דף הבית אימון אישי אימון זוגי מתי כדאי להגיע לפגישת טיפול זוגי
מתי כדאי להגיע לפגישת טיפול זוגי
ד"ר כרמי אומרו 10/08/11 |  צפיות: 2901

טיפול זוגי יכול לבוא במקום של מצוקה קשה בקשר הזוגי. זוגיות מטבעה חווה משברים. כל שינוי במצב המשפחתי, הכלכלי, האישי עלול להוביל את בני הזוג למקום בו היציבות הזוגית מתערערת. טיפול זוגי בא לתת מענה לקשיים אשר אותם מביאים בני הזוג. טיפול זוגי לרוב יפגוש את בני הזוג במקום נמוך, בו האנרגיה שלהם התבזבזה על מאבקים ותקיעות במצב לא מוצלח. בשלב זה, בני הזוג מגיעים לקבל עזרה של מטפל זוגי. טיפול זוגי בשלבים הראשונים יכול להראות כפעולה מאומצת של בני הזוג יחד עם מטפל זוגי, תוך מטרה משותפת להתחיל להניע את עגלת הזוגיות מהתקיעות אליה נקלעה.

התפיסה הרווחת בקשר לקבלת טיפול זוגי

קבלת טיפול זוגי עלולה להתעכב בעקבות צורת חשיבה מתנגדות: זה עוד לא מפריע כל כך, אפשר להסתדר עדיין, אני לא בטוח שזה יעזור, בשביל מה אנחנו צריכים אדם נוסף בואי נפתור את זה ביחד, אני יכולה לסבול עוד בלי בעיות, זה כבר לא מפריע לי. צורות חשיבה אלו מונעות מבני הזוג לקבל את העזרה לה הם צריכים בזמן. מכאן, טיפול זוגי מקבל את בני הזוג לרוב לאחר התלבטות והימנעות מלהגיע ולקבל עזרה במשך תקופה ארוכה.

טיפול זוגי מושפע מהתפיסה הרווחת

טיפול זוגי מתניע את הקשר הזוגי ומביא אותו למקום טוב יותר. לרוב, בעקבות מספר מפגשים, יחושו בני הזוג הקלה בקשר הזוגי. מטענים שצברו יבואו לידי ביטוי ויקבלו מקום. יתבצע שחרור של הכאב שנצבר ובני הזוג יראו את עצמם במקום טוב יותר. בשלב זה, התפיסות הרווחות חוזרות לפעולה מחודשת. מצבינו לא כל כך גרוע, אנחנו בכל זאת מסתדרים, אפשר לחיות עם זה עוד כמה זמן....... בני הזוג לא יבינו מדוע להמשיך בפגישות. הרי ישנו שיפור והמצב לא כל כך גרוע. טיפול זוגי יתקל כאן בקושי להמשיך ולהתמודד מצדם. טיפול זוגי יציג בפניהם את האפשרות להמשיך ולקבל עזרה גם כשטוב להם, ולהימנע מלהגיע ולקבל טיפול זוגי רק במשבר הבא.

טיפול זוגי יוצר שינוי תפיסתי

טיפול זוגי מביא את בני הזוג להבנה כי אפשר ורצוי לטפל בבעיות כשהן קטנות. מטפל זוגי ידגיש בפניהם את החשיבות של קבלת טיפול מונע, לפני שהבעיות גדלות ומחמירות. טיפול זוגי יבקש מהם לדעת שלהוציא אותם ממקום של משבר קשה לוקח זמן. לעומת זאת טיפול מונע מאפשר להם לדלג על המכשולים שניצבים בפניהם בקלות. מטרת טיפול זוגי, מעבר לפתרון הבעיה הזוגית הנוכחית, היא להביא את בני הזוג לידי מודעות ורגישות לקשיים איתם הם מתמודדים. טיפול זוגי יביא אותם למקום שבו הם רוצים לפתור את הבעיות בסמיכות לזמן בו הן נוצרו. אם זה בעצמם, באמצעות שיחה וקבלת החלטות משותפות, או בעזרת טיפול זוגי המביא אדם שלישי וניטרלי שיעזור להם להתמודד עם הקשיים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו

מכון פתרונות מאגד פתרונות טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וגישור ובנוסף הינו אחדהגופים המקצועיים בישראל שמספק הכשרה איכותית בתחומי לימודי ייעוץ זוגי,  קורס גישור וקורס אימון אישי



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר כרמי אומרו
 
זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

אני מעוניין להתחיל עם נשים אחרות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

המסת הקרח במהלך הייעוץ הזוגי
כיצד מתנהג זוג כשהוא מגיע ליועץ זוגי - מאמר מנקודה קצת אחרת

אימון אישי לכל מטרה
בעולם שלנו, בו פרושות בפנינו כל כך הרבה אפשרויות, לא פעם יוצא שאנחנו מתבלבלים\לא מוצאים את ייעודנו או פשוט נתקעים\נקלעים למשברים שונים. בין אם מדובר במקרים בהם אדם לא יודע לאיזו מסגרת תעסוקתית להיכנס, מצבים לפיהם מתקשים לבחור במסלול לימודים כלשהו ובין אם לא מצליחים לבחור בשיטת ההתנהלות הכלכלית הנכונה. מה עושים? זה פשוט – פונים לקבלת אימון אישי, שהיום מסייע לכל מטרה ומטרה.

תרגילי דמיון מודרך
אחד הענפים הטיפוליים שזוכים להכרה בימנו הוא לא אחר מאשר – דמיון מודרך. טיפול באמצעות דמיון מודרך, נחשב לשיטה נהדרת, פשוטה, ובעלת תוצאות חיוביות מאוד, מה שהופך את הפופולאריות הרבה שנצברת סביב ענף זה להגיונית ומובנת מאליה.

גישור כחלופה משפטית לפתרון סכסוכים
גישור לא מהווה חלופה אפקטיבית, והמקרה מועבר לניהולה של מערכת המשפט ולפסיקתה הסופית. במאמר שלפניכם, נבאר את מטרותיו של הגישור, יתרונותיו ותחומיו.

לימודי דמיון מודרך בדרך אל האושר
13/03/12 | NLP
במאמר קצר זה, נבאר את המושג דמיון מודרך ואף נפרוש בפניכם את התכנים הנלמדים בקורס.

יעילות טיפול זוגי
במאמר זה שלפניכם, נרחיב מעט ונסביר מתי טיפול זוגי מסייע לבני זוג לשקם את הקשר הזוגי שלהם, ואף באילו מקרים טיפול זוגי ייחשב כפחות יעיל.

ייעוץ זוגי ומשפחתי
ידוע לכל, כי כל מערכת יחסים חווה עליות וירידות, פנייה אל ייעוץ זוגי תסייע לבני הזוג ובכלל, למשפחה להתגבר על משבריהם ולשקם את הקשר הזוגי שלהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI