דף הבית אימון אישי NLP למכור את הדירה ולהרוויח: 4 טיפים שיעזרו לך לנהל נכון משא ומתן על הנכס שלך
למכור את הדירה ולהרוויח: 4 טיפים שיעזרו לך לנהל נכון משא ומתן על הנכס שלך
ליאור ברקן 04/11/13 |  צפיות: 7475

הם אינם מיומנים במכירות או במשא ומתן ולכן המאמץ לנסות לשכנע את הקונה תוך התמודדות מול ניסיונות המיקוח שלו, רק גורם להם להתחרט על הרגע שבו החליטו למכור. למעשה, רוב האנשים כל כך נלחץ מלשאת ולתת תמורת הדירה שלהם עד שהם מוכנים למכור את הדירה בהפסד הקטן ביותר, ולו רק כדי שהסיטואציה תסתיים. עם זאת, אף אחד מאתנו לא אוהב להרגיש פראייר. על אחת כמה וכמה כשאנחנו יודעים שיש כאלה סביבנו שמוכרים את דירתם ברווח סביר.

מכיוון שאנחנו לא רוצים להרגיש פראיירים וברור לנו שישנם אנשים שמוכרים את דירתם ברווח, נרצה ללמוד מתוך ניסיונם של אותם אנשים המתמחים באמנות הנשיאה והנתינה ומסוגלים להרוויח מכל מצב. אם נצמד לארבעת הכללים הבאים אשר מובאים מניסיונם של אותם אנשי מקצוע, נוכל לעמוד במשימה בכבוד:

טיפ משא ומתן 1: להיזהר ממלכודת הכימיה

רובנו מעדיפים להימנע מחיכוך ולהתחבר עם האדם שמולנו. לכן, רבים מנסים להתחבב על הקונים הפוטנציאלים וליצור עמם כימיה. עם זאת, כמו שכרישי המשא ומתן לומדים בלימודי NLP (NLP הוא תחום העוסק בשכנוע, קריאת שפת גוף והשפעה על התת מודע) העמקת הכימיה מדי מכילה גם פוטנציאל לנזק.

כאשר אנחנו מתחברים עם האדם שמולנו ויוצרים איתו כימיה, אנחנו מביאים למצב שבו התקשורת זורמת. עד כאן הכל טוב. יחד עם זאת, כאשר הכימיה עם אותו מועמד עמוקה מאוד, אנו סובלים מביטחון עצמי מופרז, מתחילים לשכוח כי מטרתנו היא מכירה ומתחילים לשתף עמו פעולה, גם במחיר של התפשרות על המחיר ומכירה בהפסד.

מסיבה זו בדיוק מלמדים בקורס NLP לעבור ממצב שבו אנחנו מתאימים את שפת הגוף שלנו ונושאי השיחה לאדם שמולנו למצב של הובלה. כדי ליצור מצב זה, עלינו להזכיר לעצמנו כי נצטרך את הכסף לרכישת הדירה הבאה שלנו ולכן עלינו להימנע מהתפשרויות מיותרות במחיר, בעיקר בשלב שלפני המכירה ולהוביל את המכירה.

טיפ משא ומתן 2: לזכור את עקרון האוטובוס

אחד העקרונות החשובים ששאובים דווקא מעולם המכירות נקרא "עקרון האוטובוס". עקרון האוטובוס מציג את חיפוש המקום שבו אדם מבצע רכישה תוך הקבלה לנסיעה באוטובוס. במידה ואנו יודעים בדיוק לאן נרצה להגיע בנסיעה שלנו, נחפש את התחנה, נצלצל בפעמון ונרד בתחנה שאליה רצינו להגיע.

עם זאת, כאשר איננו יודעים בדיוק מהי התחנה המדויקת שבה נרצה לרדת, אנו נחפש את התחנה שעושה את הרושם כקרובה ביותר למחוז חפצנו. במכירות מדובר על אותו עקרון בדיוק. גם אם נדמה כאילו שהלקוח שלנו בוחן אותנו ביחס לדירות קודמות שראה, העובדה היא שלא החליט על אחת מהן וסגר את העסקה.

במקום זאת, הוא המשיך בדרכו והגיע לבחון את הדירה שלנו. אם נשכנע אותו לרכוש מאתנו, זו תהיה התחנה האחרונה שלו. אם לא נשכיל לסגור את העסקה ולהוביל אותו לרכוש, הוא ימשיך הלאה עד שייתקל במישהו שמחויב יותר מאתנו למכירה. אז, הוא יתמקח עד שיגיע למחיר שירגישו לו סביר וירכוש.

לכן, במידה והלקוח הפוטנציאלי שנמצא מולנו עושה רושם כי הוא באמת מעוניין לרכוש ומוכן לשלם סכום כסף הקרוב לזה שבו אנחנו מעוניינים למכור, עלינו לדאוג לכך שנהיה התחנה האחרונה במסע שלו לחיפוש הדירה.

טיפ משא ומתן 3: משא ומתן מנהלים רק כשיש עניין לסגור

לעתים קרובות, אנשים בוחנים את כישורי המשא ומתן שלנו על ידי שאלת שאלות שעשויות להישמע סתמיות. הם מתחברים אתנו בקלות ובוחנים אילו מהתנאים שהצבנו הם חד משמעיים ואילו הם כאלה שניתן לשנות בקלות עוד לפני שהגענו לדבר ברצינות על רכישת הדירה.

שאלות אלה עשויות להיות בעייתיות במיוחד שכן אנחנו עשויים להתפתות בהיסח הדעת לפלוט את המידע הסודי ביותר שלנו – המחיר הנמוך ביותר שבו נסכים למכור את הדירה. כאשר האדם שמולנו מגלה את המחיר הנמוך ביותר שאליו נסכים לרדת לפני שהתחלנו לשאת ולתת, אנחנו קובעים מחיר התחלתי חדש – המחיר הנמוך שלנו.

מכיוון שהגעה לשולחן המו"מ כשהמחיר הנמוך ביותר חשוף תוביל למכירה בהפסד, עלינו להימנע בכל מחיר מלדבר על הורדה במחיר או שינוי בכל אחד מהתנאים האחרים עד שהאדם שמולנו יראה רצון אמיתי לרכוש וישב לדבר אתנו על תנאי הרכישה. אז, ורק אז יהיה הזמן הנכון להתחיל את השיחות על המחיר.

טיפ משא ומתן 4: לא כל סירוב הוא סיום התהליך

הטיפ הרביעי מגיע מעולם הטיפול בהתנגדויות. כאשר אנחנו מבצעים טיפול בהתנגדויות מכירה חשוב להבין כי גם כאשר האדם שמולנו מעלה סיבות לכך שאינו יכול לרכוש, זו אינה סיבה עבורנו להיפגע או לחשוב כי זהו סוף תהליך המכירה.

למעשה, אם נלמד מאנשי המשא ומתן המיומנים, נתייחס לכל התנגדות שכזו כאל סימן כי לאדם שמולנו חסר מידע רגשי או הגיוני שנדרש לו כדי לרכוש. יכול להיות שהוא לא הבין את יתרונות הדירה או שהוא עוד לא סומך עלינו מספיק. בכל אחד מהמקרים, עלינו לשים לב מהו המידע החסר ולהמשיך את השיחה תוך כדי שאנחנו מספקים את המידע שחשוב לאדם השני, עד שיחליט לרכוש מאתנו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ליאור ברקן

OperationNLP בית הספר ההישראלי ללימודי NLP



 


מאמרים נוספים מאת ליאור ברקן
 
להיכנס מחדש לג'ינס ההוא: 4 דרכים שבהן NLP יכול לעזור לך בירידה במשקל
05/01/14 | NLP
כל אחד מאיתנו היה שמח להשיל את הקילוגרמים המיותרים שלנו.

אומנות החיזור: 4 רמזי שפת גוף שיעזרו לך לדעת אם היא מעוניינת שתיגש לדבר איתה
11/11/13 | NLP
אחת הסיבות המרכזיות לכך שגברים מפחדים לחזר אחר נשים היא הפחד מדחייה.

למכור את הדירה ולהרוויח: 4 טיפים שיעזרו לך לנהל נכון משא ומתן על הנכס שלך
04/11/13 | NLP
רוב האנשים מתייחסים למכירת הדירה שלהם כאירוע מלחיץ במיוחד. הסיבה הראשית לכך היא פשוטה

חובה לבעלי עסק קטן: 4 טיפים מהירים להגדלת מכירות העסק שלך כבר מחר
30/09/13 | NLP
סטטיסטיקות אחרונות מראות כי רבים מהעסקים החדשים שמוקמים נסגרים אחרי תקופה בת שנה.

להתפרנס בכבוד: 4 טיפים על שכנוע ללא שכנוע לאמנים שרוצים לסגור את החודש ובקלות
05/08/13 | NLP
בסיום הרצאה שהעברתי ניגש אליי בחור צנום וביישן.

לגרום לאנשים להעריך אותך: 4 טיפים על שפת גוף שיגרמו לכל אדם לקבל את הסמכות שלך בקלות
24/06/13 | NLP
כל אדם רוצה שיכבדו ויעריכו אותו. אנחנו אוהבים להיות חלק מקבוצה (גם אם זו קבוצה של אנשים המתמרדים נגד הזרם המרכזי או נגד קבוצה אחרת) ורוצים להרגיש שחברי הקבוצה, בה אנחנו נמצאים, יחשבו שאנחנו ראויים להיות חלק ממנה ויאהבו אותנו. למרות שבבסיסם, רוב האנשים לא באמת מעוניינים לשלוט בקבוצה ולקחת את האחריות בהובלתה, הם כן מעוניינים לקבל הכרה בקבוצה כשווים ואף כבעלי פוטנציאל למנהיגות. ארבעת הטיפים הבאים יעזרו לך להשתמש נכון בשפת גוף על מנת להשיג מטרה זו:

4 טיפים לא מוכרים ולא סטנדארטים לניטרול מהיר של פחד קהל בזמן אמת
02/06/13 | NLP
במוקדם או במאוחר, רובנו הגדול יתנסה לפחות פעם אחת בעמידה מול קהל. המקצועיות, לה אנחנו נדרשים בעיסוקנו והידע שנצבר בעקבותיה, רק מעלים את הסיכון לכך שמספר הפעמים שנאלץ להרצות יגדל.

מבוא לשליטה עצמית: 4 דברים שאפשר לעשות במקום לקחת מאמן אישי
19/05/13 | NLP
בשנים האחרונות נדמה כאילו הפתרון לכל בעיה או חוסר הצלחה בחיים דורש מאיתנו לקחת מאמן אישי (או מאמנת).

סוד הסודות של אמני השכנוע הגדולים: 4 אבני היסוד שכל אחד חייב להכיר כדי להצליח
29/04/13 | NLP
כל אדם השואף להפוך ליעיל יותר בתחומו חייב להפוך במוקדם או במאוחר למשכנע הרבה יותר.

לקפוץ מהמיטה בבוקר ולצאת לעבוד במרץ: 4 עצות לא מוכרות לחיזוק המוטיבציה העצמית שלנו
17/04/13 | NLP
לפעמים אין לנו כוח. אנחנו קמים בבוקר, מסתכלים על השעון המעורר ולא רוצים להאמין שזה הזמן לקום וללכת לעבוד. לא כי אנחנו סובלים בעבודה יותר מדי. אנחנו פשוט נהנים יותר מתחת לשמיכה החמה. איך שהוא, ישנם אנשים שקמים בקפיצה בבוקר. הם מאושרים לקראת היום החדש. וזה לא בגלל שהם עובדים בעבודה ששונה משלנו בהרבה. הם פשוט יודעים להשתמש ביכולת המוטיבציה שלהם בצורה יעילה יותר מאיתנו. אם גם לך בא להתחיל את הבוקר עם המון מרץ, מומלץ להשתמש ב-4 זריקות המרץ הבאות:
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI