דף הבית בית משפחה וזוגיות נישואין טבעות אירוסין – זיהוי זהב איכותי
טבעות אירוסין – זיהוי זהב איכותי
דנה רם 17/07/13 |  צפיות: 4463

כידוע לכל מי שרכש בעבר טבעת אירוסין או לכל מי שנמצא כעת בחיפוש אחר הטבעת המושלמת – מדובר על משימה לא פשוטה מבחינות רבות: קליעה לטעמה של בת הזוג, התלבטות בין שפע הטבעות המוצגות והתמודדות עם העובדה כי מדובר על הוצאה כספית משמעותית מביאים לכיתות רגליים ולהתלבטויות רבות. סיבה נוספת ההופכת את רכישת הטבעת למורכבת היא העובדה כי היא כוללת מרכיבים אשר חובה לוודא כי הם איכותיים, וביניהם יהלומים, אבני חן או המתכת עצמה.

טבעת אירוסין קלאסית מיוצרת מזהב, בין אם מדובר על זהב צהוב, לבן או אדום. למרות שמדובר על מתכת אצילה ניתן למצוא תכשיטי זהב כמעט בכל חנות. אלא, שחשוב לוודא כי מדובר על זהב איכותי בכדי שלא ליפול למלכודות שבהן נמכרות טבעות בעלות גבוהה שאינן שוות זאת. מאמר זה יסקור את המרכיבים של הזהב האיכותי וילמדו אתכם כיצד לזהותו ולבצע רכישה מושכלת ומוצלחת.

רכותה של המתכת

ראשית כל, נוכחות של חותמת על התכשיט מעידה כי הוא איכותי ועשוי מזהב. יחד עם זאת, אי-נוכחותה של חותמת אינה בהכרח מעידה על כך שהתכשיט אינו מזהב, כמו במקרים שבהם מדובר על תכשיט ישן במיוחד שבו היא נשחקה. בדרך כלל מופיעה החותמת על סוגר התכשיט ובמקרים של טבעות – בחלק הפנימי של הטבעת. ציפוי זהב קל במיוחד לגלות כיוון שהוא נוטה להתקלף וכמובן שהוא מעיד על תכשיט באיכות ירודה.

במידה ולא מבחינים בחותמת חשוב להתמקד בפרמטר שני המעיד על איכותו של הזהב – רכות המתכת. טבעת שלא עשויה רק מזהב ועורבבה עם מתכות נוספות שאינן איכותיות או כלל לא מזהב תהיה קשה במיוחד, ואילו טבעת העשויה מזהב תהיה רכה יחסית. בחנו היטב את הטבעת – אם היא נראית יצוקה או חזקה באופן לא טבעי ככל הנראה היא אינה איכותית. מומלץ גם להתבונן היטב בצבע – אם מדובר על צבע צהוב חזק ובוהק מדי ככל הנראה מדובר על תכשיט שאינו איכותי ושאינו עשוי אך ורק מזהב.

הקארט – טוהר הזהב

הקארט הוא ציון מידת הטוהר של הזהב. קיימות כמה דרגות קארט – החל מ – 8 ועד ל – 24 קארט, כאשר 18 קארט נחשב ליוקרתי ולאיכותי מכולם. ככל שהקארט גבוה יותר כך עולה מחירה של הטבעת. רוב טבעות האירוסין האיכותיות ותכשיטי הזהב בכלל מיוצרים מ – 14 קארט הנחשב לעמיד ולבעל עלות תועלת גבוהה. הזהב הטהור ביותר מבחינת גוון הוא הזהב הצהוב, אשר מהווה את רוב תכשיטי הזהב

זהב אדום או לבן – גוונים נוספים של המתכת אשר פופולאריים מאוד במסגרת טבעות אירוסין, נוצר על ידי שילוב של מתכות איכותיות נוספות בתהליך ההתכה, כמו פלדיום במקרה של זהב לבן או נחושת במקרה של זהב אדום. במידה ואתם רוכשים את טבעת האירוסין בחנות מורשית ואמינה, ידע הצוות המקצועי שבמקום להעניק הסבר מקיף אודות הטבעת ולהרגיע אתכם כי מדובר כל תכשיט הראוי לרכישה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דנה רם


 


מאמרים נוספים מאת דנה רם
 
בטבעת זו – כיצד בוחרים טבעת אירוסין מיוחדת?
30/07/13 | נישואין
כמה מרגש, הרגע הגורלי הגיע סוף סוף והחלטתכם שאתם מתחתנים , מזל טוב ! כעת יש לבחור טבעת אירוסין מיוחדת ויפה שבחירת לבכם תהיה מאושרת לקבל ולענוד אותה כל חייה . אז כיצד ניתן לבחור טבעת אירוסין? איך מוצאים אותה ומאיפה מתחילים ?

טבעות אירוסין – זיהוי זהב איכותי
17/07/13 | נישואין
כל מי שרכש בעבר טבעת אירוסין או כל מי שנמצא כעת בחיפוש אחר הטבעת המושלמת יודע כי מדובר במשימה לא פשוטה מבחינות רבות: קליעה לטעמה של בת הזוג, התלבטות בין שפע הטבעות המוצגות והתמודדות עם העובדה כי מדובר על הוצאה כספית משמעותית . סיבה נוספת ההופכת את רכישת הטבעת למורכבת היא העובדה כי היא כוללת מרכיבים אשר חובה לוודא כי הם איכותיים, וביניהם יהלומים, אבני חן או המתכת עצמה. מאמר זה מביא לכם את הנקודות החשובות בבחירת טבעת אירוסין.

חדר שינה – מקום המפלט הפרטי שלך
16/07/13 | ריהוט
חדרי שינה מודרניים נמצאים כיום במרכז תשומת הלב של הדיירים, של מעצבי הפנים ושל עולם הריהוט העכשווי. עובדה זאת נובעת בין השאר מהסיבה, כי מעבר לשינה מדובר על חדר שמספק מנוחה ופרטיות לדיירים, שנהנים "לברוח" אליו גם בשעות שאינן הלילה. חשוב לדיירים אלו כי חדר זה יהיה נעים וחמים, שיספק להם פרטיות ושיבטא, אולי אפילו יותר מחדרים אחרים בבית, את הסגנון הפרטי שלהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI