דף הבית עסקים יזמות עסקית תקצוב ההוצאות שלך
תקצוב ההוצאות שלך
שי באטון 13/06/08 |  צפיות: 3002

כל אחד שמחליט לבנות תקציב אישי, מודע בדר"כ לחשיבותה של חשבונאות ההוצאות האישיות.

המודעות הכרחית אך אינה מספיקה
אולם, בין הכרה בצורך לעקוב ולתעד את הוצאותיך במהלך תקופת הדיווח שבחרת, ובין ביצוע בפועל של תיעוד כזה לאורך זמן מספק שיניב תוצאות, יכול להיות מרחק גדול. אלא אם כן אתה הטיפוס שבאמת נהנה מתיעוד ועבודה עם מספרים, תהליך תקצוב ההוצאות עלול להיות קשה ומעיק. אל תיתן לזה לעצור אותך: למרות שתתקשה להבחין בכך מייד לכשתתחיל, הזמן שתקדיש להכין ולתחזק את התקציב האישי שלך עשוי להניב לך רווחים כלכליים ממשיים.

תהליך תקצוב ההוצאות שלך ניתן לפירוק למספר שלבים:

חיזוי ההוצאות החודשיות שלך
הדרך הטובה ביותר לעשות זאת הינה להסתכל בפנקסי הצ'קים שלך ובדוחות של כרטיסי האשראי לחצי השנה האחרונה, ולראות כמה הוצאת בכל חודש לפי קטגוריות שונות, לדוגמא: דיור, חשמל וארנונה, טלפון, רכב, ביטוח, ביגוד, מתנות, בידור וכל קטגוריה אחרת המתאימה לאורח חייך. אל תשכח לספור גם את הוצאות המזומן מהכיס המתעוררות במהלך החודש. אם אינך יודע כמה כסף הוצאת בצורה הזו, תנסה לבצע הערכה בכתב. לאחר מכן עקוב אחרי הוצאות המזומן שלך במשך חודש, למשל ע"י רישומם בפנקס או במכשיר אלקטרוני נייד. כתגיד לנקודה שבה אתה יודע את הוצאותיך החודשיות, תוכל להחליף את המספר שלקחת כהערכה במספר האמיתי. כנראה שתופתע לגלות כמה כסף "נוזל לך בין האצבעות" בצורה הזו.

מעקב אחר ההוצאות החודשיות
בצע מעקב אחר ההוצאות החודשיות – והשווה את הוצאותיך בפועל בכל קטגוריה לסכומים שרשמת בשלב הקודם. אפילו אם סעיף הוצאה שתוקצב לא הוצאת בסוף, הפיתוי גדול לקחת את הכסף שנחסך ולבזבזו על קטגוריה אחרת.

תקן תוך כדי תנועה
בצע תיקונים – בקטגוריות שבהן התקציב אינו תואם את ההוצאות בפועל, תצטרך לבצע שינויים מתאימים.
כאשר מתברר ששילמת יותר (או פחות) על סעיף מסוים בתקציב ממה שהערכת, תרצה כמובן לשנות את סכום הערכתך לסכום שבפועל הוצאת.

חריגה בסעיף תקציבי – אם הוצאת יותר על סעיף מסוים או שיש הוצאה שמתברר שלא תקצבת, עליך לשקול אחת או יותר מהאפשרויות הבאות:
• הפחתת התקציב לסעיפים אחרים, בתקציב השוטף או לחודשים הבאים.
• הגדלת הכנסתך, בתקציב השוטף או בחודשים הבאים.
• לא לעשות דבר, ולתת לשינוי ב"שורה התחתונה" של תקציבך האישי להתגלגל לחודש הבא.

בניגוד לממשלה, עובדים בשכר או עצמאים ומשפחותיהם אינם יכולים באופן נורמלי להיכנס לגרעונות תקציביים לאורך זמן. אם תקציבך האישי מצביע על גירעון, תיאלץ בדר"כ לפעול בזריזות וליצור תזרים חיובי נוסף (ע"י הגדלת הכנסה, שבירת חסכונות, או לקיחת הלוואות), או שסביר יותר להניח - להפחית את הוצאותיך על סעיפי תקציב מסוימים.

עודף בסעיף תקציבי – אם הינך מתמודד עם מצב בו סעיף תקציבי עלה פחות משחשבת או שלא נוצל כלל, ייתכן ותרצה:
• להגדיל את סעיפי ההוצאה של פריטים אחרים בתקציב, הנוכחי או הבאים אחריו
• לא לעשות דבר, ולתת לשינוי ב"שורה התחתונה" של תקציבך האישי להתגלגל לחודש הבא.

באם מתברר שאתה מוציא פחות ממה שאתה מכניס, ברכותיי! אתה חלק מקבוצה נבחרת ולא גדולה של ישראלים. במצב כזה אמליץ לך לחסוך לפחות חצי מהסכום העודף, לאותם זמנים שבהם עלולות להיות לך יותר הוצאות ממה שחזית.

להורדה של תקציב משפחתי לדוגמא לחץ כאן"....

כעת, לאחר שסיימנו את החלק הראשון והחשוב של התכנון הפיננסי "היכן הינך נמצא כיום", הינך מוכן לשלב הבא - קביעת "להיכן הינך רוצה להגיע" - היעדים הפיננסיים שלך.

למאמר הבא - "קביעת יעדיך"....


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שי באטון

הכותב הינו רואה חשבון, בוגר כלכלה וחשבונאות מאונ' בן-גוריון. מנכ"ל ומייסד משותף של cash flow israel, המרכז הישראלי ליזמים ומשקיעים המפעיל מכללה ובה קורסים מגוונים בתחומים הפיננסיים והעסקיים: נדל"ן עסקים שוק ההון כסף באינטרנט .



 


מאמרים נוספים מאת שי באטון
 
רכישת נדל"ן מושכר: מה לבדוק?
16/06/08 | נדל"ן
השתמש ברשימה להלן לצורך בדיקת נאותות לפני שאתה רוכש נכס נדל"ן מניב ומושכר – בין אם בנין, דירה או נכס מסחרי. הוא יסייע בידך להימנע מהפתעות של "היום שאחרי" הרכישה.

רכישה או השקעה בעסק: מה לבדוק?
16/06/08 | השקעות
קיבלת החלטה עקרונית להשקיע או לרכוש עסק? ללא קשר למהות החלפת הנכסים או איך מתבצעת העסקה, בין אם רכישת מניות, מיזוג, רכישת פעילות עסקית, רכישת ציוד ונכסים וכו', כדאי לוודא שאתה יודע למה אתה נכנס באמצעות השגת מידע מפורט מהמוכר אודות מצבו העסקי והפיננסי של העסק. להלן רשימת תיוג (צ'קליסט) הכוללת את המידע והמסמכים שעליך לאסוף ולבדוק:

משכיר לעצמאי – המדריך למעבר
העבודה שלך משעממת והיא כבר לא "מה שהיה פעם"? הבוס שלך שולט בסדרי העדיפויות שלך ובזמנך, ואתה לא מצליח למצוא כר פורה להתלהבות והיצירתיות המפעמים בך – אתה משתוקק לצרוח "אני שונא את העבודה שלי!!!"? ובכן, אולי הגיע הזמן שתכיר בעובדה: אתה מתנודד על סולם הקריירה שלך, ואתה רוצה לקפוץ ממנו!

7 צעדים לעצמאות כלכלית באמצעות האינטרנט
מה אם להגיע לעצמאות כלכלית היה קל כמו לקחת את הרכב ולהגיע לכל מקום אחר בארץ? מה היית אומר לו היתה דרך טובה וקלה להפוך לחופשי מבחינה כלכלית? אם יש לך חלום להגיע לחופש כלכלי, כדאי שתדע שהמעצמה הגדולה בעולם – ארצות הברית של אמריקה – נוסדה על בסיס החלום לחופש.

עבודה מהבית: טיפים להקמת עסק אינטרנט ביתי מצליח
הכנסה נוספת הפכה לכורח המציאות
עם העלייה המתמדת בהוצאות המחיה של משק הבית, יצירת הכנסות נוספות מעבר לעיסוק היומיומי הפכה לצורך כמעט הכרחי במשפחות רבות. רבים ממשקי הבית בימינו אינם יכולים להסתמך רק על משכורתם בכדי להתקיים ברמת-חיים סבירה, לכן רבים מהם פונים לאינטרנט בתקווה להקים עסק ביתי מצליח משלהם שיעזור לכסות את הוצאות המחיה ואולי אף להגיע לעצמאות כלכלית בשלב כלשהו בעתיד


משקיע? השתמש באינטליגנציה הרגשית שלך
16/06/08 | השקעות
חושב שהמשקיעים המצליחים ביותר הם אלו שהינם החכמים ביותר? תחשוב שוב. השקעה קשורה יותר ל- אינטליגנציה רגשית (EQ) מאשר למנת משכל (IQ). רוצה דוגמא? בבקשה.

4 צעדים לשמירה על משמעת עצמית בשוק תנודתי
16/06/08 | שוק ההון
האם אי פעם האשמת את עצמך בכך שאין לך משמעת עצמית מספקת בכדי לעקוב אחרי תוכנית המסחר שלך?

למה צריך תוכנית מסחר?
16/06/08 | שוק ההון
תוכנית מסחר הינה אחד הרכיבים החשובים של "משחק" המסחר. תוכנית המסחר שלך אמורה להגיד לך במה להתרכז: קריטריונים לכניסה, קריטריונים ליציאה, ניהול כספי ועוד. לרוע המזל, סוחרים רבים מתעלמים מאלמנט חשוב זה בעסק המסחר שלהם.

מה מניע משקיעים, והאם הם באמת שונאי סיכון?
16/06/08 | השקעות
במאמר זה נדון כיצד לצמצם מכות כואבות שעלולות לבצע "סיכול ממוקד" לתיק ההשקעות שלך, ונראה עד כמה לעשות את מה שנראה "טבעי" עלול בעצם להיות נתיב בטוח להתרסקות.

עבודה מהבית: האם עסק ביתי הוא בשבילך?
מה נדרש בכדי להצליח בעסק מהבית? אמביציה, יכולת הנעה אישית, מוטיבציה, תשוקה ויכולת התמדה עיקשת הן תכונות סף. ללא אלו, כל הקשרים והכישורים שבעולם לא יעזרו לך להצליח. ברם, אם תשלב אותן עם כישוריך האישיים, ניסיונך וקשריך, סביר להניח שיהיה לך מה שנדרש.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI