דף הבית בניין ואחזקה שיפוצים מעקות- כל מה שרצית לדעת ועוד
מעקות- כל מה שרצית לדעת ועוד
דנה מ 28/01/10 |  צפיות: 2705

מעקות זה דבר כל כך טבעי שאנחנו אפילו לא שמים לב לקיומם, אבל למעשה מדובר בהתקן עתיק ביותר. הנחיות להתקנת מעקות מופיעות אפילו בתנ"ך כך למשל בספר דברים פרק כ"ב פסוק ח': " כי תבנה בית חדש ועשית מעקה לגגך ולא תשים דמים בביתך כי ייפול הנופל ממנו". פסוק זה למעשה מזהיר את מי שבונה בית חדש מפני נפילה מהגג ושכדי שזה לא יקרה צריך לשים מעקה. מכאן ניתן להסיק שבעצם הצורך במעקות נולד לפני אלפי שנים וזהו התקן חובה בכל בית.

מעקות מיועדים עבור מבנים שיש בהם יותר מקומה אחת. מטרתם המרכזים של המעקות היא בטיחותית, לרוב נראה אותם צמודים לגרמי מדרגות, בכדי למנוע מעידות ונפילות מגובה. ככל שהמבנה גבוהה יותר, כן גדלה החשיבות של המעקות. החלק העיקרי של המעקות עשוי בדרך כלל ממתכת, שזה חומר חזק מאוד אך גם ניתן לעיצוב. החלק העליון, שהרבה פעמים בא במגע עם היד של אנשים שנשענים עליו, עשוי בדרך כלל מעץ משויף ומכוסה לכה, שזהו חומר נעים יותר למגע. המתכת עלולה להיות קרה למגע בחורף.

חשוב מאוד להרכיב מעקה לגשר, נפילה מגשר עלולה להיות סכנה גדולה מאוד, כי פרט לסכנת התרסקות, ישנה גם סכנה מצד רכבים העוברים מתחת לגשר או סכנת טביעה.

העובדה שמרבית המעקות עשויים ממתכת, מאפשרת שלל אפשרויות עיצוב. האלמנט העיצוב חשוב מאוד בבתים פרטיים אך גם במוסדות, בחברות ובבתים משותפם. אין ספק שמעקה בבית פרטי הוא קישוט לכל דבר. הוא צריך להתאים לסגנון העיצוב השולט בבית, והוא גם יכול להכתיב אותו. המתכת מאפשרת שינוי צורה בקלות יחסית, כך שהעיצוב תלוי בטעמו של הלקוח.

מעקות במשרדים יכולים להעניק תחושה של יוקרה וסטאטוס ובעצם לשדר ללקוח שזו חברה ששווה לעבוד איתה, כמו גם לתת תחושה למועמדים לעבודה שכדאי לעבוד שם. מעקות חשובים גם במקומות בילוי ובעיקר בתיאטרונים ובבתי אופרה. מעקה יוקרתי נותן תחושה של חוויה נדירה ויוצאת דופן עוד לפני שהמופע מתחיל.

המעקות יעזרו למי שמתקשה לעלות במדרגות, כי אפשר להישען עליהם. אם משהו מחליק לנו מהיד, המעקה יעצור את החפץ וימנע ממנו ליפול את כל הדרך עד למטה ואולי להתרסק על מישהו. מעקות יבלמו גם נפילה של אדם, שכן אף אחד מאיתנו אינו חסין מפני אובדן שיווי משקל. חשיבותם של המעקות עולה בבית שיש בו מבוגרים או ילדים. לאנשים בגילאים הללו יש נטייה ליפול יותר מאשר לאחרים. אדם מבוגר ששובר עצם, זה טיפול מאוד לא פשוט ועדיף להימנע מזה כמה שאפשר. נפילה ממדרגות בזמן הריון היא סיכון נוסף שכדאי להימנע ממנו. המעקות אינם מונעים את הנפילה אך יכולים לבלום אותה ולצמצם נזקים משמעותית. פרט לכך, העדר מעקות בבנין עלול להוות עילה לתביעה מצד אדם שנפגע כתוצאה מנפילה במדרגות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דנה מ


 


מאמרים נוספים מאת דנה מ
 
כיצד לשפר את מראה החצר והגינה
19/03/12 | שיפוצים
אם מאז ומתמיד חלמתם על חצר מטופחת ויפה, הגעתם למקום הנכון במאמר הבא סקירה קצרה של מספר דרכים באמצעותן ניתן לגרום לחצר שלכם להראות יפה, מטופחת ומרשימה והכל בעלות כספית נמוכה.

ערב גיבוש לעובדים
19/03/12 | תיאטרון
בכל בית עסק, חברה או ארגון נערכים מידי פעם ערבי גיבוש המיועדים לכלל העובדים, ערבי גיבוש מחלקתיים לצד ערבי גיבוש צוותיים ועוד. לעריכת ערב גיבוש לעובדים יתרונות רבים. במאמר זה אנסה לעמוד על היתרונות הרבים שעומדים לזכותם של ערבי הגיבוש לעובדים.

כסא גלגלים מהו?
19/03/12 | גיל הזהב
שירותי סיעוד נועדו לאנשים שלא מסוגלים לעמוד על רגליהם לאורך זמן או לחילופין משותקים לגמרי בגפיים. למקרים אלה נועד כסא גלגלים, על כך ועוד במאמר שלפניכם.

הגדה של פסח
15/02/12 | צרכנות
מתנה מקורית לחג הפסח - מתנה מקורית לחג הפסח. פרטים בעמוד זה

בוקינג של סדנאות וסדנת צחוק
סדנת צחוק יכולה להתאים מאוד גם לבתי חולים וגם לערבי גיבוש לעובדים. פרטים על הסדנאות השונות בעמוד זה.

תהליכי ניקיון בבית
15/02/12 | ריהוט
ניקוי ספות עור וניקוי שטיחים הם משימות יחסית קשות לביצוע. פרטים בעמוד זה.

בחירת מטפלת לקשישים.
15/02/12 | גיל הזהב
ישנם מספר קריטריונים שכדאי לקחת בחשבון כאשר בוחרים מטפלת לקשישים. קריטריונים אלה מוצגים במאמר שלפניכם.

טיפים לבחירת שמלת כלה
05/12/11 | חתונות
איך יודעים איזו שמלת כלה מתאימה לי? מאמר זה מציג מספר טיפים שכדאי לדעת לפני שבוחרים שמלה.

טיפים לאירועים - הפקת אירועים וחתונה
05/12/11 | חתונות
ישנם לא מעט סוגים של טיפים לאירועים המתאימים להפקת אירועים עסקיים או אפילו לחתונה. מאמר זה מציג כמה רעיונות.

הדברה ביתית מבלי לפגוע בבעלי חיים
05/12/11 | חיות בית
ישנו מגוון רחב של סוגי הדברה אשר נעשים בשימוש בקרב מדביר זה או אחר. מאמר זה מציג מגוון רחב של הדברות ועל קצה המזלג נעמוד על ההבדלים בינהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI