דף הבית רפואה ובריאות הריון ולידה ברית מילה, סיבה למסיבה
ברית מילה, סיבה למסיבה
אלון בר 03/11/10 |  צפיות: 3405

הורים רבים מחליטים שהדרך המתאימה להם ביותר למול את בנם היא רק על ידי ברית מילה בלי שום חגיגות והילולות באותו היום ובכלל. הברית נעשית לשם המסורת, הפן החברתי או פשוט כי ככה רגילים לקבל ילד יהודי בחברתנו.

כמובן שבמקרה זה ברית מילה תיערך בגיל שמונה ימים. במידה והוחלט על מוהל מראש מומלץ להתקשר אליו מיד עם לידת הבן ולקבוע איתו את אירוע ברית מילה.

בשנים האחרונות יותר ויותר הורים נוטים לקחת מוהל שהוא גם כירורג, מתוך ראייה כי ברית מילה היא ניתוח לכל דבר. הרופא מוהל מבצע את הברית מילה תחת הרדמה מקומית והוא גם מסוגל להתמודד עם סיבוכים רפואיים שעלולים לצוץ.

מנגד, ישנם רבים, גם חילונים, המאמינים וטוענים כי ניסיון של מוהל אין לו תחליף, וכי ברית מילה יהודי חייב לעשות מוהל שלו עבר והיסטוריה רבה במילת זכרים.

בכל מקרה, מומלץ מאוד לבחור מוהל או רופא עליו מקבלים המלצות ממשפחה או חברים ושלאחר בדיקה מגלים שהוא עם עבר תקין וללא כל בעיות של חיתוכים לא טובים או נכונים. בשום אופן לא לבחור מוהל או רופא של מכירים את עבודתו.

לשם הכנת התינוק עבור ברית מילה יש לשקול מספר סעיפים פשוטים:

מצב בריאות התינוק חשוב מאוד לפני ביצוע המילה. התינוק חייב להיות בריא, ללא צהבת, במשקל מינימאלי של 2.5 ק"ג וחום גוף תקין. במידה וקיימת דחייה בביצוע ברית מילה, מומלץ להתייעץ עם מוהל ורופא ילדים לפני ביצוע הברית. במקרה של דחייה מעל לשישה חודשים, הרבנות מחייבת הימצאותו של רופא ליד אותו מוהל שמל את הבן.

כשעה לפני הברית מומלץ לא להאכיל את התינוק. מומלץ להמתין עם האוכל שעה לאחר הברית אלא אם כן התינוק דורש לאכול ולא ניתן להמתין יותר.

מוהל מקצועי ינחה את ההורים מראש על הפריטים שצריך להביא לברית. בדרך כלל מדובר בחיתולי בד, חיתולים חד פעמיים, מוצץ, משכך כאבים ומשחה טיפולית. בנוסף מומלץ לדאוג לבקבוק יין, מים וכוסות, כיפות וטליתות במידה ומדובר בטקס דתי. כמובן לא לשכוח מצלמה להנצחת טקס ברית מילה לבנכם.

כדאי מאוד להלביש את התינוק בבגדים נוחים ומתאימים לו וזאת מאחר ולאחר הברית תינוקות רבים נוטים לישון הרבה ולא מומלץ להעיר אותם או להפריע להם במנוחתם. כמו כן, כדאי להלביש את התינוק בבגד שני חלקים ולא באוברול. כך יכול המוהל לפשוט את מכנסי התינוק ביתר קלות ומבלי לחשוף את כל גופו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלון בר


 


מאמרים נוספים מאת אלון בר
 
ברית מילה, סיבה למסיבה
ברית מילה הוא טקס מסורתי של העם היהודי. הוא חשוב להפיכת העובר מישות ללא דת לאדם יהודי. במאמר זה הסבר על ההכנות לברית מילה ואילו אפשרויות עומדות בפנינו לערוך את הברית מילה.

רהיטים ופינות אוכל
02/11/10 | ריהוט
לבחור רהיטים זה לא דבר פשוט מה עוד כשמדובר בפינות אוכל לבית אין הדבר פשוט בכלל. במאמר זה אילו אפשרויות קיימות ומה הדגשים עליהם כדאי לשים לב בבחירת פינות אוכל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI