דף הבית תיירות ונופש תיירות ונופש - אחר טיול מאורגן ליפן – מה אוכלים ביפן?
טיול מאורגן ליפן – מה אוכלים ביפן?
מיכאל ויץ 13/04/16 |  צפיות: 2181

כל מי שטס ליפן, במסגרת טיול עצמאי או במסגרת טיול מאורגן ליפן יודע שלא מדובר בטיול רגיל, יפן היא לא אירופה הקלאסית או ארה"ב, אשר התרבות שלהן מחוברת לתרבות הישראלית ואנחנו מכירים אותן כל כך טוב. התרבות היפנית תמיד היתה עבור המערב סוג של אגדה, משהו מסתורי וקסום.

זה נכון כמעט לכל היבט תרבותי, החל מהתנהגות ונימוסים בין אנשים, המשך בלבוש ותספורות, מוזיקה, קולנוע, תיאטרון ועוד. אם אנחנו מחפשים היטב תרבותי מיוחד בו יש הבדל תהומי בין מה שיש ליפן להציע לנו לבין מה שקיים במערב, זה ללא ספק בתחום של האוכל. אומנם משנות השמונים בערך, אנחנו יכולים לראות יותר ויותר מסעדות יפאניות בערים מערביות ואנחנו יכולים למצוא לא מעט מנות יפאניות גם במסעדות שמגישות אוכל מערבי לכל דבר, אך מדובר על חלון ראווה קטן ולא משקף של האוכל היפני, שבדרך כלל מתקשר עם סושי, נודלס ואורז. לא משהו מעבר לכך. טיול ליפן יגלה לנו שהמטבח היפני הוא הרבה יותר עשיר וטעים מזה.

לא רק סושי

אחד הדברים הראשונים שלומדים ישראלים שמגיעים ליפן זה, שהמטבח היפני הוא לא רק סושי, ולמעשה סושי זה מאכל יומיומי ביפן ולא מאכל מיוחד במינו. זה נכון גם לגבי נודלס ואורז. מאכלים עשירים מאוד, אך לא מדובר במאכלי גורמה.

המטבח היפני מצד אחד הוא מאוד עשיר, מצד שני, הוא מאוד בריא. הוא מכיל הרבה מאוד סוגי דגים, החל מדגים מוכרים כמו סלומון וטונה (כולל טונה טרייה) ועד דגים הרבה פחות מוכרים במטבח הישראלי, רובם אגב נאכלים כשהם עדיין נאים או חצי נאים. ברוב המקרים הדגים יוגשו במנות קטנות, כאשר לצידן או לפני זה נקבל מרק יפני טיפוסי, גם בימי הקיץ. כך למשל נהנה ממרק מיסו או מרקים כמו ראמן, אודון וסובה. בנוסף המטבח היפני, באופן לא מפתיע, כולל הרבה אורז ואצות שמשתלבים במאכלים שונים.

מי שיצא לטיול מאורגן ליפן, נהנה לצאת לסיבובים ברחובות הערים ביפן יגלה הרבה מאוד דוכני אוכל, שם יוכל ליהנות משיפודי דגים ועוף, עופות מטוגנים (לא שונים במהותם מאלה שנמכרים במזללות פאסטפוד), מאכלים עם טמפורה, וכן ממולאי בצק. אלמנט נוסף שהוא מאוד חזק ביפן הוא תה. אפשר למצוא עוגיות תה, שוקולד תה, ואפילו גלידת תה ירוק.

דבר אחרון שחשוב לדעת, היפנים דואגים לאכול אוכל טרי וטבעי. חשוב להם לשמור על הטריות של המרכיבים על מנת לאכול אותם בצורה הבריאה והטובה ביותר. לא כל אחד יכול אוכל טבעי כפי שהיפנים אוכלים, אך אם מתרגלים לזה, נהנים ממנות איכותיות בטעם משובח.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכאל ויץ


 


מאמרים נוספים מאת מיכאל ויץ
 
טיול לקוסטה ריקה – לא רק אחרי צבא
צעירים רבים אחרי צבא נוהגים לטייל במרכז אמריקה, עם זה במסגרת טיול שכולל אך ורק מדינות באזור זה (גואטמלה, קובה, ג'מייקה, קוסטה ריקה) ועם זה כמעבר מדרום אמריקה לצפונה או להיפך. אך האמת היא, שטיול במרכז אמריקה לא מיועד היום רק לצעירים אחרי צבא, עובדה לא מעט מבוגרים יוצאים לטיול לקוסטה ריקה במסגרת קבוצות של טיולים מאורגנים.

טיול לטנזניה וזנזיבר + ספארי
במהלך השנים הפכה אפריקה ליעד נכסף עבור ישראלים רבים. צעירים רבים אחרי הצבא מוותרים על הטיול המסורתי להודו או דרום אמריקה ובוחרים להגיע דווקא למדינות שונות באפריקה, מדינות שונות ביבשת הפכו להיות יעד פופולארי לתיירות נופש, אין צורך להזכיר שישראלים רבים נוסעים למרוקו לצורך טיולי שורשים וכמובן שיש מי שנוסע למדינות שונות באפריקה בשביל לעשות עסקים.

טיול מאורגן ליפן – מה אוכלים ביפן?
כל מי שטס ליפן, במסגרת טיול עצמאי או במסגרת טיול מאורגן ליפן יודע שלא מדובר בטיול רגיל, יפן היא לא אירופה הקלאסית או ארה"ב, אשר התרבות שלהן מחוברת לתרבות הישראלית ואנחנו מכירים אותן כל כך טוב. התרבות היפנית תמיד היתה עבור המערב סוג של אגדה, משהו מסתורי וקסום.

אטרקציות במרכז - עולם תוסס של אפשרויות
25/08/13 | אטרקציות
מרכז הארץ, לב ליבה של ארצנו הוא אכן אזור תוסס המלא בפעילויות מגוונות ומלהיבות הפורש בפניכם מגוון רחב של אפשרויות אין סופיות לבילויים . אם אתם מחפשים איזור שיוכל להעניק לכם את המגוון הרחב ביותר והזמין ביותר מבחינת שעות הגעתם למקום הנכון !
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI