דף הבית חוק ומשפט נדל"ן ומקרקעין מהו מס שבח? ומהו החידוש לחוק בנושא זה?
מהו מס שבח? ומהו החידוש לחוק בנושא זה?
אבי רון 17/08/21 |  צפיות: 660

על חוק מיסוי מקרקעין, לענייני שבח ורכישה, כל אדם שמוכר נכס כלשהו או זכות במקרקעין חייב בתשלום מס שבח על המכירה, אלא אם כן יש לו פטור מתשלום זה. בעבר דובר לא מעט בנושא פטור מס שבח כיוון שאנשים ניסו לעשות קומבינות שונות על ידי רישום דירות ראשונות על שם בני המשפחה שלהם וכן מכרו את הדירות בתוך פחות מ4 שנים וכך למעשה זכו לאותו פטור ממס זה. כיום יש עדכון חדש לחוק המיועד לפטור נושא זה ומדובר בנושא מורכב ומסועף ולכן חשוב להיוועץ עם עו"ד מקרקעין בנושא.

אז מהו מס שבח?

אז מהו מס שבח לצורך העניין? ובכן מס שבח הוא מס בסיסי המחושב כנגזרת מהרווח שנוצר על הנכס בין מחיר הרכישה שלו למחיר המכירה שלו. כנגד הרווח הגולמי שנוצר יש גם הוצאות המוכרות לענייני מס שבח המתקזזות עם הרווח על הנכס, לדוגמה: חשבוניות שכר טרחה עו"ד, דמי תיווך, היטלי השבחה, עלות שמאי או מודד, עלות של אדריכל, אגרות שונות ועוד. לאחר הניכויים אל מול הרווח, במידה ועדיין נשאר רווח יש הצורך לשלם מס שבח אלא אם יש פטור ממס זה.

מה נחשב לדירה הפטורה ממס שבח?

דירה המיועדת למגורים על פי ההגדרות השונות בחוק תהיה מזוכה ממס שבח. יש סעיפים רבים בנושא וכן תיקונים שונים לחוק על מה עונה לדרישה של דירה מזכה ולכן חשוב להיוועץ עם עורך דין מקרקעין מנוסה ומקצועי בנושא כדי לברור האם מגיע לכם פטור מלא או חלקי ממס שבח. אנו במשרד עורכי הדין עמית ורד נשמח לתת לכם את השירות הטוב והמקצועי ביותר.

מה אנשים עושים כדי להיפתר ממס שבח כשהם בעלים של 2 דירות?

אנשים רבים ונחמדים מוצאים תמיד פתרונות יצירתיים כדי להתחמק בצורה חוקית מתשלומי מיסים. במקרה של מס השבח מה שהם עושים זה לקחת את הדירה השנייה ולרשום אותה על שם אחד הילדים. כביכול העברת דירה במתנה ולא עסקה לצרכי מכירה ולכן אין עניין של רווח ממכירה לעומת סך הרכישה של הדירה. שתי הדירות כעת מוגדרות כדירה למגורים ולכן גם אין צורך לשלם מס שבח. כמובן שיש גם סעיפים בנושא זה ועל ה"מתנה" להיות בהחלט החלטה אמיתית ורלוונטית.

כמה משלמים מס שבח?

מס שבח עומד כיום על 25% מרווח ההון שלכם על הדירה. כלומר אם רכשתם לדוגמה דירה ב2 מיליון שקלים, מכרתם אותה לאחר כמה שנים ב2.3 מיליון שקלים, קיזזתם 100 אלף הוצאות מודד, שכר טרחה עו"ד, מיסים, אגרות ושיפוצים – נותרתם נניח עם רוח של 200 אלף. 25% מ200 אלף זה 50 אלף וזה יהיה סכום המס שבח שתצטרכו לשלם.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי רון


 


מאמרים נוספים מאת אבי רון
 
ציוד לקוסמטיקאיות
בחרת להקים מכון יופי שבו תוכלי לקבל את פני הלקוחות שלך? ממש כפי שעלייך לפרסם את העסק החדש, את גם צריכה לדאוג שיהיה לך במקום ציוד מתקדם ומקצועי. מה עושים ואיפה קונים ציוד לקוסמטיקאיות? על כך במאמר שלפנייך.

מכנסי חורף עם הסגנונות החמים ביותר
16/02/22 | אופנה
נכון שבישראל כמעט בכל חודשי השנה חם, אך מה בכל זאת את מתכוונת ללבוש באותן חודשיים-שלושה של חורף?

בחירת אינטרנט ביתי
האינטרנט הוא אחד השירותים המבוקשים ביותר במציאות שאנו חיים בה וכמעט בכל בית בישראל יש היום אינטרנט, בבתי עסק, במכללות, בבתי ספר ובכל מקום יש אינטרנט כיום.

SIP TRUNK
תקשורת בעסקים הינו אחד מהנושאים הכי חשובים ומשמעותיים בעיקר כאשר יש צורך בתקשורת בינלאומית

מהו הליך חדלות פירעון ואיך זה עובד?
כאשר אדם פרטי או בעל עסק מגיע למצב שבו הוא לא יכול לעמוד בסך חובותיו ואלה רק הולכים וגדלים לאורך הזמן, על אותו אדם להכריז על פשיטת רגל או בשמו החדש של ההליך – חדלות פירעון.

מהו מס שבח? ומהו החידוש לחוק בנושא זה?
על חוק מיסוי מקרקעין, לענייני שבח ורכישה, כל אדם שמוכר נכס כלשהו או זכות במקרקעין חייב בתשלום מס שבח על המכירה, אלא אם כן יש לו פטור מתשלום זה.

מועדון בת מצווה בראשון לציון
האם בדקתם עם הבת שלכם מה היא באמת רוצה לכבוד בת המצווה? מן הסתם, היא הייתה מאוד רוצה שתיקחו אותה לדיסנילנד, אבל היכן שהוא היא אפילו מעדיפה שתערכו לה אירוע.

פרופ' יהודה אדלר
12/07/18 | מחלות לב
ענף הקרדיולוגיה הוא אחד מהענפים היוקרתיים והמוערכים ביותר בעולם הרפואי, ולא לחינם. הלב הוא איבר שממלא את התפקיד החשוב ביותר בגוף האדם, וגם זוכה לסמליות תרבותית רבה.

תחומי העיסוק של עורך דין תעבורה
11/07/18 | תעבורה
עורך דין תעבורה הוא מונח גג שכולל בתוכו את כל ההתמחויות המשפטיות הנדרשות לטיפול בסיטואציות משפטיות הקשורות לעולם התעבורה.

מיקום עם בשר: הקמת מסעדה בפארק תעשיה
אם אהבה גדולה לבשר בוערת בקרבכם ומניעה אתכם לפתוח מסעדת בשרים מצליחה ואם אתם שואפים להגיע לקהל יעד איכותי וקבוע, הקמת מסעדה בתוככי אזור עסקים או בלב פארק תעשייה מצליח תאפשר לכם להצליח, ובגדול.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI