דף הבית חינוך ולימודים חינוך ילדים יוגה לי ולך ולגיל הרך-יוגה לילדים
יוגה לי ולך ולגיל הרך-יוגה לילדים
רות אהרוני 28/02/10 |  צפיות: 4027

יוגה לי ולך ולגיל הרך

מאת

רות אהרוני Master of Yoga

בעולם הטכנולוגי שלנו, עולם שבו הסיסמה השגורה היא "תן לאצבעות ללכת במקומך", שבו אתה יכול לחיות חיים (וירטואליים) שלמים מכיסא המחשב או מכורסת הטלוויזיה, עולם שבו ההישגיות והתחרותיות הן מילות מפתח, חשוב להציג כבר בגיל צעיר את שיטת היוגה הן כדרך לפיתוח כשרים פיזיים ומנטליים והן כדרך להשגת רגיעה ולשיפור איכות החיים.

השפעתה המיטיבה של שיטת היוגה על הבריאות הגופנית והנפשית של האדם מוכחת על-ידי מחקרים מדעיים. מה שהיה מובן מאליו ליוגים לפני אלפי שנים, הולך ומתגלה על-ידי המדע בתקופתנו, ומה שנחשב בעבר כמיסטי ומטאפיזי, מתחיל להיחשב כמדעי הודות לטכנולוגיה ההולכת ומתפתחת.

הפעילות היוגית אינה תחרותית והיא מלמדת להגיע להישגים משמעותיים, גם מחוץ לשיעור היוגה, בצורה מתונה ומאוזנת, לא על חשבון אחרים, וכמובן גם לא על חשבון האדם עצמו, שעלול לשחוק בהדרגה את מלאי כוחותיו ולדלדל את משאבי האנרגיה שלו עקב אי-ידיעה מתי וכיצד להרפות.

גם הרעיון של הסתפקות במועט, מושג יסוד בתורת היוגה, יש לו משמעות יתרה בעולם הצרכני הבזבזני של ימינו. כי מה צריך כדי לתרגל יוגה? המתרגל מביא לתרגול את עצמו ואת גופו, עם תוספת קטנה של רצון טוב והתמדה. כל השאר מושג על-ידי תרגול מתון, שבו שומרים על נשימה נכונה, על איזון בין מתח והרפיה, על ריכוז ומודעות.

כאשר אתם מצרפים ילדים לתרגול, עליכם לזכור שעבור ילדים קטנים תרגילי היוגה הם משחק, והגישה אליהם צריכה להיות גמישה ויצירתית. ביוגה יש מגוון רחב מאד של תרגילים, או בלשון היוגה – תנוחות או אסאנות. התנוחות נקראות בשמות של חיות, כגון: קוברה, כלב, חתול, ארנב, או בשמות של עצמים שונים, כגון: מגלשה, גלגל, גשר. ילדים נהנים לשחק בכאילו, ונהנים לעשות את התרגילים שנקראים בשמות מחיי היומיום שלהם.

בספרי "יוגה לי ולך ולגיל הרך" תוכלו למצוא תרגילים רבים רבים. התרגילים מלווים בתמונות של ילדים שמבצעים את התרגילים. ליד כל תמונה יש שיר קצר בחרוזים שמתאים לתרגיל. ההורים עצמם מוזמנים לקרוא את הטקסט שמסביר איך בדיוק מבצעים את התרגילים, וגם מהי התועלת הגופנית והמנטלית של כל תרגיל. תרגול משותף של הורים וילדים בונה ומחזק מאד את הקשר המשפחתי, ותוכלו להפוך את היוגה לחלק אינטגרלי מחיי היומיום.

©  כל הזכויות שמורות ל-רות אהרוני – מחברת הספר: "יוגה לי ולך ולגיל הרך",

מנחה סדנאות ומחברת ספרים למודעות עצמית ולהתפתחות רוחנית, אסטרולוגית בעלת מוניטין בינלאומי, מאמנת ומטפלת הוליסטית בעזרת: אסטרו-קואצ'ינג – שילוב אסטרולוגיה ואימון, דמיון מודרך, נל"פ-NLP, ריבּרסינג-נשימה מעגלית, שחזור גלגולים, תרפיית קו הזמן. Master Coach Israel,  Master Practitioner NLP, Master of Yoga,


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רות אהרוני

רות אהרוני  - מנחה סדנאות ומחברת ספרים למודעות עצמית ולהתפתחות רוחנית, www.astro-coaching.co.il

אסטרולוגית בעלת מוניטין בינלאומי, מאמנת ומטפלת הוליסטית בעזרת: אסטרו-קואצ'ינג – שילוב אסטרולוגיה ואימון, דמיון מודרך, נל"פ-NLP, ריבּרסינג-נשימה מעגלית, שחזור גלגולים, תרפיית קו הזמן. Master Coach Israel,  Master Practitioner NLP,  Master of Yoga



 


מאמרים נוספים מאת רות אהרוני
 
יוגה-בריאות והנאה לכל המשפחה
יוגה מתאימה לכולם – קטנים, גדולים, ואפילו קשישים. תנוחות היוגה משפיעות לטובה על כל מערכות הגוף, הן משחררות חסימות ומרגיעות את הנפש. כל תרגיל ותועלתו עמו. יש תרגילים שנועדו לחזק את האיברים ולהגמיש את השרירים, יש תרגילים שתורמים לשיפור היציבה ושיווי המשקל, ואחרים שמטרתם ריכוז מנטלי.

משמעות הצבעים
הצבעים נחלקים לצבעים חמים, שמעוררים וממריצים והם בעלי איכות יאנגית-גברית, ולצבעים הקרים שמרגיעים וממתנים והם בעלי איכות יינית-נשית.
כאשר אתם מרגישים משיכה לצבע מסוים, זה יכול להיות סימן לכך שיש לכם חסר באיכויות שהוא מייצג, וכאשר צבע מסוים מופיע במדיטציה, הרי שתת ההכרה מאותת לכם למצוא דרכים להוסיף צבע זה לחייכם.


NLP-טכניקות נגישות לשיפור עצמי
28/02/10 | NLP
שיטת ה-נל"פ כוללת אוסף של טכניקות שונות שנועדו ליצור שינוי ארוך טווח בדפוסי החשיבה וההתנהגות. הנחת הבסיס של שיטת ה-נל"פ היא שהמחשבות שלנו מייצרות התנהגויות והתנהלויות מסוימות אשר יוצרות את המציאות שלנו, ועל כן כאשר אנו משנים את מחשבותינו, אנו משנים את ההתנהגויות שלנו ואת הדרך שבה אנו מנהלים את חיינו.

יוגה לי ולך ולגיל הרך-יוגה לילדים
בעולם הטכנולוגי שלנו, עולם שבו הסיסמה השגורה היא "תן לאצבעות ללכת במקומך", שבו אתה יכול לחיות חיים (וירטואליים) שלמים מכיסא המחשב או מכורסת הטלוויזיה, עולם שבו ההישגיות והתחרותיות הן מילות מפתח, חשוב להציג כבר בגיל צעיר את שיטת היוגה הן כדרך לפיתוח כשרים פיזיים ומנטליים והן כדרך להשגת רגיעה ולשיפור איכות החיים.

אימון אישי הוליסטי ליצירת מציאות רצויה
האימון מתאים לכל אחד. הן למי שחש שהוא נמצא במבוי סתום ואינו יודע איך להיחלץ, והן למי שרוצה לשדרג את חייו ולהרחיב את טווח המימוש של יכולתו. תמיד אנו יכולים יותר, ולאו דווקא ממקום של אי הסתפקות במה שיש, אלא דווקא ממקום של עוצמה וסיפוק עצמי.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI