דף הבית נשים נשים - אחר שעוני היד ה-Oyster
שעוני היד ה-Oyster
מישל ארנסט 28/09/10 |  צפיות: 3187

ה-Oyster של שעוני רולקס – הבסיס לקפיצות הדרך בתחום שעוני היד
ב-1926 רולקס המציאה לראשונה את שיטת ה-Oyster (צדפה) להגנה על שעונים ויצרה את המכסה הראשון בעולם העמיד לחדירת מים ואבק. המצאת ה-Oyster התאפשרה הודות ליצירת מערכת הכוללת מכסה אחורי, חוגה וכתר שעון הניתנים להברגה, ויוצרים בנוסף גם את ההגנה האופטימלית על תנועת השעון.
ה-Oyster שנוצר ב-1926, הפך לאב הטיפוס של המבנה בו נוצרים שעוני רולקס, ואחריו נוצרו לא פחות מ-170 דגמים בסיסיים של Oyster המגיעים במגוון רחב של צירופים ואפשרויות.
טכנולוגית ה-Oyster תרמה לבניית המותג של שעוני רולקס כשעונים אמינים, המשלבים בין טכנולוגיה עילית לעיצוב קלאסי ונקי, ומהווים כיום סמל לסגנון חיים יוקרתי. האמינות של מכסה ה-Oyster העניקה לשעוני רולקס את המוניטין של השעונים הטובים בעולם, והיותם שעונים המתאימים לכל תקופה ולכל סגנון, הפכו אותם מ"עוד שעון" לשעון שהוא השקעה לעתיד.

ארבעת העקרונות של שעוני רולקס
לאורך כל שלבי התפתחותו, ה-Oyster מתבסס על 4 עקרונות חשובים: דיוק, עמידות למים, אנרגיה נצחית, ואמינות. שעוני רולקס מתאפיינים בביצועים כרונומטרים מעולים בזכות איכותו של מנגנון השעון. כיסוי ה-Oyster מונע את חדירתם של גורמים העלולים לחבל במנגנון התנועה של השעון כגון מים ואבק, ועל כן הוא מאפשר לשעון לפעול בבטחה גם בתנאי סביבה שונים. הרוטור הנצחי מעניק לשעון אספקת אנרגיה שאינה נגמרת, והחומרים מהם עשויים שעוני רולקס, הכוללים חומרים עמידים ואציליים, שומרים על איכותם של השעונים גם בחלוף השנים ובתנאי הסביבה של כל מקום בעולם.
מאז ועד היום ה-Oyster הינו חלק מרכזי באופן בו בנויים שעוני רולקס, וצורתו המאפיינת הופכת אותו גם לאחד הדרכים הקלות ביותר לזיהוי שעונים אלו. ה-Oyster הנוכחי המיושם בדגמי השעונים מהשנים האחרונות, הוא תוצר של שיפורים טכנולוגיים וידע מצטבר בקרב מעבדות רולקס, בשילוב עם עיצוב שהלך והתעדן במהלך השנים.

שעוני רולקס – שעונים פורצי דרך
בשנת 1931, רולקס המציאה את מנגנון הרוטור המתכוונן מעצמו, העונה לשם Perpetual (נצחי), ומהווה את היסוד לכל השעונים המודרניים המתכוונים מעצמם. 14 שנים אח"כ, שעון ה- Oyster Perpetual DateJust היה לשעון היד הראשון המציג את התאריך כחלק מתצוגת השעון, וב-1956 ה- Oyster Perpetual DayDate היה לשעון היד הראשון שהציג את היום בשבוע בנוסף להצגת התאריך.
בשנות ה-50, הודות להתמחותה של רולקס בדיוק כרונומטרי ובעמידות למים, החברה החלה לפתח ליין שעוני רולקס מקצועיים, המספקים פונקציות נוספת לצד ציון השעה. שעונים אלו תוכננו במיוחד עבור צוללנים, טייסים, מטפסי הרים וחוקרי ארצות. מאז, נוספו לקולקצית שעוני רולקס שעונים נוספים כגון ה-Explorer, ה-Submariner, ה-Turn-O-Graph, ה-GMT Master, ה-Milgauss ואולי דגם השעונים המזוהה ביותר עם רולקס, ה-Cosmograph Daytona.
שעונים אלו שינו את פני עולם השעונים וקרבו אותו למה שמוכר לנו כיום. בזכות אמינותם, דיוקם, עמידותם והיותם פורצי דרך , שעוני רולקס היו למשאת נפשם של אנשים משפיעים בכל רחבי העולם, מצב הנמשך עד לימים אלו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מישל ארנסט

http://www.2uk.co.il/



 


מאמרים נוספים מאת מישל ארנסט
 
ברלין 10 אתרי ביקור
ברלין היא אחת הערים המעניינות ביותר בגמניה אם לא הכי הכי.

גרמניה מדריך למטייל
גרמניה היא אחת המדינות העשירות ביותר בעולם, מיקומה במרכז אירופה מקנה לה מגוון אפשרויות בכל תחומי החיים

תאילנד ויהודים
28/02/11 | דתות
עד המאה העשרים בתאילנד לא הייתה קיימת אוכלוסיה יהודית למרות שברחבי אסיה התגוררו יהודים משחר ההיסטוריה . בשנת 1920 הגיע לתאילנד אדריכל יהודי מרוסיה, כדי לבצע פרויקט עבור בית המלוכה התאילנדי ובכלל זה ארמון המלך, ובסיום העבודה החליטו בני המשפחה להישאר.

מזרח תאילנד למטייל
מחוז טראט הוא המחוז הדרומי ביותר בחלק המזרחי של תאילנד, המחוז שוכן על החוף המזרחי ביותר של מפרץ תאילנד, לטראט יש גבול עם קמבודיה, המעבר הוא גבול מסודר וחוקי כמובן עם תשלומים נאים עבור המעבר והחתמת הדרכונים.

תאילנד מזג אויר וחיי העם
האקלים בתאילנד הינו טרופי אשר מאופיין בעיקרו במונסונים על פי תקופות: בתקופה מאמצע מאי עד סוף ספטמבר תאילנד נמצאת בהשפעת מונסון ד' -מערבי, גשום חם ולח. בתקופה מנובמבר עד אמצע מרץ מושפעת תאילנד ממונסון צפון-מזרחי,יבש וצונן. אזורי הצפון והמזרח בד"כ קרירים יותר מעיר הבירה- בנגקוק בעונת החורף, וחם יותר בקיץ. עונת התיירות המומלצת- מומלץ לבקר בתאילנד כל השנה, אולם, מחירי הטיסות והמחייה זולים יותר הינם בין מאי ליוני, מכיוון שזוהי עונה גשומה ואינה מתויירת., הגשם היורד בעיקר בבנגקוק, גורם לשיפור איכות האוויר בבנגקוק ומטהר את המבנים , הכבישים וערפיח בעיר עצמה. כמות המשקעים השנתית הממוצעת נעה בין 900 מ"מ

מאמר על לימודי טיסה בתאילנד
בית ספר לטיסה בעיר צ 'יאנג מאי סמוך לעיר צ'יאנג מאי יש מועדון טיסה למטוסים קלים, 25 דקות דרומה נסיעה ממרכז העיר.
מועדון הטיסה נוסד בשנת 1998 על ידי קבוצה של חובבי טיסה,


למה לטוס לתאילנד ?
בשנים האחרונות הפכה תאילנד ליעד נופש מבוקש בקרב צעירים ישראלים חיילים משוחררים ומשפחות עם ילדים.

תאילנד מסלול מומלץ 15 יום.
מסלול מומלץ תאילנד מאורגן 15 יום.

חשמלאות תעשיה
13/02/11 | תעשייה
את החשמל המציאו לפני כמאה שנים, החשמל ברבות הימים החליף את כוח האדם וכוח הסוס שהיוו את כוח העבודה העיקרי. עד היום, חוזק של מנועים מחושב בכוחות סוס גם לגבי מכוניות. אם נדע להשתמש נכון נוכל להפיק הרבה מאוד "מכוח החשמל".

תאילנד פוקט והאי קופיפי
תאילנד : הופכת בשנים האחרונות לאחד היעדים התיירותיים הנחשקים והפופולאריים במזרח הרחוק.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI