דף הבית בניין ואחזקה שיפוצים דקים, הבסיס למרפסת המושלמת, גם בתוך דירה.
דקים, הבסיס למרפסת המושלמת, גם בתוך דירה.
נמרוד הורביץ 17/08/11 |  צפיות: 3826

גינה יפה ומושקעת היא גינה עם דק, אין שום צל של ספק לגבי זה, דק זוהי רצפת עץ שהופכת את הגינה שלנו לגינה היפה ביותר באזור, אפילו אם מדובר בגינה של בניין מגורים, התקנת דק היא הדרך לשדרג את הגינה שלנו בכמה רמות מעל כולם.

דקים זוהי שכבת עץ חיצונית המורכבת על קורות של עץ או על מתכת, הקורות מונחות זו לצד זו ומוצמדות על ידי מסמרים לבסיס שלהם, בסופו של דבר נוצרת רצפת עץ אחידה עם רווחים צרים בין הקורות.

לפני שאנו רוכשים דק חשוב שנדע שישנם המון סוגי עצים מהם מכינים דק בארץ ישראל, העצים נבדלים זה מזה ברמת הרכות שלהם, ובכך גם משתנה האיכות שלהם.

העץ הכי קשה ממנו מכינים דקים הוא עץ הטיק הבורמזי, הוא נחשב לקשה ולאיכותי ביותר, הסיבה לכך שעץ קשה הוא האיכותי ביותר היא העובדה שהוא בעל סיבים צפופי, הדבר מונע מחרקים וזוחלים למיניהם לחדור אליו ולהרוס אותו, כמו כן הוא עמיד יותר מפני ריקבון ומפני רטיבות, יש לו יכולת ספיגה נמוכה יותר. גם עץ איפאה נחשב לעץ קשה ואיכותי.

ישנו גם את דק האורן, שהוא נחשב לעץ הפופולארי ביותר בישראל ממנו מכינים דק, הוא נחשב לעץ רך ולכן הוא פחות איכותי, הסיבים שלו אינם צפופים ולכן הוא חדיר יותר לנוזלים, חרקים, מזיקים וריקבון. היתרון העיקרי שלו הוא העובדה שהוא זול יותר מדק עשוי עץ קשה.

דק לגינה הוא דק שחשוב לשמור עליו לא משנה אם מדובר בעץ קשה או בעץ רך, אסור לנו לשכוח כי בכל זאת מדובר ברצפה חיצונית שצריכה להתמודד עם תנאי חוץ שהם קשים הרבה יותר,, הדק חשוף ללכלוך מתמיד, לגשם, לבעלי חיים שעלולים לטפס עליו, לכן חשוב לשמור עליו כדי שיחזיק שנים ארוכות יותר.

במידה והדק נהרס או במצב לא טוב, תמיד יש לנו את האופציה לחדש אותו, הדרך לחדש דק היא פשוט לנקות אותו עם מים ועם חומר ניקוי מיוחד לדקים, לאחר מכן ליבש אותו כראוי ואז למרוח עליו שכבת שמן מיוחד לדקים. במידה ומצב הדק חמור ביותר יש לקרוא לאיש מקצוע שיחדש אותו עבורנו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 נמרוד הורביץ

מיתוג באינטרנט



 


מאמרים נוספים מאת נמרוד הורביץ
 
סוגים שונים של עיצובים בגבס, לצרכים שונים בביתנו.
21/12/11 | שיפוצים
גבס הוא חומר מיוחד, חומר שנוח ביותר להשתמש בו וליצור ממנו המון דברים חדשניים עם עיצובים מקוריים, יש מאין. פעם גבס היה נראה לנו פשוט ולא עמיד כלל, היום אנחנו כבר יודעים שהתמונה השתנתה לחלוטין וכי גבס נחשב לחומר איכותי ללא כל צל של ספק.

פרגולות שונות ושימושים שונים, מבט על האופציות הקיימות כיום בשוק.
19/12/11 | שיפוצים
פרגולות הן פיתרון אידיאלי לגינה שלנו, הן בקלות הופכות את הגינה שלנו לחדר נוסף, מרחב גדול ויפה שאנו יכולים ליהנות ממנו ולהעביר שם חלקים גדולים מהיום שלנו, בימי שמש חמים היא מגינה עלינו מהשמש הקופחת ובימים קרים היא שומרת עלינו יבשים מן הגשם והרוחות.

משחק עם צל בעזרת פרגולות, כל מה שאתם חייבים לדעת בנושא.
18/12/11 | שיפוצים
צל הוא משהו שאנו למדים להעריך עם השנים, ככל שאנו בוגרים יותר אנו מודעים יותר ויותר לבעיות הכרוכות בכך שאין לנו צל כגון חשיפה מרובה לקרני השמש, כמו כן לשבת עם עיניים חצי עצומות בגלל עוצמתה של השמש זהו לא משהו שאנו נהנים ממנו בדרך כלל, לכן אם יש ברשותנו גינה ואנו רוצים לנצל אותה וליהנות ממנה, הדרך הפשוטה לעשות זאת היא על ידי התקנת פרגולה.

סוגים שונים של פרגולות, לכל גינה שתבחר.
גינה יפה היא גינה עם דשא ירוק וצמחייה פורחת, אבל גינה משמשת לעוד תפקידים, המטרה שלה לא רק להיות יפה ומטופחת, התפקיד הנוסף והלא פחות חשוב שלה הוא להיות חיונית, לשמש אותנו בכל זמן שנרצה להנות מהאוויר הצח, פרגולות הן התשובה לגינה כזאת.

השינוי המרענן של אותן עבודות גבס, האופציות בשוק השיפוצים והעיצוב.
17/10/11 | שיפוצים
אם חשבתם לאחרונה לבצע שיפוץ בביתכם או סתם נמאס לכם ממראה הסלון, סביר להניח שחשבתם שהדבר עלול להיות יקר והמחיר עלול להגיע עד למאה אלף שקלים. נכון, שיפוץ יכול להגיע למחיר שכזה, אך לא אם תבצעו אותו בצורה החכמה, בעזרת עבודות גבס.

שילוב של עבודות גבס בסלון, לצד עבודות אחרות בחלל הפנימי של הבית.
בזמן שתחום עיצוב הפנים מישראל מתפתח ומגלגל עשרות מיליוני דולרים בשנה, לצידו מתפתח תחום הגבס בקצב מסחרר, תחום הגבס ועיצוב הפנים המודרני משתלבים בצורה כה טוב ביחד, בגלל הצורך בבניה קלה שתינתן לשינוי בכלות, עם התפתחות אופנתית חדשה בתחום העיצוב. עבודות גבס בסלון הינן העבודות הבולטות ביותר בתחום זה.

התפתחותם של עיצובים בגבס בעשור האחרון, מבט דקורטיבי.
הסיבות לכך הם רבות ומגוונות ולא ניתן לשים את האצבע על כולן. דבר אחד בטוח וברור יותר מכל, שבית ישראלי שרוצה לעמוד באותו הקצב לא מסוגל לשבור את קירותיו כל מספר שנים ולכן עיצובים בגבס תפסו תאוצה בשנים האחרונות.

דקים, הבסיס למרפסת המושלמת, גם בתוך דירה.
17/08/11 | שיפוצים
גינה יפה ומושקעת היא גינה עם דק, אין שום צל של ספק לגבי זה, דק זוהי רצפת עץ שהופכת את הגינה שלנו לגינה היפה ביותר באזור, אפילו אם מדובר בגינה של בניין מגורים, התקנת דק היא הדרך לשדרג את הגינה שלנו בכמה רמות מעל כולם.

התקנת דשא סינטטי, כי מה שלא עושה הטבע, עושה מוצר בעל חיי קבע.
17/08/11 | שיפוצים
כשיש לנו גינה בביתנו הפרטי או אפילו בבניין המגורים שלנו אנו צריכים לחשוב על דרך בה הגינה תהיה יפה ומושקעת לכל אורך השנה, לפעמים קשה לדאוג לדשא אמיתי כיוון שהוא דורש תחזוקה מתמדת, הדרך לפתור בעיה זו היא על ידי הנחת דשא סינטטי.

התקנת פלזמה בצורה נכונה חשובה גם לביטחונכם האישי.
17/08/11 | שיפוצים
כשיש לנו בית חדש ואנו רוצים לרכוש רהיטים לסלון ביתנו, או כאשר אנו רוצים לחדש את סלון ביתנו הישן, אין כמו מסך פלזמה שיעשה את העבודה הזאת בצורה הטובה ביותר. מדובר במסך אסתטי ויפה, אשר ללא כל צל של ספק משדרג את סלון ביתנו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI