כאשר ההתפתחות המואצת ביותר היא בתחום של מידע ותקשורת. אמצעים להשגת מידע ומהירות העברתו משנים את אורח חיינו, במיוחד במספר תחומים. כך, למשל,  אין ספק שטכנולוגיה ולמידה קשורות אחת לשניה באופן הדוק ביותר, וניתן לראות זאת באופן בו לומדים פעוטות וילדים כיום.

בדרך כלל, פעוט מתחיל ללכת ולומר מילים בודדות בגיל שנה. מיומנויות של שליטה בתוכנות מחשב נרכשו בעבר בגיל מבוגר הרבה יותר – בחטיבת ביניים או בתיכון. כיום, תינוקות ופעוטות שולטים באפליקציות לטאבלטים ולטלפונים חכמים באופן חופשי עוד לפני שעושים את צעדם הראשון. פעוטות יודעים לנהל שיחות ועידה בסקייפ לפני שלומדים להרכיב משפטים שלמים. משחקי מחשב שובים את ליבם מגיל צעיר. ניתן לומר שמה שקובע במידה רבה  את תכני הלימוד של הילדים הקטנים זה הטכנולוגיה, ולמידה נכרכת אחריה.

האם טכנולוגיה ולמידה מתקדמות בקצב אחיד? ככל הנראה התשובה היא לא. הורים רבים עדים לתופעה בה ילדים מגיל בית ספר יסודי הופכים למשתמשי אינטרנט פעילים, פותחים חשבונות ברשתות חברתיות, מתקשרים דרך המסנג'ר ומעתיקים תכנים מויקיפדיה. אין זה מביא בהכרח להצלחה בתחום הלימודי. נראה שרמת התבונה הנדרשת להפעלת אפליקציות חדשניות במחשב היא נמוכה מאוד, מכיוון שמפתחי האפליקציות השונות הופכים אותן לקלות ולידידותיות.

על ההורים של היום להבין שיכולות קוגניטיביות מתפחות תוך כדי התגברות על אתגרים אינטלקטואליים. טכנולוגיות חדישות אינן מכוונות לפיתוח היכולות שלנו, אלא להורדת סף הדרישות מהמשתמשים. ניתן לומר שנכון להיום טכנולוגיה ולמידה קשורות באופן כזה שככל שהטכנולוגיה הופכת למורכבת יותר, הצורך בלמידה יורד, והפוטנציאל הקוגניטיבי שלנו מתפתח פחות. לכן מומלץ לכוון את הילדים, להסביר להם את יתרונותיו של האינטרנט כמקור מידע בלתי נדלה, ואת אופן איתור המידע וסינונו.

לסיכום, טכנולוגיה ולמידה הם שני נושאים שנתונים בתקופה האחרונה לשינויים רבים. התפתחותם של כלי התקשורת מאפשרים למידה מקוונת מרחוק, תוך ניצול ממשקים מיוחדים שמחליפים את ההוראה הפרונטלית המסורתית.  חשוב לא להסחף בחידושים הטכנולוגיים המסחררים ולזכור שמנגנון הלמידה הפסיכולוגי והפיזיולוגי של בני האדם נשאר כפי שהיה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אירה פינסקר


 


מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר
 
חנויות הריון: חנויות לשופינג בתקופת ההריון
20/05/13 | קניות
חנויות הריון אינן מציעות רק מוצרים לשימוש בתקופת ההריון, אלא גם מוצרים לתינוקות ולאמהות. לכן המונח חנויות הריון מתייחס לתקופה בה מומלץ לבצע את הרכישות.

מוצרי החתלה: חיוניים ונוספים
20/05/13 | קניות
מוצרי החתלה נועדו להקל על פעילויות הטיפוח של התינוק. בין המוצרים האלה ניתן למצוא פריטים חיוניים, שקשה בלעדיהם, ופריטים שאינם הכרחיים.

עגלות תינוק: מספר הגלגלים והשלכותיו
20/05/13 | קניות
עגלות תינוק יוצרו בעבר על גבי ארבעה גלגלים באופן קבוע. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הופיעו גם דגמים על גבי שלושה גלגלים. המאמר מביא את היתרונות ואת החסרונות התפקודיים של התצורה החדשה.

בגדי הריון: לכל משפחה ולכל תקציב
20/05/13 | אופנה
בגדי הריון מספקים מענה לצורכן של מיליוני נשים לתפקד באופן מלא בתקופת ההריון. בשוק קיימים מוצרים מקטגוריות שונות, המאפשרים לחדש את המלתחה בהתאם לאילוצי התקציב המשפחתי.

בחירה נבונה של עגלת מוצי
20/05/13 | קניות
עגלת מוצי היא עגלה יוקרתית, מתוחכמת, איכותית, אמינה ומסוגננת. בסניפי מדרלנד, המשווקת הבלעדית של מוצי בישראל, תוכלו להנות ממבחר רחב של דגמים ומייעוץ מקצועי.

טויוטה יאריס דור שלישי: נתונים עיקריים
טויוטה יאריס החדשה היא אחת המכוניות האיכותיות בשוק הרכבים הזעירים. במאמר נבחנים השינויים שבוצעו בדגם החדש של טויוטה יאריס.

טרייד אין: עסקה בטוחה
20/05/13 | צרכנות
טרייד אין נחשב בעבר לתחום אפור, כמעט על גבול הבלתי חוקי. בתי עסק קטנים ומפוקפקים הופיעו ונעלמו מהשוק. יחד עם זאת, כיום נמצאים בשוק כמה שחקנים סולידיים בתחום, אשר הפנייה אליהם נחשבת לבטוחה.

שדרוג של מכונית טויוטה בטרייד אין
20/05/13 | צרכנות
שדרוג של טויוטה בטרייד אין הוא עסקה נפוצה למדי, שכן לקוחות טויוטה שומרים בדרך כלל על נאמנות למותג. החלפת טויוטה בטרייד אין מאפשרת לבצע שתי עסקאות במקום אחד תוך חסכון משמעותי בזמן ובמאמץ.

טויוטה חדשה: הגשמת חלום
20/05/13 | צרכנות
רכישת טויוטה חדשה היא אירוע משמעותי בחיי כל נהג. שכלולים הנדסיים, אמינות גבוהה, בטיחות ונוחות בנסיעה – כל אלה יעמדו כעת לרשותו. המאמר דן בדרכים לביצוע הרכישה.

טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
20/05/13 | צרכנות
עסקאות טרייד אין במחיר מחירון מוכרזות מדי פעם כמבצעים חסרי תקדים בסוכנויות רכב שונות. המאמר דן במהות המבצע, שאיננו אלא תרגיל שיווקי הנועד למשוך קהל לקוחות רחב אל הסוכנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI