דף הבית חינוך ולימודים חינוך ולימודים - אחר לימודי ייעוץ ארגוני
לימודי ייעוץ ארגוני
אירה פינסקר 25/02/13 |  צפיות: 3069

ייעוץ ארגוני הפך בשנים האחרונות למקצוע מבוקש למדי. רבים מאמינים שזהו אחד המקצועות המעטים שאינם דורשים הכשרה טכנית, ויחד עם זאת מאפשרים להשתלב בחברות היי טק, על כל המשתמע מכך. לכן רבים מבקשים לרכוש את מקצוע ייעוץ ארגוני ולעבוד בסביבה דינאמית, מאתגרת ומלאת חידושים. ננסה להבין איפוא איך ואיפה ניתן ללמוד את רזי המקצוע, על מנת להפוך ליועץ ארגוני מקצועי ולהתחיל לעבוד בתחום.

ניתן ללמוד ייעוץ ארגוני במגוון של מוסדות חינוך בארץ.  במכללות ניתן ללמוד ייעוץ ארגוני במסגרת לימודי מנהל עסקים לתואר ראשון. לעומתן, אוניברסיטאות מציעות לימודי ייעוץ ארגוני במסגרת קורסים, עבור אקדמאים במקצועות כגון סוציולוגיה או פסיכולוגיה, מנהל עסקים וכדומה. לעתים גם בוגרים בתחומים סמוכים יכולים להרשם.

הרקע התאורטי שיינתן לסטודנטים יכלול גישות ואסכולות בארגונים ברמת המיקרו וברמת המקרו, מודלים וגישות לייעוץ ארגוני, שיטות לאבחון. הכישורים המעשיים שיירכשו הם יכולות ריאיון אבחוני, מיומנויות משוב, שיטות להתערבות מערכתית, יכולת ניתוח אירוע, מיומנויות ייעוץ אישי וכדומה. ההגדרות המדוייקות של תכני הקורסים השונים נבדלות ממוסד למוסד ויש לבחון אותן באופן פרטני.

קיימות מספר מתכונות ללימודי ייעוץ ארגוני, כאשר המתכונת הנפוצה יותר היא לימודי ערב. היקף שעות הלימוד נע בין 400 ל- 500 שעות אקדמיות, כאשר משך הקורס יכול להיות בין שנה לשנתיים, כתלות באינטנסיביות של הלימודים.  בסופו של הקורס ולאחר מילוי כל המטלות הדרושות יקבלו הבוגרים תעודת גמר.

לאחר סיום הלימודים,  יוכלו היועצים הארגוניים הטריים להשתלב כיועצים פנימיים בחברות ובמוסדות גדולים, לעבוד כיועצים שכירים במשרדים העוסקים בייועץ ארגוני, או לעבוד כעצמאיים. קיים ביקוש גבוה למדי ליועצים ארגוניים דווקא בתחום ההיי טק מכיוון שמדובר באחד מהענפים הדינאמיים ביותר, בו השינויים הרבים בסביבה העסקית צריכים להתבטא גם בהערכות הפנימית.

לסיכום, לימודי ייעוץ ארגוני עשויים להיות הצעד הראשון בפיתוח קריירה מרתקת. הבנת אופן תפקדום של ארגונים והשפעת האקלים הארגוני על תפקודם, צפייה באופן בו מתקבלות החלטות גורליות והתעמקות בגורמים הנסתרים להצלחה או להעדרה, התערבויות ומניעת כשלים, ליווי תהליכים לשינוי ארגוני – כל אלה הן פעולות יומיומיות בעבודתו של היועץ הארגוני.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אירה פינסקר


 


מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר
 
חנויות הריון: חנויות לשופינג בתקופת ההריון
20/05/13 | קניות
חנויות הריון אינן מציעות רק מוצרים לשימוש בתקופת ההריון, אלא גם מוצרים לתינוקות ולאמהות. לכן המונח חנויות הריון מתייחס לתקופה בה מומלץ לבצע את הרכישות.

מוצרי החתלה: חיוניים ונוספים
20/05/13 | קניות
מוצרי החתלה נועדו להקל על פעילויות הטיפוח של התינוק. בין המוצרים האלה ניתן למצוא פריטים חיוניים, שקשה בלעדיהם, ופריטים שאינם הכרחיים.

עגלות תינוק: מספר הגלגלים והשלכותיו
20/05/13 | קניות
עגלות תינוק יוצרו בעבר על גבי ארבעה גלגלים באופן קבוע. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הופיעו גם דגמים על גבי שלושה גלגלים. המאמר מביא את היתרונות ואת החסרונות התפקודיים של התצורה החדשה.

בגדי הריון: לכל משפחה ולכל תקציב
20/05/13 | אופנה
בגדי הריון מספקים מענה לצורכן של מיליוני נשים לתפקד באופן מלא בתקופת ההריון. בשוק קיימים מוצרים מקטגוריות שונות, המאפשרים לחדש את המלתחה בהתאם לאילוצי התקציב המשפחתי.

בחירה נבונה של עגלת מוצי
20/05/13 | קניות
עגלת מוצי היא עגלה יוקרתית, מתוחכמת, איכותית, אמינה ומסוגננת. בסניפי מדרלנד, המשווקת הבלעדית של מוצי בישראל, תוכלו להנות ממבחר רחב של דגמים ומייעוץ מקצועי.

טויוטה יאריס דור שלישי: נתונים עיקריים
טויוטה יאריס החדשה היא אחת המכוניות האיכותיות בשוק הרכבים הזעירים. במאמר נבחנים השינויים שבוצעו בדגם החדש של טויוטה יאריס.

טרייד אין: עסקה בטוחה
20/05/13 | צרכנות
טרייד אין נחשב בעבר לתחום אפור, כמעט על גבול הבלתי חוקי. בתי עסק קטנים ומפוקפקים הופיעו ונעלמו מהשוק. יחד עם זאת, כיום נמצאים בשוק כמה שחקנים סולידיים בתחום, אשר הפנייה אליהם נחשבת לבטוחה.

שדרוג של מכונית טויוטה בטרייד אין
20/05/13 | צרכנות
שדרוג של טויוטה בטרייד אין הוא עסקה נפוצה למדי, שכן לקוחות טויוטה שומרים בדרך כלל על נאמנות למותג. החלפת טויוטה בטרייד אין מאפשרת לבצע שתי עסקאות במקום אחד תוך חסכון משמעותי בזמן ובמאמץ.

טויוטה חדשה: הגשמת חלום
20/05/13 | צרכנות
רכישת טויוטה חדשה היא אירוע משמעותי בחיי כל נהג. שכלולים הנדסיים, אמינות גבוהה, בטיחות ונוחות בנסיעה – כל אלה יעמדו כעת לרשותו. המאמר דן בדרכים לביצוע הרכישה.

טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
20/05/13 | צרכנות
עסקאות טרייד אין במחיר מחירון מוכרזות מדי פעם כמבצעים חסרי תקדים בסוכנויות רכב שונות. המאמר דן במהות המבצע, שאיננו אלא תרגיל שיווקי הנועד למשוך קהל לקוחות רחב אל הסוכנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI