דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר מהי הדברה
מהי הדברה
רן אברהם 26/05/11 |  צפיות: 4668


כל העולם כולו עסוק במלחמה יומיומית נגד מזיקים שונים, כמו יונים, נחשים וזוחלים אחרים, מכרסמים למיניהם, מקקים וחרקים, עטלפים ועוד מגוון אויבים. בכל קרב יש רק מנצח אחד, במלחמה שכזו יעשו בני האדם כמעט הכל על מנת להביס את המזיקים השונים ולחסלם. השאלה היא, כיצד נוכל אנו בני האדם לעמוד מול כל המזיקים ולנצח בקרב? התשובה היא פשוטה, במילה אחת –  הדברה . פעולת הדברה טובה עשויה לספק לנו את הניצחון במלחמה. בשוק ההדברה כיום ישנם מס' סוגי הדברות, וביניהם: הדברה אקולוגית, הדברה ירוקה, הדברה אורגנית, הדברה ביולוגיות, הדברה כימית והדברה אלקטרונית. להלן הסבר קצר על כל הדברה והדברה.

הדברה אקולוגית \ הדברה אורגנית

הדברה אקולוגית היא הדברה של מזיקים שונים באמצעות שימוש בחומרים טבעיים בלבד. חומרי הדברה שאינם רעילים בהשוואה להדברה ירוקה, שבה ישנו שימוש בחומרים בהם מצויים רעלים שונים במינונים נמוכים. הדברה אקולוגית משתתפת במלחמה עבור השמירה על איכות הסביבה.

הדברה ירוקה

הדברה ירוקה היא הדברה נקייה מחומרים כימיים. לעיתים, ניתן לראות שיטות הדברה ירוקה אשר בהם מופיעים חומרים כימיים, אך חשוב לציין שלשיטה ספציפית זו יש מטרה לחסל מזיקים מוגדרים מראש בלבד. כמו כן, אם וכאשר ישנה התערבות של חומרים כימיים בהדברה ירוקה, ברוב המקרים מדובר בחומרים אשר מתפרקים בקלות, ולא יוצרים הצטברות של רעלים באדמה.

הדברה כימית

שיטת ההדברה הנפוצה ביותר ברחבי העולם היא שיטת הדברה כימית. בהדברה כימית ישנם חומרים כימיים קטלניים ורעילים מאוד עבור מזיקים כאלו ואחרים, ומעטים המקרים בהם המזיקים נשארים בחיים. מכיוון שהדברה כימית היא מסוכנת, יש לפנות לחברה מקצועית שתבצע את העבודה הזו. החומרים המצויים בהדברה כימית יכולים לגרום לנזק עבור בעלי חיים כמו חיות מחמד, נזק לצמחייה ואף נזק לנו בני האדם.

הדברה ביולוגית

הדברה ביולוגית היא שיטת הדברה המערבת שינויים של בני האדם המתבצעים במערכת האקולוגית, על מנת להגיע למצב של שליטה על גודל וכמות האוכלוסייה של מזיקים שונים, באמצעות שיטות ביולוגיות מתקדמות. סוג הדברה זו נהוגה לרוב בתחום החקלאות. המרכיבים של הדברה ביולוגית, הם: בקטריות, צמחים, מינרלים שונים וכן בעלי חיים. בשנים האחרונות, ניתן לראות מגמה עולה בשימוש בסוג הדברה זו.

הדברה אלקטרונית

שיטת הדברה נוספת היא הדברה אלקטרונית. בשיטת הדברה זו משתמשים במכשירים אלקטרוניים

במטרה לשנות את סביבת ה"מגורים" של המזיקים לסביבה מסוכנת עבורה ולא נעימה למחייה, לאחר תהליך הדברה אלקטרונית יחושו המזיקים באי נוחות ויעזבו את המקום שבו בוצעה ההדברה.

בהדברה אלקטרונית מתבצעת עם גלי קול, שדות אלקטרומגנטיים, תאורה ועוד אמצעים אלקטרוניים נוספים אחרים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רן אברהם


 


מאמרים נוספים מאת רן אברהם
 
שמלת כלה
22/02/12 | חתונות
כיצד מוצאים שמלת כלה המתאימה ביותר בין שפע השמלות? הנה מספר עצות יעילות שיעזרו לך בבחירתך בשמלה הנכונה.

מזרוני פולירון -כי מגיע לך הטוב ביותר
16/06/11 | ריהוט
חברת פולירון כחברה מובילה בשוק, מציעה לקהל לקוחותיה ולציבור הרחב מגוון מזרונים בעלי טכנולוגיות מתקדמות.

הסרת קעקועים -כי יש פתרון לעור חלק
לפעולה כמו הסרת קעקועים מספר שיטות. הסרת קעקועים בלייזר, הסרת קעקועים באמצעות שיוף איזור הקעקוע, הסרת קעקועים באמצעות התערבות כירורגית. תוצאות הטיפול תלויות במספר גורמים

מהי הדברה
שיטת ההדברה הנפוצה ביותר ברחבי העולם היא שיטת הדברה כימית. בהדברה כימית ישנם חומרים כימיים קטלניים ורעילים מאוד עבור מזיקים כאלו ואחרים, ומעטים המקרים בהם המזיקים נשארים בחיים. מכיוון שהדברה כימית היא מסוכנת, יש לפנות לחברה מקצועית שתבצע את העבודה הזו. החומרים המצויים בהדברה כימית יכולים לגרום לנזק עבור בעלי חיים כמו חיות מחמד, נזק לצמחייה ואף נזק לנו בני האדם.

קלנועיות -יתרונות וחסרונות
16/05/11 | רכב
השוק של קלנועיות מחולק לשלושה קטגוריות עיקריות: קלנועיות קטנות ומתפרקות, קלנועיות בינוניות, קלנועיות גדולות. לכל קטגוריה יתרונות וחסרונות משלה

הסרת קעקועים
הציבור שמתעניין בטיפול של הסרת קעקועים הם רחב ומגוון, ניתן לראות בציבור זה: אסירים משוחררים, חוזרים בשאלה, נשים לאחר לידה, נשים לפני חתונה, אנשים שציירו על גופם קעקועים כשהיו צעירים וכיום הדבר אינו מתאים והרשימה עוד ארוכה.

מרפאת שיניים בחיפה
01/05/11 | רפואה
צוות מרפאת שיניים בחיפה מורכב ממומחים ומרופאים ממספר דיסציפלינות בתחום רפואת השיניים, אשר הידע המשותף לכולם מיושם בצוותא על מנת לתכנן ולבצע תכניות טיפול המותאמות באופן אישי לפי הצרכים המיוחדים של כל מתרפאת ומתרפא.

על מזרוני קינג קויל
03/04/11 | ריהוט
מזרוני קינג קויל נועדו במיוחד לסובלים מאלרגיות ולפתרון כמעט כללי של הבעיה הלא נעימה זו שסובלים ממנה כמחצית מהאנשים הקונים מזרון איכותי.

אודות ריהוט גן
22/03/11 | גינון
ישנם שיטות רבות בעיצוב גינות בתחום ריהוט גן , שיעזרו לכם לעודד את המבקרים לנוע בצורה מסוימת ואף להכיר את הנוף המחמיא ביותר לגינה שלכם.

אופני הרים מול קלנועיות
22/03/11 | רכב
יש הרבה יצרנים והרבה סוגים של קלנועיות . כשבוחרים קלנועית צריך להתייחס לכמה פרמטרים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI