דף הבית חוק ומשפט מיסים הגילוי האנונימי לרשות המיסים בישראל
הגילוי האנונימי לרשות המיסים בישראל
איתמר כוכבי 24/08/15 |  צפיות: 2619

חשבון בנק בחו"ל – הפתרון לבעיה בישראל הגילוי האנונימי לרשות המיסים בישראל ד"ר איתמר כוכבי עורך דין, רואה חשבון וכלכלןמשרדנו מנוהל ע"י ד"ר במשפטים בנושאי מיסים,בעל ניסיון רב בייצוג ישראלים בעלי חשבון בנק בחו"ל. עו"ד ורו"ח, בוגר רשות המיסים – נציבות מס הכנסה. כמו כן, בעל ניסיון של כ-25 שנים בראיית חשבון ו-10 שנים במשפטים (עריכת דין), וכן מרצה בטכניון ובאוניברסיטת חיפה. משרדנו עוסק בייצוג בעלי חשבונות ישראליים, שלא דווחו למס הכנסה ולא שולם בגינם המס (כמתחייב) בישראל, בגין ניהול חשבון הבנק בחו"ל כאמור. המשרד עוסק בענייני גילוי מרצון מזה שנים רבות וקיים ניסיון מוכח במדינות הבאות, כדלהלן: שוויץ, ארה"ב, בריטניה, גרמניה, צרפת, אוסטרליה, לוקסמבורג, ניגריה וקפריסין. המשרד מייצג אזרחים ישראלים המעוניינים לערוך ניתוק תושבות על מנת לא להיחשב תושבי מדינת ישראל ומשכך לא לדווח ולא לשלם את המס על ההכנסות בחו"ל במידה וניתוק התושבות יוכר ע"י רשות המיסים בישראל.הבקשה לגילוי מרצון מיועדת, בין השאר, לאזרחים שלא דיווחו עד כה את הנתונים הבאים, כדלקמן: רווחי הון בחו"ל, חשבונות בחו"ל, שכר דירה בחו"ל, הכנסות מפיקדונות וניירות ערך בחו"ל, הכנסות ממלגות בחו"ל, הכנסות ממלגות בארץ המתקבלות בחו"ל, בעלי ירושה מחו"ל אשר כספם מופקד בחו"ל ובעלי הכנסה מריבית או ניירות ערך או כל חשבון או הכנסה אחרת אשר קיימת סבירות כי תחויב בדיווח או מיסוי.
הוראת השעה: נוהל גילוי מרצון אנונימי,גילוי מרצון: מקוצר או רגיל בתחילת חודש ספטמבר 2014, פרסמה רשות המיסים הוראת שעה חדשה בנושא נוהל גילוי מרצון. מטרת הוראת השעה הינה הגברת הדיווחים וצמצום ההון השחור. הדבר נעשה תוך מתן הזדמנות לדווח על חשבונות בנק בחו"ל, הנמצאים בידי תושבי ישראל, טרם חשיפתם על ידי מנגנוני רשות המיסים. מדינות העולם יוצרות מנגנוני שיתוף פעולה על מנת להתמודד עם ההון הבלתי מדווח הנמצא בידי תושביהם. רשות המיסים מאפשרת להסדיר את ההון הבלתי מדווח באמצעות נוהל הגילוי מרצון, זאת על מנת שהליך העלמת המס לא יחול על בעלי החשבון בחו"ל שכן מדובר בהליך המצוי בתחומיו של המשפט הפלילי המטיל סנקציות הגוררות עמן קלון.נקבעו שלושה מנגנונים ליישום נוהל הגילוי מרצון החדש, אשר המיוחד שבהם הינו:

המסלול האנונימי (העומד להסתיים ביום ה-06/09/2015), אשר נקבע מאז ספטמבר 2014, לתקופה של שנה במידה ולא יוארך.




מאמרים נוספים מאת איתמר כוכבי
 
אחריות הדירקטוריון (תקציר לקראת השיעור)
פרופ' גרוס, מאיר את תשומת ליבם של כל המבקשים לכהן בתפקיד הדירקטור כי המגמה היא לראות בכך מקצוע הדורש סטנדרט מסוים – יותר לא מדובר בסטנדרט התנהגות של "אדם סביר", אלא בסטנדרט התנהגות של "מקצוען סביר".

הצהרת תושבות מס ליחיד, בעל אזרחות נוספת
12/12/17 | מיסים
אזרחי ישראל בעלי אזרחות נוספת מכל מדינה אחרת, צפויים להידרש למלא תצהיר ודוחות מס לפי בקשת הבנקים בישראל. בעקבות יישום הסכם ה-CRS בישראל, אשר תוקפו אמור להיכנס באמצע שנת 2018, ייאלצו תושבי ישראל שהינם בעלי אזרחות נוספת זרה, לדווח על חשבונם בעקבות פניית הבנקים בישראל. בעלי האזרחות הנוספת הזרה, ידרשו לדווח כי הכספים בחשבונם מוצהרים ושולם עליהם מס כנדרש בחוק בישראל ובעולם.

הלוואת זכאות של משרד הבינוי והשיכון אל מול המשכנתא
חוק המקרקעין, התשכ"ט-1969 מכיר במשכנתא כאחת מבין הזכויות הקנייניות בישראל. בהתאם לסעיף 4 לחוק, משכנתא היא "מישכון של מקרקעין". הגדרת "מישכון" קבועה בסעיף 1 (א) לחוק המישכון, התשכ"ז-1967, ולפיה, מישכון הינו "שעבוד נכס כערובה לחיוב; הוא מזכה את הנושה להיפרע מהמשכון אם לא סולק החיוב".

חברה בנייה קבלנית – רקע, הסבר ודוחות כספיים
22/11/17 | כללי
סביב המושג חברת בניה קבלנית קיים ערפול מסוים, שכן אין לו הגדרה קבועה. ניתן לומר כי חברת בניה היא גוף המועסק בשלב כלשהו בחיי פרויקט הבניה. ייתכן והחברה תהיה אחראית על החלק ההנדסי – הקמה פיזית של הפרויקט ויתכן כי חברת הבנייה תהיה יזמית-שיווקית. דהיינו, כזו שתעסוק ברכישת קרקעות, השגת היתרים ואישורי בנייה ושיווק הפרויקט.

רילוקיישן חדש
16/11/17 | מיסים
לאחרונה פרסמה החטיבה המקצועית של רשות המיסים, החלטה חדשה בנושא עובדי הרילוקיישן. החלטה זו נועדה להחליף את ההחלטה הקודמת, משנת 2014. ההחלטה מחודש נובמבר 2017, קובעת תנאים לפיהם העובדים יוכלו לעבוד בחו"ל, לשלם מס בחו"ל ולא לשלמו בארץ ולא להיפגע בדרישות מס "מנופחות" במועד חזרתם ארצה.

ישראלים בעלי אזרחות נוספת, יידרשו להצהיר לבנקים כי שולמו מיסים על הכספים
15/11/17 | מיסים
אזרחי ישראל בעלי אזרחות נוספת מכל מדינה אחרת, צפויים להידרש למלא תצהיר ודוחות מס לפי בקשת הבנקים בישראל. בעקבות יישום הסכם ה-CRS בישראל, אשר תוקפו אמור להיכנס באמצע שנת 2018, ייאלצו תושבי ישראל שהינם בעלי אזרחות נוספת זרה, לדווח על חשבונם בעקבות פניית הבנקים בישראל. בעלי האזרחות הנוספת הזרה, ידרשו לדווח כי הכספים בחשבונם מוצהרים ושולם עליהם מס כנדרש בחוק בישראל ובעולם.

גילוי מרצון אמור לשוב לפעולה בשנת 2018 – חשבונות בנק בחו"ל
07/11/17 | מיסים
נוהל הגילוי מרצון אמור לשוב ולפעול ביום ה-1 בינואר 2018, ובכך להעניק הזדמנות נוספת לבעלי "ההון הבלתי מדווח" להצהיר על הונם ולהימנע מהליכים פליליים. לנוהל יש החשיבות רבה יותר לאור קבלת מידע ורשימות הישראלים מארה"ב ואירופה, להם הון בלתי מדווח בישראל ובחו"ל וטרם הגישו בקשה לגילוי מרצון.

סילבוס חשבונאות ניהולית מתקדמת תשע"ח 2018-2017
מרצה: ד"ר איתמר כוכבי, רו"ח-עו"ד טכניון – חשבונאות ניהולית מתקדמת - סילבוס חשבונאות ניהולית מתקדמת (094822) סמסטר חורף תשע"ח

סילבוס אוניברסיטת חיפה – עקרונות החשבונאות – הפקולטה לניהול – תואר MBA
התמחות בניהול אסטרטגי של משאבי אנוש שם הקורס: עקרונות החשבונאות מספר הקורס: 6204 שם המרצה: ד"ר איתמר כוכבי – רואה חשבון וכלכלן – עורך דין ונוטריון. שעות קבלה: בתיאום מראש דואר אלקטרוני: [email protected] אוניברסיטת חיפה – עקרונות החשבונאות – הפקולטה לניהול – תואר MBA

תוצאות משאל המרצה הטוב - 2016/17
תוצאות משאל המרצה הטוב - 2016/17 הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בטכניון שנת לימודים 2016/17
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI