מבוא אפליקציות AIR הן אפליקציות שנכתבו בפלאש, פלקס או HTML ומותקנות על המחשב (כמו אפליקציות רגילות), אפליקציות AIR פועלות על גבי AIR Runtime, דבר המאפשר להן לפעול בכל מערכת הפעלה בה מותקן AIR Runtime. טכנולוגיית AIR מאפשרת לכל מתכנת פלאש להפוך להיות מתכנת לשולחן העבודה ע"י כתיבת משחקים ואפליקציות בפלאש אשר יפעלו כתוכנות רגילות במחשב.
התקנת אפליקציית AIR מבוצעת ע"י הורדת הקובץ ולחיצה כפולה עליו (כמו התקנת קובץ exe רגיל) או ע"י התקנה ישירה מדף באתר אינטרנט.
התקנה ישירה מאתר אינטרנט ההתקנה מבוצעת באמצעות קובץ פלאש שמופיע באתר. קובץ הפלאש יוזם את תהליך ההתקנה ע"י טעינת הקובץ הבא: http://airdownload.adobe.com/air/browserapi/air.swf ולאחר מכן קריאה למתודה installApplication (שנמצאת בתוך הקובץ שנטען) עם שני ארגומנטים: נתיב קובץ ההתקנה של האפליקצייה והגירסא המינימלית של AIR Runtime הדרושה להפעלת אפליקציית ה-AIR.
הסיבה שאדובי לא הטמיעו את הקוד של הקובץ air.swf בתוך נגן הפלאש היא מכיוון שקובץ זה עובר שינויים. אם הקוד היה מוטמע בנגן הפלאש אז כל שינוי בקוד היה מצריך הורדת גירסא חדשה של נגן הפלאש, בצורה הנוכחית אדובי יכולים לשנות את הקוד בקובץ air.swf בתדירות גבוהה, כל עוד הקובץ מייצא מתודות קבועות (כמו installApplication).
ע"י בדיקת הקוד ב-air.swf אפשר לזהות שההתקנות, הן של אפליקציית AIR והן של AIR Runtime מבוצעות באמצעות המחלקה ProductManager שנמצאת בתוך: adobe.utils package בדקתי ב API Reference של אקשן-סקריפט 3 כדי למצוא עוד נתונים על המחלקה: http://help.adobe.com/en_US/AS3LCR/Flash_10.0/adobe/utils/package-detail.html
אבל המחלקה לא מתועדת.
ע"י שימוש ב-describeType אפשר לקבל פרטים על המחלקה כגון: המתודות, הפרמטרים, מחלקות הבסיס והמשתנים.
בהמשך מופיע קישור לאפליקציית הדוגמא (בפורמט Flash CS5) המציגה פרטים על המחלקה ProductManager באמצעות describeType וגם התקנת AIR Runtime ואפליקציית AIR באמצעות שימוש ישיר במחלקה ProductManager: http://www.gamedevstudio.co.il/airproductmanager/airproductmanager.rar
המאמר נכתב ע"י אלעד כהן - מתכנת פלאש בחברת GAME DEV LTD.