דף הבית פיננסים וכספים מט"ח מאפיינים של סוחרי מט"ח מצליחים
מאפיינים של סוחרי מט"ח מצליחים
שי באטון 12/06/08 |  צפיות: 3020

מאת שי באטון, רו"ח * מאת שי באטון, רו"ח *

מסחר במט"ח אינו מתאים לכל אחד. ישנם משתנים רבים שיש לקחת בחשבון, ותמיד ישנו הסיכון להפסיד כסף. ישנם אנשים שפשוט אינם בנוים לכך. אם הינך שוקל להפוך לסוחר מט"ח ולהתחיל לייצר מכך הכנסה נוספת/עיקרית, כדאי שתקרא את המאמר הזה בעיון. הוא כולל את המאפיינים שקיימים אצל סוחרים מצליחים לעומת אלו שנכשלים.

אם אינך מחזיק ברוב המאפיינים הללו, ייתכן ומסחר במט"ח אינו עבורך:

משמעת
סוחרים מצליחים בונים לעצמם שיטת מסחר שעובדת לאורך זמן ונצמדים אליה בעקביות. הם אינם סוחרים "מתוך הבטן" או מחליפים שיטה מדי יום.

היכולת לקבל סיכון
למרות כל מה שנאמר ונלמד, מסחר במט"ח טומן בחובו סיכון. תוכל להפסיד כסף במהלך המסחר, ובוודאי שיהיו חלק מפעולות המסחר שלך שיסתיימו בהפסד. זוהי עובדה שהינך מוכרח לקבל לפני שתתחיל לסחור.

היכולת לקבל כישלון
אפילו הסוחרים הטובים ביותר בעולם מפסידים כסף בחלק מהטריידים שלהם. זהו חלק בלתי-נפרד מעולם המסחר. אולם ההבדל ביניהם לבין הסוחר הממוצע הינו, שהם אינם מתמקדים בכישלון שלהם. הם מקבלים אותם, מפיקים את הלקח המתאים וממשיכים הלאה.

ביטחון עצמי
סוחרים מצליחים יש ביטחון בידע וניסיון שלהם וביכולתם לייצר טריידים מכניסים. הם אינם מפקפקים או מתחרטים על טרייד שביצעו.

היכולת להבין שהינך מסוגל לטעות
אף אחד אינו מושלם. הינך עומד לעשות טעויות במסחר ויהיו זמנים שבהם הניתוח שלך לא יהיה ממש בכיוון. אל תיצמד בעקשנות לטריידים מוטעים רק מפני שהינך מסרב להכיר בעובדה שטעית. תחתוך את ההפסדים שלך וחפש אחר ההזדמנות הבאה.

סבלנות
סוחרים חכמים מיישמים בעקביות את השיטה שלהם וממתינים בסבלנות להזדמנויות שיצוצו. אין צורך להיות בתוך טריידים כל הזמן. עשוי להיות גם יום מסחר שלם או אפילו שניים שבהם תהיה מחוץ לשוק. אל תסחור רק בשביל לסחור. אתה תיכנס לטריידים מפסידים יותר מאשר מרוויחים. המתן בסבלנות להזדמנות המתאימה.

לדעת מתי לצאת
המפתח למסחר אינו רק לדעת מתי להיכנס, עליך לדעת מתי לצאת. סוחרים ממוצעים רבים הופכים להיות חמדנים ונשארים בטרייד שלהם זמן ארוך מדי, רק כדי לגלות שרווחיהם נמחקו באחת על-ידי מגמה הפוכה פתאומית. כאשר שיטת המסחר שלך מצביעה שעליך לצאת כעת, תקשיב לה.

לדעת את מגבלותיך הפיננסיות
אל תמנף את עצמך לדעת. ואל תסחור בכסף שאתה צריך למחיה השוטפת שלך. אם תעשה כן, אתה עלול למצוא את עצמך במצוקה כלכלית. תסחור רק בכסף שאתה יכול להרשות לעצמך להפסיד, גם אם זה אומר להתחיל בקטן מאוד, שיהיה כך.

רוצה ללמוד עוד על מסחר במט"ח?


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שי באטון

הכותב הינו רואה חשבון, בוגר כלכלה וחשבונאות מאונ' בן-גוריון. מנכ"ל ומייסד משותף של cash flow israel, המרכז הישראלי ליזמים ומשקיעים המפעיל מכללה ובה קורסים מגוונים בתחומים הפיננסיים והעסקיים: נדל"ן עסקים שוק ההון כסף באינטרנט .



 


מאמרים נוספים מאת שי באטון
 
רכישת נדל"ן מושכר: מה לבדוק?
16/06/08 | נדל"ן
השתמש ברשימה להלן לצורך בדיקת נאותות לפני שאתה רוכש נכס נדל"ן מניב ומושכר – בין אם בנין, דירה או נכס מסחרי. הוא יסייע בידך להימנע מהפתעות של "היום שאחרי" הרכישה.

רכישה או השקעה בעסק: מה לבדוק?
16/06/08 | השקעות
קיבלת החלטה עקרונית להשקיע או לרכוש עסק? ללא קשר למהות החלפת הנכסים או איך מתבצעת העסקה, בין אם רכישת מניות, מיזוג, רכישת פעילות עסקית, רכישת ציוד ונכסים וכו', כדאי לוודא שאתה יודע למה אתה נכנס באמצעות השגת מידע מפורט מהמוכר אודות מצבו העסקי והפיננסי של העסק. להלן רשימת תיוג (צ'קליסט) הכוללת את המידע והמסמכים שעליך לאסוף ולבדוק:

משכיר לעצמאי – המדריך למעבר
העבודה שלך משעממת והיא כבר לא "מה שהיה פעם"? הבוס שלך שולט בסדרי העדיפויות שלך ובזמנך, ואתה לא מצליח למצוא כר פורה להתלהבות והיצירתיות המפעמים בך – אתה משתוקק לצרוח "אני שונא את העבודה שלי!!!"? ובכן, אולי הגיע הזמן שתכיר בעובדה: אתה מתנודד על סולם הקריירה שלך, ואתה רוצה לקפוץ ממנו!

7 צעדים לעצמאות כלכלית באמצעות האינטרנט
מה אם להגיע לעצמאות כלכלית היה קל כמו לקחת את הרכב ולהגיע לכל מקום אחר בארץ? מה היית אומר לו היתה דרך טובה וקלה להפוך לחופשי מבחינה כלכלית? אם יש לך חלום להגיע לחופש כלכלי, כדאי שתדע שהמעצמה הגדולה בעולם – ארצות הברית של אמריקה – נוסדה על בסיס החלום לחופש.

עבודה מהבית: טיפים להקמת עסק אינטרנט ביתי מצליח
הכנסה נוספת הפכה לכורח המציאות
עם העלייה המתמדת בהוצאות המחיה של משק הבית, יצירת הכנסות נוספות מעבר לעיסוק היומיומי הפכה לצורך כמעט הכרחי במשפחות רבות. רבים ממשקי הבית בימינו אינם יכולים להסתמך רק על משכורתם בכדי להתקיים ברמת-חיים סבירה, לכן רבים מהם פונים לאינטרנט בתקווה להקים עסק ביתי מצליח משלהם שיעזור לכסות את הוצאות המחיה ואולי אף להגיע לעצמאות כלכלית בשלב כלשהו בעתיד


משקיע? השתמש באינטליגנציה הרגשית שלך
16/06/08 | השקעות
חושב שהמשקיעים המצליחים ביותר הם אלו שהינם החכמים ביותר? תחשוב שוב. השקעה קשורה יותר ל- אינטליגנציה רגשית (EQ) מאשר למנת משכל (IQ). רוצה דוגמא? בבקשה.

4 צעדים לשמירה על משמעת עצמית בשוק תנודתי
16/06/08 | שוק ההון
האם אי פעם האשמת את עצמך בכך שאין לך משמעת עצמית מספקת בכדי לעקוב אחרי תוכנית המסחר שלך?

למה צריך תוכנית מסחר?
16/06/08 | שוק ההון
תוכנית מסחר הינה אחד הרכיבים החשובים של "משחק" המסחר. תוכנית המסחר שלך אמורה להגיד לך במה להתרכז: קריטריונים לכניסה, קריטריונים ליציאה, ניהול כספי ועוד. לרוע המזל, סוחרים רבים מתעלמים מאלמנט חשוב זה בעסק המסחר שלהם.

מה מניע משקיעים, והאם הם באמת שונאי סיכון?
16/06/08 | השקעות
במאמר זה נדון כיצד לצמצם מכות כואבות שעלולות לבצע "סיכול ממוקד" לתיק ההשקעות שלך, ונראה עד כמה לעשות את מה שנראה "טבעי" עלול בעצם להיות נתיב בטוח להתרסקות.

עבודה מהבית: האם עסק ביתי הוא בשבילך?
מה נדרש בכדי להצליח בעסק מהבית? אמביציה, יכולת הנעה אישית, מוטיבציה, תשוקה ויכולת התמדה עיקשת הן תכונות סף. ללא אלו, כל הקשרים והכישורים שבעולם לא יעזרו לך להצליח. ברם, אם תשלב אותן עם כישוריך האישיים, ניסיונך וקשריך, סביר להניח שיהיה לך מה שנדרש.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI