דף הבית רפואה ובריאות בריאות עיניים מגפת קוצר ראייה - דרכים לעצור את עליית המספר במשקפיים ד"ר ניר ארדינסט ופרופ' יאיר מורד
מגפת קוצר ראייה - דרכים לעצור את עליית המספר במשקפיים ד"ר ניר ארדינסט ופרופ' יאיר מורד
efi66 30/04/16 |  צפיות: 12605

שכיחות קוצר ראייה
קוצר ראייה או מיופיה בלועזית myopia הינו הליקוי התשבורתי הנפוץ ביותר. לפי הערכות כ 40% מאזרחי ישראל סובלים מקוצר ראייה ושכיחות קוצר ראייה נוסקת בהיקפה ברחבי העולם.

הסיבה לקוצר ראייה
בחודש אפריל 2015 התפרסם בכתב העת Ophthalmology JAMA מחקר ארוך טווח אשר נמשך 20 שנה (זמן רב למחקר) שבוצע ע"י קבוצת המחקר CLEERE בארה"ב. המחקר בדק את גורמי הסיכון של הילד לפתח קוצר ראייה או במילים פשוטות מהו גורם הסיכון שלילד יהיו משקפיים. המחקר מצא כי למרכיב התורשה יש גורם סיכון משמעותי ביותר. במחקר נמצא כי אם להורה אחד יש קוצר ראייה אז לילד או לילדה יש גורם סיכון של פי 2.94 לפתח קוצר ראייה. אם לשני ההורים יש קוצר ראייה אז לילד או לילדה יש גורם סיכון של פי 7.73 לפתח קוצר ראייה. סיבות נוספות הן עבודה מקרוב (קריאה, כתיבה, מחשבים שימוש בסמארטפונים ועוד), היעדר פעילות של הילדים מחוץ לבית וטשטוש היקפי (כאשר נופלת דמות מטושטשת בהיקף הרשתית).
מבחינה אופטית הסיבה לטשטוש הראייה אצל אדם קצר רואי היא בד"כ גודלה של העין. כאשר אורך העין גדול מדי או כוח האופטי של העין חזק מידי. קרני האור המתרכזות על ידי הקרנית והעדשה לא יצרו תמונה ברורה על הרשתית (החלק האחורי בעין) אלא לפני הרשתית ומכאן תראה תמונה מטושטשת בלבד ללא פוקוס חד.
כאשר אנו מתקרבים לעצם כלשהו או כאשר העצם מתקרב אלינו, הדמות שלו זזה אף היא אחורה ברשתית עד שתגיע למצב בו היא נמצאת על הרשתית ואז העצם נראה בבירור. לכן אדם קצר רואי יראה ברור רק עצמים קרובים אליו.

תיקון קוצר ראייה
קוצר ראייה ניתן לתיקון בדרך הנפוצה ביותר שהיא תיקונים אופטיים: משקפיים ועדשות מגע. כמו כן בעזרת ניתוח תשבורת (ניתוח להסרת משקפיים), ניתוח השתלת עדשה ועוד.
כאשר שמים עדשה משקפים שלילית (מינוס) או עדשת מגע, העדשה גורמת לדמות לנוע אחורה עד שהיא נופלת על הרשתית ואז ניתן לראות בבירור. ניתן להסביר את התיקון בצורה שונה, עדשת מינוס מפחיתה את הכוח האופטי ה"עודף" שיש בעין קצרת רואי ולכן אחרי התיקון הפוקוס נשבר פחות חזק ונופל בדיוק על הרשתית ולא לפניה.

מתי אפשר לחשוד כי קיים קוצר ראייה?
כאשר מתקרבים אל תינוק ובמקום להגיב או לחייך הוא אינו מזהה פרצופים מוכרים.
כאשר שמים לב כי הילד יושב קרוב מידי לטלוויזיה ומתקרב אליה.
בזמן עבודה מקרוב (שיעורים,משחקים) הילד מבצע את הפעולות קרוב מאוד אל עיניו.
האדם או הילד מכווץ את העפעפיים כדי לראות (כיווץ העפעפיים מקטין את טשטוש הדמות)
הראייה מקרוב ברורה אך מטושטשת למרחק ועוד.

ד"ר ניר ארדינסט ופרופ' יאיר מורד הינם מהמרכז לעצירת קוצר ראייה, ראשל"צ
נערך ע"י דרור דקל אופטומטראי


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 efi66


 


מאמרים נוספים מאת efi66
 
כל מה שרצית לדעת על קוצר ראייה מאת דר. ניר ארדינסט ופרופ' יאיר מורד
קוצר ראייה הינו הליקוי ראייה השכיח ביותר. קוצר ראייה מתאר מצב של נבדק הרואה טוב רק לטווח ראייה קצר ואינו רואה טוב לרחוק ומכאן המונח "קוצר ראייה".

מגפת קוצר ראייה - דרכים לעצור את עליית המספר במשקפיים ד"ר ניר ארדינסט ופרופ' יאיר מורד
קוצר ראייה נמצא בעלייה מתמדת בשנים האחרונות בישראל וברחבי העולם. בהפרש של פחות מדור שכיחות קוצר הראייה נסקה מעלה וכיום קוצר ראייה הינה מגפה של ממש בעולם המערבי.

משכנתא או שכירות?
משכנתא היא הלוואה בסכום גבוה המיועדת בדרך כלל לקניית דירה. המשכנתא מלווה את לוקח המשכנתא למשך שנים רבות מאוד, לעיתים 20 או 30שנה, והיא מהווה הוצאה משמעותית מההוצאות הכספיות החודשיות.

הפסקת עישון- האם דבר אפשרי או מאמץ מיותר? ואיך מפסיקים לעשן?
02/01/12 | רפואה
עישון הינו דבר מזיק, מסוכן ובעל השפעה שלילית על הגוף. למרות זאת אנשים רבים מעשנים ללא יכולת להפסיק. הבעיה העיקרית בגמילה מעישון היא שהמעשן אינו מעונין להפסיק בכך למרות שהוא מודע לסכנות הרבות, וגם אם הוא מוכן להפסיק- מירב הסיכויים הם שהוא לא מסוגל לחדול מההרגל המזיק של העישון.

סידורי פרחים הינם מתנה נצחית לכל חגיגה . מיקס של נוי , טבע וריח רענן. על ידי רשת האינטרנט אפשר להזמין פרחים בצורה לא יקרה
סידורי פרחים הם מתנה נצחית לכל מסיבה . שילוב של איכות , טבע ובושם רענן. דרך האינטרנט ניתן להזמין פרחים בצורה לא יקרה ואף מוצלחת. יש מבחר גדול ביותר של פרחים לכל מסיבה. כל חנות המכבדת את עצמה דואגת לכך שיהיה ברשותה אתר מעשי להשכרה ולהזמנת זרי פרחים דרך הרשת

אתרי מאמרים: כלי חשוב לפרסום וקידום כל עסק או אתר
פרסום באתרי מאמרים נותן אפשרות לקדם את האתר שלך, בית העסק, עסק פרטי, רעיון או מוצר. גם היום אחרי עדכוני גוגל האחרונים, עדיין יש ערך ניכר להוספת מאמרים באתרי מאמרים.

פורקס
העידן המודרני טומן בחובו יתרונות וחסרונות כלכליים. ההתפתחות המדהימה של המחשבים, רשת האינטרנט והזמינות הבלתי תאמן של תקשורת עולמית, מאפשרים לנו להרוויח כסף בדרכים חדשות שלא היינו מעלים אותן על דעתנו לפני שנים ספורות.

איך ניתן לעשות כסף דרך גלישה ברשת בלי לצאת מהבית?
חלומו של כל אדם הוא להרוויח הרבה מאוד סכומי כסף בלי לצאת מהבית ובלי לעבוד. ומה עדיף יותר מלהרוויח סכומי כסף בישיבה בבית מול המחשב, לשחק במשחקי מחשב ותוך כדי כך להרוויח סכומי כסף היישר מהגולשים אל הבנק האישי.

ניתוח קוסמטי- מאיזה גיל רצוי?
ניתוח פלסטי ממש לא נכון בכל טווח גיל. אסור לבצע ניתוח קוסמטי בטווח גיל צעיר יתר על המידה וסביר שמרבית המנתחים לא יסכימו לביצוע התהליך אם רוב המנתחים מסרבים- אולם אחד מהם מסכים, כנראככל הנראה שהרוב קובע

להרוויח כסף דרך גלישה ברשת- איך אפשר להרוויח באמצעות אינטרנט?
25/05/11 | השקעות
כמעט כל אחד מעונין להרוויח על ידי המחשב. אך איך דבר זה אפשרי? האם קיימות דרכים עדכניות להרוויח כסף באמצעות אינטרנט?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI