דף הבית הודעות לעיתונות תרבות ובידור מהו הזמן הנכון להתחיל בשירות יחסי ציבור?
מהו הזמן הנכון להתחיל בשירות יחסי ציבור?
הילה קומם 04/05/09 |  צפיות: 3770

מהו הזמן הנכון להתחיל בשירות יחסי ציבור?

כדי שיכתבו על המוצר שלנו, צריך להיות סיפור וסיפור קשה ליצור כבר מהרגע הראשון שבו מוצר יוצא אל השוק. שהרי אנשים עוד לא השתמשו בו כמעט, לא ידועות עדיין תוצאות השימוש בו ואין לכאורה הרבה מה לספר.  
מכיוון שאני מתמחה בתחום קידום אמנים, אתן דוגמא מתחום זה.

אמן זקוק לקהל ויחסי ציבור הם כלי, שעוזר לו לבנות קהל. כדי לעניין את התקשורת, צריך לקיים מופעים פתוחים לקהל הרחב (במכירת כרטיסים) , אבל מי יבוא למופע , אם אין קהל?

אז מה עושים?
העצה הראשונה היא לצאת עם המוצר כמה שיותר מהר, גם אם הוא מושלם ב 90% - הרי ללא בדיקתו מול קהל (או בידי צרכנים) , לא נדע מה לשפר. ההשקעה הראשונית היא במכירה לקהלים מוכרים, המשפחה והחברים בהחלט מתבקשים לתת תמיכה בשלב זה ולקנות כרטיסים למופע ברגע שאמן מוכר כרטיסים, ונמכר, כבר אפשר לעשות לו יחסי ציבור.

פעולה של יחסי ציבור יכולה להיות גם שליחה של מייל (למי שאישר לנו לדוור לו כמובן) ובו תיאור המוצר וחוויות של אנשים שהשתמשו בו (שאנחנו צריכים לאסוף כמובן). למעשה, יחסי ציבור הם הפיכה של דבר/מוצר/אדם למוכר בצורה חיובית.

אז מדוע אנשים חושבים שיחסי ציבור קשורים תמיד לפרסום בכלי התקשורת? זה פשוט מאוד. כלי התקשורת מאפשרים הפצה הרבה יותר רחבה מזו שכל אחד מאיתנו מסוגל לעשות, אלא שאז הקשר בין האמן/אדם/מוצר מתווך על ידי עיתונאי שיש לו בדרך כלל דעה משלו.
על דעה כידוע אפשר להשפיע ויחסי ציבור טובים יודעים ליצור דעת קהל טובה בקרב אנשים שונים ובעיקר בקרב הקהל המאוד מיוחד של אנשי התקשורת.


כשמופע מתקיים כדאי לידע כל מי שאפשר ובוודאי שאת כלי התקשורת. לא הייתי מציעה להזמין מבקרים בשלב הראשון, אבל ישנן דרכים לפרסם את עצם קיום המופע.

עם הזמן מופע משתפשף על הבמה, ואז ניתן להזמין גם מבקרים - וכמובן לא לקחת יותר מדי ללב אם הם עוקצים פה ושם.

אותו דבר נכון גם לגבי מוצר/מוסד/בעל מקצוע. חשוב מאוד לייצר ולהפנות את המוצרים לקהל הרחב, ואז ניתן גם לספר עליהם ברבים.

אז כמה כדאי להשקיע ומתי?
כל פעילות חדשה מחייבת השקעה הן בייצור והן בפרסום ויש לקחת זאת בפרסום. אחרי שמתחילות ההכנסות יש לחשב את ההכנסה ברוטו אחרי מסים וקבלני משנה (כל הכספים שבכלל לא מגיעים אלינו) וממנה להקציב 14% לפרסום. כמובן שחשוב להשקיע בסוג הפרסום/יחסי ציבור/שיווק שעובד עבורנו , ואת זאת יש לעשות על ידי ניסוי וטעייה.
השקעה ביחסי ציבור/פרסום/שיווק היא השקעה בהכנסה עתידית. כאשר ההשקעות מתחילות לעלות, חשוב לחסוך ולא להיכנס להוצאות מטורפות, לשלם את כל החובות ואז להשקיע בשירות
והנה ציטוט מעיתון דה מרקר מתוך ראיון בו עפר שלי, פסנתרן ומנהיג שלישיית עתר  - הרכב פעיל ומצליח שהיום מקיים למעלה ממאה קונצרטים בשנה - מראיין את עצמו.

בדיעבד- אילו הייתי עושה את המסלול מחדש הייתי מעיז יותר מבחינת השקעת משאבים כספיים בפרסום ובעצם במינוף העסק?

......בדיעבד אני סבור שהייתי שמרן מידי וצעדים שאני עושה היום הייתי צריך להעיז לעשות אותם בשלב מוקדם יותר. צעדים כמו הפקה של סרטון תדמית , הפקה של חומר פרסומי והפצתו בדיוור ישיר, השקעה בציוד, כלי נגינה והשקעה בפרסום ויחסי ציבור.

להרשמה לניוזלטר אוצר תרבות (שאפשר ללמוד ממנו משהו על קידום תרבות)
http://www.otzartarbut.com/newsletter.php

*חלק מהמידע בכתבה זו היא מתוך ידע שקיבלתי בהרצאות של wise, רוצים לקבל ידע מדהים שיעזור לעסק שלכם לגדול? כתבו לי שאתם רוצים לקבל הזמנות להרצאות במייל [email protected]


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 הילה קומם


 


מאמרים נוספים מאת הילה קומם
 
מהו הזמן הנכון להתחיל בשירות יחסי ציבור?
כדי שיכתבו על המוצר שלנו, צריך להיות סיפור וסיפור קשה ליצור כבר מהרגע הראשון שבו מוצר יוצא אל השוק. שהרי אנשים עוד לא השתמשו בו כמעט, לא ידועות עדיין תוצאות השימוש בו ואין לכאורה הרבה מה לספר.
מכיוון שאני מתמחה בתחום קידום אמנים, אתן דוגמא מתחום זה.
אמן זקוק לקהל ויחסי ציבור הם כלי, שעוזר לו לבנות קהל. כדי לעניין את התקשורת, צריך לקיים מופעים פתוחים לקהל הרחב (במכירת כרטיסים) , אבל מי יבוא למופע , אם אין קהל?


טיפים בכתיבת הודעה לעיתונות - מאת הילה קומם
לא פרסמת , לא עשית? האם שמעתם אי פעם ססמא זו? אנשים אינם מודעים לכך שכמעט כל מה שכתוב בעיתון הוא פרי של עבודת קשרי עיתונות. למעשה גם המיתון שאנו חווים היום נגרם על ידי יחסי ציבור של גורם אינטרסנטי, אשר מרוויח מהמיתון.
אותו גורם (או גורמים) שכנע קודם את העיתונות, העיתונות פרסמה, אנשים קראו והשתכנעו ואחר כך המיתון הפך לעובדה.
קשרי עיתונות הם בעצם מסע שכנוע של הציבור אשר עובר דרך סוכני ביניים: עיתונאים.


מופע חדש - להשקיע כדי לקצור את הפירות - מאת הילה קומם
לפני כמה עשורים פשנל (אברהם דשא), ומפיקים אחרים היו מגייסים את הכישרונות הצעירים מהלהקות הצבאיות בצבא. המפיק היה מגייס את הכותבים, דואג לפוסטרים, משווק לועדי עובדים, דואג להופעה בערוץ הטלוויזיה האחד שהיה קיים ומריץ את המופע.
האמנים קיבלו לוח חזרות והופעות וצ'ק בסוף החודש, היו בכך יתרונות, אך גם חסרונות.
כיום יותר ויותר אמנים מפיקים את עצמם, ורק אחרי שהמופע שלהם מתחיל להצליח, מגיעים המשווקים השונים. אמנים רבים גם משווקים את המופע שלהם בעצמם.
זה לא שאנשי המקצוע נעלמו. הם קיימים: משרדי הפקות, שיווק, יחסי ציבור, גרפיקאים. אפשר ורצוי להשתמש בהם


הזמרת עדינה פלדמן ולהקתה מתארחים במועדון הג'אז של שלומי גולדנברג בתיאטרון הסמטה ביפו
05/12/08 | שירה
הזמרת עדינה פלדמן ולהקתה מתארחים במועדון הג'אז של שלומי גולדנברג בתיאטרון הסמטה ביפו
Summertime, Say A Little Prayer
Cheek To Cheek, The Man I love
ועוד שירי ג'אז אהובים
עדינה פלדמן: שירה; רנקו ריכטמן: פסנתר וניהול מוסיקלי
אלי אברמוב: גיטרה; דני צוקרמן: בס; אורן אבישר: תופים; עופר שפירא: סקסופון
יש לה קול חם ועמוק, עם יכולת מרשימה לקחת אותו לגובה והגשה נעימה..
.פלדמן מצליחה ליצור מופע של אמצע הדרך, שווה לכל נפש ומטפלת במקצוענות
בחומרים מוכרים ואהובים...." סוניה סתיו מרמרי, עולם האישה
יום ד' 10/12 בשעה 21:30 תיאטרון הסמטה ביפו

כרטיס

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI