דף הבית רפואה ובריאות בריאות הנפש למה אנשים לפעמים לא מטפלים כשיש סימפטומים של התקפי חרדה
למה אנשים לפעמים לא מטפלים כשיש סימפטומים של התקפי חרדה
ירון שוהם 04/01/14 |  צפיות: 13036

אם אתה סובל מסיפטומים של התקף חרדה, איך אתה מתכוון לטפל בזה?

מפתיע להווכח, שיש אנשים רבים המרגישים סימפטומים שאפשר לשייך אותם אל התקפי חרדה, והם מבינים שהדבר ממנו הם סובלים הוא התקף פאניקה (ולא משהו פיזי), ועדיין אינם עושים שום דבר על מנת לטפל בעצמם.

נשאלת השאלה - אם מישהו סובל כל כך מהתקפי חרדה חוזרים, למה הוא אינו ניגש לטיפול?

אפשר למצוא לשאלה זו תשובות רבות.

הנה מספר אפשרויות:

1. הסובל מהסימפטומים אינו רוצה בעצם "להודות" שיש לו בעיה בתחום הנפש. לומר "יש לי התקפי חרדה", זה משהו שלא כל אחד יכול לומר לעצמו. אנשים "מפחדים" לחשוב שיש להם בעיה מסויימת הקשורה לנפש.

2. חוסר הבנה שיש לדבר טיפול. לפעמים אנשים הסובלים מסימפטומים של התקפי פאניקה פשוט לא מודעים לזה שיש לבעיה טיפולים אפקטיביים. לפעמים הסימפטומים הם קלים או שהם מופיעים לא לעיתים תדירות כל כך, ואז האדם פשוט לא טורח ללכת ולברר אם אפשר למנוע את השנות הסימפטומים.

כמובן אבל שיש להתקפי חרדה טיפול, רק צריך ללכת אל מקום המתמחה בטיפול בבעיה זו, ולהשתחרר מהבעיה.

3. אי רצון "להודות" בכך שיש לאדם בעיה שהוא אינו יכול לפתור בעצמו. אנשים רבים אוהבים להרגיש שהם יכולים בכוחות עצמם להתגבר על כל בעיה. "אני יכול להתגבר על הכל". אולם, יש בעיות שחייבים עזרה חיצונית על מנת להתגבר עליהם. לדוגמא: ללמוד לנהוג. אמנם בסופו של דבר אתה יכול לנהוג בעצמך, אך עד שאתה רוכש את המיומנות הזאת, אתה חייב שמישהו ילמד אותך אותה.  וכן בהרבה דברים, אפילו אם בסופו של דבר אתה יכול לעזור לעצמך, הרבה פעמים אתה חייב שמישהו מבחוץ ילמד אותך איך לעשות את הדבר.

כך יכול להיות גם כשמופיעים סימפטומים של התקפי חרדה, אתה פשוט חייב לפעמים מישהו שלמד איך מטפלים בבעיה זו שילמד אותך איך לשחרר את הבעיה מהשורש.

4. אי רצון ללכת אל מטפל בתחום הנפש. לפעמים אנשים מפחדים להיות מתוייגים כאנשים עם "בעיה בתחום הנפש". ובמובן מסויים, הסובל מהתקפי חרדה "מעדיף" להיות עם התקפי החרדה, מאשר "להודות" לעצמו שהוא צריך ללכת אל מקום מקצועי המטפל בבעיה.

לסיכום המאמר, ישנם סיבות רבות המונעות מאנשים הסובלים מסימפטומים של התקפי פאניקה לגשת לטיפול. במאמר זה הובאו 4 סיבות, אך יש עוד הרבה סיבות פנימיות שיכולות להשפיע על השכל של הסובל, ולמנוע ממנו לגשת לטיפול.

בשולי המאמר, לפעמים כן יש מקרים שאדם יכול ללמוד איך לטפל בעצמו. לא בכל מקרה צריך ללכת לטיפול של בעל מקצוע. אך אם האדם ניסה ופשוט לא הצליח לרפא לחלוטין סימפטומים של התקפי חרדה, חבל שהוא ימשיך לסבול מהם.

אם יש לך כאב ראש, מן הסתם אתה לוקח אקמול. אם יש לך כוויה, מן הסתם אתה מורח עליה משחה וכן הלאה וכן הלאה. כלומר - כמו שבכל בעיה אתה מנסה להקל על עוצמת הכאב שלה, כך גם בבעיית התקפי חרדה, אין שום סיבה (אם לא הצלחת לשחרר את הבעיה בכוחות עצמך), שתמשיך לסבול ממנה, ולא תלך למקום מקצועי שיכול לעזור לך לפתור את הבעיה מהשורש.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ירון שוהם


 


מאמרים נוספים מאת ירון שוהם
 
למה אנשים לפעמים לא מטפלים כשיש סימפטומים של התקפי חרדה
אדם הסובל מבעיית התקפי חרדה יכול להמנע מללכת אל טיפול מקצועי בבעיה מסיבות שונות. במאמר ישנם מספר סיבות אפשרויות לכך.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI