דף הבית עיצוב ואדריכלות עיצוב פנים עיצוב בית מודרני בישראל
עיצוב בית מודרני בישראל
נעמה פודובסקי 02/06/15 |  צפיות: 2473

בתחום עיצוב פנים, עיצוב בית מודרני הוא עיצוב ששם דגש על עיצוב מלוטש בקווים פשוטים, חומרי מתכת בשילוב עם עץ נקי ואלגנטי ונתינת תחושת של פשטות אך עם הרבה אלגנטיות.

עיצוב בית מודרני- במה הוא שונה מעיצובים אחרים?

בשונה מעיצוב בית באופן כפרי או עיצוב בית באופן יוקרתי, עיצוב בית מודרני מעוניין לבטא סגנון עיצוב שיהיה חלק ואחיד מאוד לאורך עיצוב הבית כולו. כדי לעשות זאת, מעצבת פנים במרכז תשמש בסגנון "LESS IS MORE”', כלומר, פחות זה יותר, והכוונה היא ההתמקדות בשטח אותו לא ממלאים ברחבי הבית, ולא רק בשטח אותו כן ממלאים. המטרה היא להשאיר חללים ריקים יותר מאשר מלאים, זאת בשונה מסגנונות עיצוב פנים במרכז שהם מסורתיים יותר.

 

התכנון לעצב מחדש צריך לבוא מכם-בני הבית. לרוב ההחלטה לעצב מחדש תבוא מהרצון לחדש, אחרי שמאסנו בעיצוב הישן. למרות הנטייה לחשוב אחרת, עיצוב פנים במרכז הוא עניין פשוט שמתאים לכל מי שמעוניין לחדש. החלק המורכב יותר הוא כשמדובר בעיצוב חיצוני, שאז אחראי על כך אדריכל שפועל תחת סטנדרטים קבועים של בניה. במידה והחלטתם לשנות את סגנון עיצוב פנים הבית שלכם, עליכם להחליט קודם כל על סגנון העיצוב בו אתם מעוניינים, לדוגמא: עיצוב בית מודרני, עיצוב דירת יוקרה, עיצוב פנים באופן כפרי וכו'. כל מעצבת פנים במרכז יודעת ששלב בחירת הסגנון הוא החלק הקל בעבור בני הבית, אך תפקידה הוא להעניק לכם רעיונות עיצוב פנים במרכז של סגנון העיצוב בו בחרתם, מבלי לשכוח להוסיף את הפן האישי שלה בשילוב עם שלכם, תוך שמירה על פונקציונאליות בעיצוב.

 

למה חשוב לשים לב כשמתכננים לעצב בסגנון של עיצוב בית מודרני?

בשונה מסגנונות עיצוב אחרים, עיצוב בית מודרני שם דגש על יצירת אווירה שתעיד על מעמד ואלגנטיות, תוך שימוש במעט צבעים. לפעמים לצבעים יש נטייה להשתלט על התחושה של הבית כולו, ולכן עיצוב בית מודרני ימעיט בשימוש בצבעים וישתמש בהם בעיקר על מנת ליצור ניגוד בין ריהוט בגוון כהה לבין קיר בגוון בהיר יותר. החופשיות שבשימוש בצבע היא אומנם מעטה, אך אפשר לשלב באופן חופשי יצירות אמנות על גבי הקירות או אפילו להשתמש בהדפסים שונים. גם הוספה של כמה צמחים לבית תעניק גוון נוסף לעיצוב הבית כולו.

מבחינת השימוש בחומרים, הפופולאריים ביותר בסגנון עיצוב בית מודרני הם המתכות כמו כרום, ניקל ופלדת אל חלד. השימוש בהן הוא העיקרי מכיוון שהן מעניקות את המראה המודרני הרצוי, ובו-זמנית מסייעות בנתינת דגש לחלל עצמו אך באמצעות מספר פריטים מינימאלי ביותר. אם מעוניינים להעניק לבית אפקט טבעי, ניתן גם להשתמש בסגנון עיצוב בית מודרני בעץ אך מומלץ לבחור באחד מהקצוות- או להשתמש בגוון עץ כהה מאוד או בגוון עץ בהיר מאוד.

סגנון עיצוב בית מודרני מקפיד על גימור מתכתי וזכוכית ברהיטים. עדיין ישנת התייחסות לחשיבות האחידות, ולכן הספות יושבות בדרך כלל נמוך על הריצפה כך שהן תופסות מינימום מקום. מקומה של התאורה כאן היא להעניק לחדר הרגשת אינטימית ולכן יש שימוש באורות נמוכים על שולחנות ובקירות. חשוב שגופי התאורה יהיו פשוטים ובקווים חלקים, אך שעדיין שלא יתקבל שהחלל יותר מדיי סטרילי.

עיצוב בית מודרני יעניק לביתכם תחושה של אלגנטיות וחמימות, תוך כדי שמירה על האפקט הטבעי שמעוניינים שיהיה בכל בית. סגנון העיצוב נוח וקל לביצוע, וכמובן שיש המון מקום להכניס את הטאץ' האישי שלכם. חשוב לבחור מעצבת פנים במרכז שתעניק לביתכם את עיצוב הפנים המתאים ביותר עבורו ועבורכם, על מנת שתוכלו לקבל את התוצאה המושלמת.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 נעמה פודובסקי

עמה פודובסקי (חג'ג') בוגרת רופין במגמת אדריכלות ועיצוב פנים,

בעלת משרד עיצוב פנים במרכז



 


מאמרים נוספים מאת נעמה פודובסקי
 
עיצוב בית מודרני בישראל
המילה "מודרני" נכנסה בשנים האחרונות לתחום העיצוב באופן מובהק. אנשים מחפשים לחדש את הישן, ולהתקדם לעבר עיצוב בית מודרני מכיוון שהם מחפשים את העיצוב שמתאים לתקופה הנוכחית כיום

אדריכלים ומעצבי פנים: השוני והדמיון
הרבה אנשים מתבלבלים בין אדריכלים ומעצבי פנים. שניהם בעלי מקצוע אשר תחום הכשרתם חופפת אך יש הבדלים מהותיים ביניהם וחשוב כלקוחות לדעת מה ההבדלים שלהם בתחום עיצוב פנים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI