דף הבית רפואה ובריאות בריאות אחר סינוסיטיס וניתוחי סינוסים
סינוסיטיס וניתוחי סינוסים
דוד כהן 30/11/15 |  צפיות: 3727

הסינוס הוא פתח זעיר בתוך האף שנפער כתוצאה מתעלות ניקוז שעטופות בקרום רירי מכוסה ריסים ומלא בבלוטות שמפרישות ריר. דלקות בסינוסים הם תופעה נפוצה במיוחד בגלל הקלות שבה מצטברים חיידקים וחומרים מזהמים שונים באזור רגיש ועדין זה.

כמעט רבע מאזרחי מדינת ישראל סובלים מדלקות שונות במערות האף בדרגות מתחלפות. דלקות אלו עשויות להיגרם כתוצאה מזיהום מתמשך וחריף שנגרם בשל מחסומים במערות האף שעלולים להיווצר בגלל גורמים שונים שמושפעים גם ממבנה האף וגם מחיידקים או מחלות שונות.

היעדר טיפול בדלקות בסינוסים עלולות לגרום להתפתחות הפרשות מוגלתיות, אשר יוצרות לחץ על הדפנות של האף וגורמות לתחושת כאב מתמשכת. תגובה זו נוצרת מהצטברות של חומרים מזיקים ומזהמים במעברי האף ומקשים על גופנו לפנות את הפסולת שבו.

כשחווים דלקות בסינוסים הטיפול המתבקש הוא בראש ובראשונה תרופות מסוגים שונים הכוללות בין היתר תרסיסים פשוטים לאף ובמקרים חמורים גם תרסיסים שמכילים חומרים אנטיביוטיים. במקרה שבו התכשירים לא מסייעים לפתרון הבעיה יפנה הרופא את המטופל לניתוח לתיקון הבעיות בדרכי הנשימה.

עד היום נעשו הניתוחים בסינוסים באמצעות חתכים מעל החניכיים, במצח או בבסיסו של האף, כדי שתינתן האפשרות להגיע עד לסינוס שבמעמקי האף. בשנים האחרונות התפתחה שיטה שמבטלת את הצורך בחתכים ומאפשרת לבצע את הניתוח באמצעות אנדוסקופ - טלסקופ המורכב מעדשות אופטיות וכולל מצלמה ותאורה פנימית. המכשיר מאפשר לקבל תמונה מדויקת ובזמן אמת של חלל האף, פתחי המערות שבו והסינוסים ובכך לבצע סריקה של האף ולקבל חוות דעת מדויקת על מצבו. בשלב הבא, לאחר זיהוי מידת החומרה של הבעיה והמיקום המדויק שלה מבצע הטיפול הכירורגי.

השלב הכירורגי נעשה על ידי מנתח אף אוזן גרון ומתבצע כולו בהרדמה מקומית או כללית בהתאם לשיקול הדעת של הצוות הרפואי. האנדוסקופ מאפשר לחזות בפתחי הסינוס ולטפל בבעיה מהשורש שלה. הניתוח פשוט יחסית ואורך עד שעה וחצי, בהתאם למצבו של המטופל. הניתוח לא כלול בסיכונים והסיבוכים האפשריים בו כוללים במקרים קיצוניים דימומים קלים בלבד והידבקויות של המחיצות בתוך האף באזור הניתוח, בעיה שאם היא מתגלה לאחר התהליך ניתן לתקנה בקלות.

לאחר הניתוח יוכל המטופל לשתות מים ולאכול אוכל רך. לצורך הבטחת שיקום יעיל מומלץ להימנע מאכילת מאכלים חמים ושתיית נוזלים חמים - עד שעתיים לאחר הניתוח. שחרור מהאשפוז בתום הניתוח צפוי ברוב המקרים עד יומיים לאחריו. בימים שלאחר הניתוח מומלץ להימנע ממאמץ פיזי, לאכול מזון רך כשבוע לאחריו ולהימנע באופן מוחלט מצריכת מזונות חריפים ומחשיפה ממושכת לשמש.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דוד כהן

מיזם גרופ בניית אתרי מכירות באינטרנט עם שיווק באינטרנט להצלחת המכירות.



 


מאמרים נוספים מאת דוד כהן
 
על שעוני מייקל קורס לגברים ולנשים וההבדלים ביניהם
23/07/23 | אופנה
גם לגבר וגם לאישה, שעוני מייקל קורס אופנתיים ואלגנטיים עם פונקציונאליות מתקדמת. בואו לבחור את השעון שלכם.

ככה תבחרו שעון יד לכל אירוע ולכל סביבה
18/06/23 | אופנה
זהב או כסף, מחוגים או דיגיטלי, אלגנטי או ספורטיבי? ככה תתאימו את שעון היד שלכם לאירוע הקרוב.

גיוס עובדים בעסקים קטנים ובינוניים כחלק מהצלחת החברה
בעסק קטן ובינוני, הליך גיוס העובדים חשוב במיוחד. גיוס נכון יביא לעובדים מסורים שישארו בעסק לאורך זמן והצלחת העסק תגדל. קיראו כיצד לעשות את זה נכון.

גיוס עובדים שנעשה בצורה חכמה ומחזיק לאורך זמן
מהו גיוס עובדים, איך עושים השמה בצורה נכונה שתחזיק לאורך זמן ומדוע גיוס חשוב להצלחת העסק.

הכל על חנות וירטואלית באינטרנט - מהי חנות מקוונת, היתרונות שלה וטיפים להצלחה
כל מה שחשוב לדעת על חנות אינטרנטית. מהי בכלל חנות מקוונת? מה היתרונות שלה על פני חנות פיסית? איך להצליח במכירות בחנות הווירטואלית? הכנסו לקריאה.

תאורה לבית ובחירת מנורות לפי חדרים
ככה תשלבו תאורה לבית ולחדרים השונים בצורה חכמה, כדי ליצור אווירה נעימה, חמה ומלטפת.

מה אפשר למכור בחנות וירטואלית באינטרנט
האם כל מוצר ניתן למכור באינטרנט? האם המעבר מהעולם הפיסי לעולם הווירטואלי הוא פשוט יחסית? כיצד לעשות את המכירות באינטרנט לממירות יותר? למען הצלחת העסק שלכם בדיגיטל, הכנסו למאמר שמסכם את הנושא.

כל הדברים שצריך לקחת בחשבון בעת בניית חנות וירטואלית באינטרנט
קראו מדוע הקמת חנות וירטואלית הינה הכרח המציאות וחובה שבית העסק יקים אותה, ואיך להקים חנות אינטרנטית מצליחה.

רעיונות לפירסום עסקים באינטרנט
השלב הבא לאחר בניית חנות וירטואלית לעסק או אתר כלשהו, זה שיווק. השיווק יכול להתבצע באמצעות קידום אורגני, העלאת פודקאסטים, הפצת מאמרים, קמפיינים ממומנים ועוד.

ככה עובדת בניית אתרים מקצועית באינטרנט
מהי בניית אתרים מקצועית ומה חשוב לדעת כאשר מקימים אתר אינטרנט על מנת שהאתר יהיה מקצועי ואיכותי מבפנים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI