דף הבית בניין ואחזקה ריהוט רהיטים ופינות אוכל
רהיטים ופינות אוכל
אלון בר 02/11/10 |  צפיות: 2920

בחירת רהיטים לבית היא אף פעם לא בחירה קלה. אולם כשמדובר בפינות אוכל, הבחירה יכולה להיות קשה שבעתיים. פינת אוכל היא אחד מהמקומות המרכזיים בבית: היא מהווה מקום מפגש עבור כל בני המשפחה לארוחות בוקר, צהריים וערב. היא גם המקום בו אנו חוגגים אירועים וחגים עם המשפחה המורחבת ועם חברים. פרט לכך, פינות אוכל ממוקמות בדרך כלל במרכז הבית, כחלל המקשר בין המטבח לסלון. כפועל יוצא, פינות האוכל מהוות מוקד עיצובי בבית ומשפיעות על כל האווירה בו.

לכן, בחירת רהיטים לפינות אוכל היא אינה עניין של מה בכך. כאשר רוכשים רהיטים לפינות אוכל חשוב להקדיש מחשבה מרובה ותכנון נכון, תוך התחשבות בשיקולים מרובים, כגון: גודל המשפחה, סגנון האירוח המועדף עליה, הטעם העיצובי שלה ועוד.

רהיטים לפינות אוכל - בחירת שולחנות

שולחנות פינות האוכל הם שקובעים את אופי הפינה והטון העיצובי שלה. בעת בחירת השולחן יש לקחת בחשבון את שטח החלל שעומד לרשותנו, את מספר הנפשות במשפחה, את הרגלי האכילה ואת סגנון האירוח שלה. השולחן המלבני, המיועד ל- 6 - 8 סועדים, הוא אחד הרהיטים הנפוצים ביותר לפינות אוכל בארץ. לעומתו, השולחן המרובע תופס יותר מקום, אך גם יוצר יותר תחושה של קרבה בין הסועדים. בניגוד לשולחנות פינות אוכל מלבניים, בהם סועדים יכולים להיות מרוחקים מאוד זה מזה, בשולחנות מרובעים קל יותר לשמור על קשר עין עם כל הסועדים.

ישנם גם שולחנות עגולים עבור פינות אוכל. שולחנות כאלו מאפשרים לנצל טוב יותר חלל קטן של פינת אוכל, מעניקים תחושת אינטימיות לסועדים ויוצרים אווירת זרימה נעימה בגלל קווי המתאר העגולים. שולחנות מתומנים לפינות אוכל מיועדים למשפחות גדולות במיוחד, או למשפחות שמארחות הרבה. על פי תורת הפנג שווי שולחנות מתומנים לפינות אוכל יוצרים אווירה של שלמות ושפע.

בבחירת שולחנות לפינות אוכל, כמו בבחירת רהיטים אחרים, חשוב גם לקחת בחשבון את עיצוב השולחן והחומרים מהם הוא עשוי. ישנם שולחנות עם ארבע רגליים או שולחנות עם רגל מרכזית אחת. ישנם שולחנות העשויים מעץ מלא בלבד, או שולחנות מעץ מלא בשילוב זכוכית. חומרי הגלם הנפוצים עבור שולחנות לפינות אוכל הם עץ אלון, בוק ומייפל. מומלץ לבחור בשולחנות בעלי ציפוי פורניר, המבטיח את עמידותם לאורך זמן.

כשבוחרים שולחנות לפינות אוכל חשוב גם להתייחס לסוגיית ההרחבות הקיימות בשולחן. למרבית המשפחות חשוב לרכוש רהיטים לפינות אוכל שיאפשרו מקומות ישיבה נוספים עבור אורחים. לשם כך קיימים בשוק מספר סוגי הרחבות לשולחנות בפינות אוכל: "הרחבת פרפר", "פתיחת ספר", "הרחבה מרכזית", "הרחבה נשלפת" ו"הרחבה נסתרת".

רהיטים לפינות אוכל - בחירת כיסאות

גם בחירת הכיסאות לפינות אוכל היא לא נושא שיש להקל בו ראש. לכיסאות פינות האוכל יש חשיבות מכרעת במראה ובנוחות של הפינה. הכיסאות צריכים להתאים בעיצובם לשולחם, להיות בגובה הנכון, וכמובן להיות נוחים לישיבה. בדרך כלל נהוג לרכוש את הכיסאות לפינות האוכל כסט, יחד עם השולחן. אולם ישנה גם אפשרות לרכוש בנפרד את הכיסאות, ואז יש צורך להתאים את החומר שממנו עשויים הכיסאות, הצבע והריפוד שלהם לשולחן, כך שישתלבו ויביעו אמירה עיצובית אחידה ומעניינת.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלון בר


 


מאמרים נוספים מאת אלון בר
 
ברית מילה, סיבה למסיבה
ברית מילה הוא טקס מסורתי של העם היהודי. הוא חשוב להפיכת העובר מישות ללא דת לאדם יהודי. במאמר זה הסבר על ההכנות לברית מילה ואילו אפשרויות עומדות בפנינו לערוך את הברית מילה.

רהיטים ופינות אוכל
02/11/10 | ריהוט
לבחור רהיטים זה לא דבר פשוט מה עוד כשמדובר בפינות אוכל לבית אין הדבר פשוט בכלל. במאמר זה אילו אפשרויות קיימות ומה הדגשים עליהם כדאי לשים לב בבחירת פינות אוכל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI