דף הבית פיננסים וכספים מט"ח המרת מט"ח
המרת מט"ח
משה פיני 08/07/13 |  צפיות: 12683

אנחנו רוצים לבצע המרת מט"ח במספר הזדמנויות כמו לקראת טיול או טיסה לחו"ל, אם אנחנו רוצים להרוויח משערי החליפין או אם אנחנו רוצים לשלם במטבע חוץ בארץ.

עד לפניי מספר שנים המרת מטבע חוץ היתה קשה לביצוע בישראל. כיום ניתן לבצע המרת מט"ח במספר דרכים בדואר, בבנקים ובעמדות החלפת מט"ח. ההבדל העיקרי אם תשאלו את הפקיד בבנק או בבנק הדור הוא בשערי החליפין אם תקנו או תמכרו מטבע חוץ תיווכחו לדעת שבבנקים הגדולים נגבית בנוסף להפרשי השער גם עמלת המרת מט"ח.

היתרון ברכישת מטבע חוץ בבנק לעומת זאת הוא אם חלילה נתקלים בשטרות מזוייפים ניתן להחזיר את השטרות ולקבל במקומם שטרות אחרים אמיתיים ותקינים.

לפניי נסיעה או טיול לחוץ לארץ נבצע מן הסתם המרת מט"ח כדי שיהיה לנ

ו מטבע מקומי שנוכל ליהנות ולשלם שם גם ללא כרטיס אשראי.


המרת מט"ח יכולה להיות טובה עבורנו גם אם אנחנו מבינים קצת בתנודתיות של מטבע החוץ כלומר יכולים לקנות במחיר נמוך ולמכור לאחר זמן במחיר גבוה יותר. זוהי שיטה ידועה לאנשים רבים וניתן לגרוף בה סכומים נאים למדיי בסיכון נמוך יחסית. אגב ככל שנרצה לבצע מכירה או רכישה הדבר פשוט בהרבה מהשקעה בבורסה או ממסחר במניות, אג"ח, או אופציות.

 

כמובן אם נוחת אצלינו חבר או מכר מחו"ל מן הסתם הוא ירצה להמיר מט"ח כדי שיהיה לו מטבע מקומי. כדי להמיר לשקלים הסיכון ברכישה למטבע מקומי מזוייף הוא נמוך משמעותית ולכן מן הסתם נעדיף לבצע את המרת המט"ח לא בבנק אלא בנקודות המרה פרטיות שם נוכל לקבל יותר שקלים תמורת פחות דולרים או אירו לצורך העניין.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 משה פיני


 


מאמרים נוספים מאת משה פיני
 
המרת מט"ח
08/07/13 | מט"ח
רבים מאיתנו זקוקים להמרה של מט"ח, במיוחדבעונת הקיץ שבה רבים נוסעים לטייל בחו"ל. ניתן לבצע פעולה זאת במספר דרכים במספר מקומות. כאן תוכלו לראות היכן וכיצד.

מטבע חוץ השקעה התחלתית מומלצת
30/06/13 | מט"ח
מטבע חוץ הוא תחום משתלם למשקיעים המתחילים בינינו כיון שקל לעקוב אחריי ההשקעה ולכל אחד ואחת מאיתנו יש אפשרות לבצע רכישה או מכירה בטווח המיידי. בתחום זה ניתן להתאמן כהשקעה התחלתית עד שנרכוש את הידע הדרוש עבורנו להיכנס לתחומים כמו מניות, נדל"ן ושוק-ההון בכללותו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI