דף הבית פיננסים וכספים מט"ח סקירת מט"ח שבועית שבין 02-06/03/09
סקירת מט"ח שבועית שבין 02-06/03/09
02/03/09 |  צפיות: 2918

דולר-שקל: המטבע האמריקאי ממשיך, כאמור בסקירות שעברו, לעלות מעלה לכיוון היעד הקרוב (שלא בהכרח יעצור שם) ייתכן אמנם שיתמהמה עד שיושג, אולם כרגע הוא עומד על 4.3300 בשלב ראשון. הכל מגובה לעת עתה באינדיקטורים, במחזורי המסחר הערים, שגם שברו שיא חדש במקביל להופעתו בגרף עצמו, וכמו-כן על פי גישתו של "דאו" שמצביעה על יציאה מתיקון טכני של גל העליות האחרון לכיוון שיא חדש.

יורו-דולר: נוצר מצב "עדין" מבחינת ניתוח טכני. מצד אחד אנו מוצאים שקו המגמה הדובי נפרץ כלפי מעלה, גם האינדיקאטורים אינם "מזדהים" כרגע עם כיוון המגמה היורדת. על פניו הולך להיות שינוי כיוון בתקופה המאוד קרובה. עם זאת, סוחרים מנוסים מבינים שאין בכל הסימנים הללו כדי להעיד בהכרח על כיוון שורי שמגיח לאורך זמן. תבנית המשך מסוג משולש בכיוון הדובי עדיין קיימת ולא נפרצה. פריצת התבנית משמעותה רווח אדיר, גם אם ניראה כרגע שפריצה שכזו עשויה שלא להיות ממש קרובה. למרות זאת, עדיין אין לשכוח שהצמד השלים מהלך תיקון טכני לפני זמן רב וכבר תקופה ארוכה המטבע האירופי רושם ירידות עקביות. ובכל זאת, אנו גם מוצאים בין היתר גם תבנית "דאבל-טופ" שנפרצה קלות, ומעידה על המשך כיוון דובי. לכן, מומלץ עדיין להמתין, לבחון לאן נושבת הרוח בימים הקרובים, ואז ככל הנראה התמונה תתבהר והכיוון יהיה יותר ברור - האם כדאי להיכנס לפוזיציה קצרת מועד בכיוון מעלה, או לזו ארוכת הטווח בכיוון מטה.

סטרלינג-דולר: הצמד מתכנס, תוך שמחזורי המסחר מעט קטנים. מחד - זהו מצב אופייני של התכנסות שמעידה על עניין פוחת אצל הסוחרים דווקא "להינעל" במסחר על צמד זה, לפחות עד שיתברר כיוונו האמיתי, בעוד שמאידך יש בכך כדי להעיד במשהו (אם כי עדיין לא בצורה בולטת) על היחלשות המחץ במסחר הדובי. בסיכומו של דבר, בשבוע החולף לא הייתה כמעט תזוזה - כמעט בשער שנפתח שבוע המסחר שם הוא גם סגר. מה שמלמד שהסקירה משבוע שעבר נכונה ותקפה עדיין גם לשבוע הקרוב. משמע, המגמה עדיין דובית. פריצת תבנית ה"ראש כתפיים" השורית, עדיין לא השלימה את המהלך. מאידך, הסוחרים שממתינים להתפתחות דובית מחודשת ייאלצו להמתין עד לפריצת קו התמיכה 1.3546, או שיסתמכו על שיטת "דאו" ויכנסו לפוזיציית שורט במגמה המינורית לאחר פריצת שער 1.4059, וזאת גם משום העובדה שגל העליות האחרון השלים תיקון טכני מלא של "פיבונאצ'י" ויוצא ממנו. מכאן שעל פי מתווה "דאו" האמור סוחרי השורט נערכים לאפשרות שהמהלך הדובי של הימים האחרונים משמש כרקע לשבירת שפל חדש ועשיר פיפסים, בעוד הוא נתמך במחזורי מסחר הטרוגניים למהלך העליות האחרון שמוצג על הגרף. אבל - ופה מגיע האבל הגדול - קשה להתעלם מתבנית ההיפוך שנוצרה, שפריצתה משמעה מגמה מינורית (בשלב זה) בכיוון השורי. כך שעומדות על הפרק לסוחרים שתי נקודות פריצה אפשרויות. פריצתה של אחת מהן תעיד על כיוון המסחר הרצוי הבא.

דולר-יין: כפי שהובא בסקירה מהשבוע החולף השער חרג מרמת התיקון של גל הירידות האחרון, מה שהעיד על האפשרות שהדולר עושה דרכו מעלה, כפי שאכן קרה -  הפריצה האפשרית עליה דיווחתי בשבוע שעבר בשער 94.90, ככזו שעשויה ללמד על גל עליות חדש, אכן התממשה וזיכתה את הסוחרים בה לפחות ב - 250 פיפסים עד עתה. מי שהמתין לפריצת תבנית הדגל למד שזו לא נפרצה ולא היה טעם להיכנס לפוזיציה בכיוון היורד. עם זאת, לעת עתה השער קרוב לקו ההתנגדות הבא (98.42), כך שיש להיזהר מלסחור בכיוון מעלה בטרם הוא ייפרץ לפחות ברבע אחוז.

דולר-קנדי: כמדווח בשבוע הקודם המומנטום התעצם. תבנית ההמשך נפרצה, נבלמה מעט בהתחלה, ואז נפרצה שוב כלפי מעלה. אכן העדות של המגמה השורית המתמשכת שעשתה סימנים שגם תמשיך כך לא אכזבה לעת עתה. הסוחרים האגרסיביים כבר חוגגים, עמיתיהם השמרניים עדיין לא ממש. בכל מקרה - יש לשמור על ערנות, שכן הצמד הזה פעמים רבות די "מעצבן". צריך להכיר היטב את "אופיו" כדי לסחור איתו יותר בנחת. יתירה מכך, העדות לפריצתה של תבנית ההמשך בכיוון מעלה עדיין לא צריכה "לסחוף" את כולם לעלות על השור הקרוב, שכן מדובר כבר עתה בקו התנגדות, בעוד שגם אם הוא ייפרץ (ולא כל האינדיקאטורים אכן מעידים על כך) הוא עומד להיתקל בקו ההתנגדות הבא שאינו רחוק מעליו, הגם שישנם עוד כ - 200 פיפסים בדרך שניתן לאסוף.

אוסטרלי-דולר: חרף המגמה המשנית השורית המגמה הראשית ממשיכה עם הירידות ועמה גם ממשיכה מגמת ההתכנסות של הצמדים. כפי שהובא בסקירות הקודמות ניראה שראוי להמתין לעת עתה בעיקר לפריצת השער במחיר 0.5985 ומטה, וזאת במיוחד לנוכח העובדה שהשוק מעלה ספק באשר לכיוון, במיוחד לנוכח הסימנים ההטרוגניים שאינם חד משמעיים. לא פעם נאמר בתחום המט"ח: "כשמתעורר ספק - אין ספק"!. הסימנים לטווח הארוך אמנם כרגע מעידים על המשך ירידות אפשרי של האוסטרלי והתחזקותו של המטבע האמריקאי, אולם הסתירה עשויה לבלבל ופוזיציה עשויה להיות כרגע מסוכנת. לאחר קבלת "האישורים" המתאימים מצד השוק לגבי ההמשך יהיה ניתן לפעול ביתר וודאות. עם זאת, פריצת התבנית שנוצרה עשויה לא רק ללמד על ההמשך האפשרי בו יבחר לנהוג הצמד, אלא גם לספק רווחים נאים לטווח הקצר בפוזיציה דובית. מה שניתן בכל זאת לחדש הוא דווקא בעניין האיתותים שמתבהרים יותר ויותר לעת עתה כדוביים, וזאת בסתירה לקו המגמה המשני העולה. גם חובבי המסחר בתעלות יימצאו שהם לא ממש נלהבים ממסחר כרגע בכיוון העולה בשל הגעתו של השער לתחתיתה של התעלה, וזאת בשל העובדה שגם אם ישנה אפשרות לעליות בטווח הקרוב, ניראה שעל פניו שאלה תהיינה קלות בלבד ועד לרמת אמצע התעלה, לא מעבר לכך.

דולר-פרנק: אכן התחזית שהצגתי בסקירה מהשבוע החולף התממשה. חרף היציאה מהתיקון שבוצע בעבר והמגמה המשנית שפועלת בהמשך לזו הראשית, ואשר לימדה על המשך עליות אפשרי של הדולר למול הפרנק, הוכח בשבוע המסחר החולף שהמסחר השורי התמתן. כדאי עדיין להמתין עם ההתפתחויות עד לכניסה לפוזיציה כלשהי, שכן כל האינדיקאטורים מלמדים על כך שה"שור אינו זועם מספיק". הסיבה להמלצה לשבת בינתיים "על הגדר" נובעת מהעובדה שאין בכך עדיין כדי להעיד שהמטבע האמריקאי לא ימשיך להתחזק, שכן ניכר שהגיע בינתיים "רק" לקו תמיכה. כך  שבפועל - המשך המסחר בימים הקרובים יוכל לשפוך אור ולתת עדות יותר ברורה: האם שוב המומנטום השורי מתעצם, או שאולי קו התמיכה נפרץ - ואז כנראה שכניסה לפוזיציה דובית תהיה הנכונה יותר.

יורו-ניוזילנדי: המטבע האירופאי ביצע תיקון טכני מלא ויצא ממנו כשהוא בדרכו למעלה. לפי המתווה של "דאו" אנו אמורים להיחשף לפריצת שיא חדש, גבוה מעבר לזה האחרון שמופיע עד עתה. כדאי לעקוב אחר הצמד ואחר האפשרות לפריצת השיא הקודם שתוביל לעסקה שורית כדאית.

יורו-פאונד בריטי: הצמד מתכנס ומדשדש מעט, תוך כדי ירידות קלות ובעצלתיים. בינתיים הסימנים מעידים על מצבי של אי-וודאות, וזאת חרף הגרף שפניו פונות מטה. ניכר שראוי להמתין עם החלטה לפוזיציה עד שתתבהר התמונה ביתר שאת לגבי הכיוון העתידי.

הכותב, רן טוביה, [email protected] , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר במטבע חוץ בפרט. מעלה סקירות ומאמרים בנושא. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם.

אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מטבע כלשהו או לסחור בין צמדי מטבעות כלשהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. חשוב להדגיש שמסחר במט"ח נושא פוטנציאל רווח גבוה, אך גם טומן בחובו סיכון רב.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 


 


מאמרים נוספים מאת
 
השעות הכי טובות למסחר בפורקס
13/04/09 | מט"ח
כנסו והתעדכנו בשעות הכי טובות למסחר בפורקס!!

סקירת מט"ח שבועית שבין 23-27/03/09
24/03/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 23-27/03/09

סקירת מט"ח שבועית שבין 16-20/03/09
15/03/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 16-20/03/09

סקירת מט"ח שבועית שבין 09-13/03/09
11/03/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 09-13/03/09

סקירת מט"ח שבועית שבין 09-13/03/09
11/03/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 09-13/03/09

סקירת מט"ח שבועית שבין 02-06/03/09
02/03/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 02-06/03/09

סקירת מט"ח שבועית שבין 23-27/02/09
23/02/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 23-27/02/09

סקירת מט"ח שבועית שבין 16-20/02/09
16/02/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 16-20/02/09

סקירת מט"ח שבועית שבין 09-13/02/09
08/02/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 09-13/02/09

סקירת מט"ח שבועית שבין 02-06/02/09
02/02/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 02-06/02/09
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI