דף הבית חוק ומשפט כללי מהי פשיטת רגל ? ואיך פותחים בהליך
מהי פשיטת רגל ? ואיך פותחים בהליך
אייל אשכנזי 20/08/14 |  צפיות: 3192

מהי פשיטת רגל ?

פשיטת רגל היא הליך משפטי, שבו אדם יחיד שיש לו חובות גדולים מרובים מוכרז כפושט רגל, ובכך הוא מקבל הגנה חוקית מפני הנושים שלו, על מנת שלא יוכלו להתעמר בו כלכלית, וכן נערך כינוס של כל נכסיו, על מנת לחלק אותם באופן הנכון ביותר בין הנושים. המטרה של הליך פשיטת רגל היא בעיקר הגנה על פושט הרגל עצמו, וכן אפשרות להשיב לנושים את כספם בהליך הטוב ביותר. הליך זה הוא אינטרס גם של הנושים, אשר באופן זה יקבלו את הכסף המגיע להם במהירות רבה יותר ובצורה פשוטה יותר. באופן כללי, זהו הליך חברתי מקובל, אשר מאפשר לאנשים רבים לקבל הזדמנות שנייה בעסקים ולא לשקוע בחובות שאין אפשרות להיפטר מהם.

תהליך של פשיטת רגל

התהליך של ההכרזה על פשיטת רגל מנוהל על ידי הכונס הרשמי – אגף של האפוטרופוס הכללי, כאשר תחתיו ממונה נאמן פרטי לנכסים, לרוב עורך דין. התהליך של פשיטת רגל כולל 4 שלבים: הגשת הבקשה לפשיטת רגל, הגשת צו כינוס, ההכרזה הרשמית על פשיטת רגל וקבלת הפטר, הפוטר את פושט הרגל מחובותיו. תיקים של פשיטת רגל מתנהלים בבית המשפט המחוזי, והוא זה אשר מחליט אם לאשר צו כינוס לאחר הגשת הבקשה לפשיטת רגל. כאשר מאושר צו כינוס, כל ההליכים העומדים נגד פושט הרגל מוקפאים – כולל הליכים של הוצאה לפועל. לעומת זאת, פושט הרגל אינו רשאי לצאת מן הארץ, ופעולות כלכליות שונות שלו מוגבלות, על מנת שלא יצבור חובות חדשים. בנוסף, נערכת חקירה על יכולות ההחזר שלו.

צו פשיטת רגל

כאשר בית המשפט מחליט להוציא צו פשיטת רגל, מרוכזים כל הנכסים של החייב, והם מחולקים בין הנושים על פי כללים שונים המתייחסים לעקרון השוויון ולעקרון העדיפות, אשר קבועים בחוק. לאחר שכל הנכסים חולקו ושכל יכולות ההחזר של פושט הרגל מוצו, מוציא בית המשפט הפטר, אשר פוטר את החייב מתשלום של שאר החובות שלו, על מנת שיוכל להתחיל לשקם את חייו הכלכליים ללא עול של חובות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אייל אשכנזי


 


מאמרים נוספים מאת אייל אשכנזי
 
העסק נכשל ? נקלעת לחובות ? אתה זקוק לעורך דין פשיטת רגל
פשיטת רגל היא הליך משפטי חשוב, אשר נועד להקל הן על חייבים והן על נושים. הליך של פשיטת רגל מיועד בעיקר לחייבים, אשר מגיעים למצב של חובות גדולים שהם אינם מסוגלים לעמוד בהם. ההליך של פשיטת רגל מסייע לחייבים לעמוד על רגליהם, לשלם את חובותיהם עד כמה שהם מסוגלים לכך מבחינה כלכלית, ולאחר מכן לפטור אותם משארית החובות באופן חוקי ומלא, על מנת שיוכלו להמשיך בחייהם ללא עול של חובות. פשיטת רגל היא הליך מורכב, אשר כולל בתוכו שלבים שונים ויש לו דרישות שונות, ולכן מומלץ לבצע אותו רק על ידי ליווי מקצועי.

מהי פשיטת רגל ? ואיך פותחים בהליך
20/08/14 | כללי
פשיטת רגל היא הליך משפטי, שבו אדם יחיד שיש לו חובות גדולים מרובים מוכרז כפושט רגל, ובכך הוא מקבל הגנה חוקית מפני הנושים שלו, על מנת שלא יוכלו להתעמר בו כלכלית, וכן נערך כינוס של כל נכסיו, על מנת לחלק אותם באופן הנכון ביותר בין הנושים.

פשיטת הרגל תוגבל בזמן - הרפורמה החדשה
במסגרת הרפורמה ישלם החייב במשך שנה וחצי תשלומים חודשיים כפי שהמנהל המיוחד המליץ ובמקביל בתקופה זו יבצע המנהל חקירת יכולת מקיפה לבחינת מצבו של החייב.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI