דף הבית חינוך ולימודים חינוך ולימודים - אחר מבחן טופל- קבלו טיפ להצלחה
מבחן טופל- קבלו טיפ להצלחה
שרית אולמן 27/02/13 |  צפיות: 3020

מבחן טופל, שהוא מבחן ידע באנגלית המהווה בסיס, ותנאי סף לקבלה, ברוב מוסדות הלימוד האקדמאיים הגבוהים בארה"ב, כולל ארבעה חלקים המהווים את מעטפת כישורי השפה הנדרשים לשם חיים במדינה דוברת אנגלית כשפת אם והם יכולת קריאת טקסטים וניתוחם, שיחה באנגלית, שמיעה וכתיבת טקסטים ברמה אקדמית. כל פרק במבחן מכיל גם אלמנטים נדרשים מפרקים אחרים, כך שחייב כל נבחן, המגיע לבצע מבחן  toefl, להכיר היטב את כל רזי השפה ולדעת כיצד להתנהל בכל אחד מהפרמטרים הנדרשים. לכל פרק ציון שנע בין 0 ל-30, ומכאן שהציון הסופי נע בין 0 ל-120, במעין עקומת פעמון מקובלת וידועה. כל מוסד קובע לעצמו את רף הקבלה ואת הציון הנדרש מהנבחן ולכן יש לנבחנים יכולת לדעת להיכן לכוון ולאיזה ציון הם צריכים לשאוף.

המבחן הזה, במתכונתו הישראלית, אינו מבחן בתנאי מעבדה ובתנאי מבחן מקובלים, כך שכל נבחן יכול להימצא, בכל פרק זמן נתון, בחלק אחר של הבחינה ומכאן שגם אם מישהו מנסה להתרכז מאוד בקטע קריאת הטקסט או כתיבת החיבור, שכנו יתחיל, מעבר לקיר הדק, את קטע הדיבור ויקטע את הריכוז ואת היכולת להתמקד בטקסט. הטיפ הראשון, אם כך, הוא לדאוג לאטמי אוזניים איכותיים (אלו מהמטווחים במילואים בהחלט יעשו את העבודה). הטיפ השני הוא להגיע בשעה היעודה והנקובה ולהתחיל בזמן את המבחן, כך שתספיקו ליהנות מהשקט שלפני הסערה.

אם ננסה להתמקד בפרקים השונים ובדרכים להתמודד איתם, הרי שאפשר להתחיל בפרק הקריאה. מדובר על פרק שבו ישנם בין שלושה לארבעה טקסטים, כשלכל טקסט צריך להקדיש זמן של 20 דקות, כך שהפרק הזה נמשך בין שעה לשעה ועשרים דקות, מה שנדמה כהרבה זמן אך, למעשה, מותיר בידיכם זמן מועט לכל קטע. שימו לב לשעון ולזמנים על מנת שתספיקו את כל הקטעים. בפרק השמיעה, חשוב להיעזר בדפי הטיוטא הזמינים לכם לאורך כל המבחן. אלו קטעים ארוכים, מייגעים, מלאי פרטים ומומלץ להתאמן על סיכום בכתב ועל העלאת נקודות הנדמות לכם כמשמעותיות על הכתב במהלך ההאזנה לכל קטע.

למי שמתקשה לזכור את הוראות הפרק, ישנה אפשרות להיעזר במקש "עזרה" (Help), נסו להימנע משימוש בו מכיוון שהוא לא עוצר את השעון ומבזבז לכם דקות יקרות. אימון והכנה נכונים לפני המבחן יביאו אתכם לידי ידע מספק לחלוטין בכל רזי ונהלי הפרקים השונים.

מי שעבר מבחן פסיכומטרי מכיר את המשמעות של מענה על כל שאלה, של ביצוע תהליך אלימינציה ודילול תשובות במצב של חוסר יכולת להכריע ושל החשיבות במענה מסודר ורציף על מלוא שאלות המבחן. לכל שאלה ציון זהה ועדיף לסמן תשובה שתהיה, אולי, נכונה, מאשר לוותר עליה כליל.

טיפים נוספים, איכותיים ומועילים, אפשר לקבל דרך קורס  TOEFL מקצועי, בו מדריכים אנשים מיומנים ומנוסים, שעברו כבר מבחן או שניים ואפילו זכו לקבל ציונים גבוהים, ועכשיו הם מבקשים להעביר את הידע ואת הניסיון שלהם הלאה, אל הנבחנים הצעירים החדשים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שרית אולמן


 


מאמרים נוספים מאת שרית אולמן
 
מבחן טופל- קבלו טיפ להצלחה
מבחן טופל, שהוא מבחן ידע באנגלית המהווה בסיס, ותנאי סף לקבלה, ברוב מוסדות הלימוד האקדמאיים הגבוהים בארה"ב, כולל ארבעה חלקים המהווים את מעטפת כישורי השפה הנדרשים לשם חיים במדינה דוברת אנגלית

עו"ד ביטוח לאומי, אתה לא לבד!
עו"ד ביטוח לאומי הינו עו"ד אשר מתמחה במימוש הזכויות המגיעות לנזקק אל מול המוסד לביטוח לאומי. המוסד לביטוח לאומי הוקם על מנת לסייע לאוכלוסיות המצויות במצוקה כלכלית, להתפרנס בכבוד.

ניקוי שטיחים- מאבק בין הרצון לניסיון
כמעט בכל דירת מגורים, משרד או עסק יש, לפחות, שטיח אחד ולרוב ישנם גם מספר שטיחים המרצפים את כלל חדרי הנכס, משווים לו מראה מהודר, מכובד וחמים ומספקים לדיירים את הבידוד הנדרש מפני חום וקור, כמו גם הרגשה ביתית ומזמינה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI