דף הבית אימון אישי אימון לכסף אימון כלכלי להתנהלות פיננסית נכונה
אימון כלכלי להתנהלות פיננסית נכונה
ד"ר כרמי אומרו 26/08/11 |  צפיות: 3910

אנשים רבים חשים כי הם אינם מצליחים לשלוט בהוצאות החודשיות שלהם. אנשים אלה נקלעים בדרך כלל לחובות כאלה ואחרים או "חיים על הקשקש" ומתקיימים בקושי רב בעזרת סכומי הכסף שברשותם. יש הטוענים כי הסיבה לכך נעוצה במשכורת חודשית נמוכה, אולם, לא כך הדבר ועולה כי גם אלו המשתכרים משכורת חודשית שאינה נחשבת לנמוכה מוצאים עצמם באותו המצב. ובכן, אם הסיבה לכך היא אינה גובה המשכורת, נשאלת השאלה מדוע אנשים אלה נקלעים לחובות ומתקשים להתנהל וכיצד ניתן לסייע להם?

באילו מקרים אימון כלכלי נחוץ?

ראשית, אל לנו לטעות ולחשוב כי רק אנשים המשתכרים סכומים חודשיים נמוכים נקלעים לחובות או מתקשים לנהל את חשבונותיהם, אלא, שהמציאות מראה לנו אחרת. על פי נתונים סטטיסטיים אחוזים רבים מבעלי המשכורות הבינוניות ולעיתים אף הגבוהות, מוצאים עצמם מתקשים להתנהל פיננסית. שנית, ניתן להבחין במצבים שונים בהם משפחה מתקשה להתנהל כלכלית נכונה, זאת אומרת, לחשב את ההכנסות אל מול ההוצאות ולהתארגן בהתאם, לכלול הוצאות שאינן נמנות עם ההוצאות הקבועות או להשאיר סכום קטן למקרי חירום כאלה ואחרים. משפחות כאלה, שאינן מתנהלות נכונה, ואינן מחשבות באופן מעשי ורהוט את גובה הכנסותיהן אל מול גובה הוצאותיהן ומסנכרנות בהתאם, ימצאו עצמן לבסוף שקועות בחובות או בקשיים כלכליים שמקורם טבוע בהתנהלות השגויה (הוצאת סכומי כסף גבוהים ביחס לשיעור המשכורת החודשית). אימון כלכלי יתאים גם במצבים בהם נעשה ניסיון כלשהוא לאזן את התקציב, ללא הצלחה או כאשר המינוס עולה על גדותיו ולא מצליחים לעצור אותו.

כיצד אימון כלכלי פועל?

אימון כלכלי מטרתו לסייע לאדם בודד או למשפחה שלמה להתנהל כלכלית בצורה נכונה. תהליך האימון הכלכלי עצמו, יכלול ביצוע שינויים מהותיים בהתנהלות הכללית. החל מתיעוד ורישום של כל הכנסה והכנסה שישנה, דרך בחינת ההוצאות העתידיות ההכרחיות והנחוצות וכלה בפירוט ההוצאות החודשיות שבוצעו. בחינה מוקדמת זו, מאפשרת למשפחה להתוודע אל רמת המחיה שברשותה לדרוש, להבין את המציאות כפי שהיא, ולהתנהל בהתאם להכנסותיהם (ולא לחרוג, לטמון את הראש בחול כמו בת יענה ולהתעלם מהמינוסים) ועל פי יכולותיהם. אימון כלכלי יפעל בראש ובראשונה להכרת האדם או המשפחה, צורכיהם, רצונותיהם ושאיפותיהם. לאחר הבנת המצב הקיים, המאמן הכלכלי יסייע לבני הזוג להגדיר את המצב הרצוי ולבחור את הדרך שתוביל אליו, דהיינו, את המקומות בהם יבוצעו שינויים (קיזוזים כאלה ואחרים, חסכונות וכו') ויבחרו את האלטרנטיבות הנכונות עבורם בעזרתן יוכלו לבצע את השינוי הנדרש וללמוד להתנהל כלכלית בצורה נכונה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו

מכון פתרונות מאגד פתרונות טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וגישור ובנוסף הינו אחדהגופים המקצועיים בישראל שמספק הכשרה איכותית בתחומי לימודי ייעוץ זוגי,  קורס גישור וקורס אימון אישי



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר כרמי אומרו
 
זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

אני מעוניין להתחיל עם נשים אחרות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

המסת הקרח במהלך הייעוץ הזוגי
כיצד מתנהג זוג כשהוא מגיע ליועץ זוגי - מאמר מנקודה קצת אחרת

אימון אישי לכל מטרה
בעולם שלנו, בו פרושות בפנינו כל כך הרבה אפשרויות, לא פעם יוצא שאנחנו מתבלבלים\לא מוצאים את ייעודנו או פשוט נתקעים\נקלעים למשברים שונים. בין אם מדובר במקרים בהם אדם לא יודע לאיזו מסגרת תעסוקתית להיכנס, מצבים לפיהם מתקשים לבחור במסלול לימודים כלשהו ובין אם לא מצליחים לבחור בשיטת ההתנהלות הכלכלית הנכונה. מה עושים? זה פשוט – פונים לקבלת אימון אישי, שהיום מסייע לכל מטרה ומטרה.

תרגילי דמיון מודרך
אחד הענפים הטיפוליים שזוכים להכרה בימנו הוא לא אחר מאשר – דמיון מודרך. טיפול באמצעות דמיון מודרך, נחשב לשיטה נהדרת, פשוטה, ובעלת תוצאות חיוביות מאוד, מה שהופך את הפופולאריות הרבה שנצברת סביב ענף זה להגיונית ומובנת מאליה.

גישור כחלופה משפטית לפתרון סכסוכים
גישור לא מהווה חלופה אפקטיבית, והמקרה מועבר לניהולה של מערכת המשפט ולפסיקתה הסופית. במאמר שלפניכם, נבאר את מטרותיו של הגישור, יתרונותיו ותחומיו.

לימודי דמיון מודרך בדרך אל האושר
13/03/12 | NLP
במאמר קצר זה, נבאר את המושג דמיון מודרך ואף נפרוש בפניכם את התכנים הנלמדים בקורס.

יעילות טיפול זוגי
במאמר זה שלפניכם, נרחיב מעט ונסביר מתי טיפול זוגי מסייע לבני זוג לשקם את הקשר הזוגי שלהם, ואף באילו מקרים טיפול זוגי ייחשב כפחות יעיל.

ייעוץ זוגי ומשפחתי
ידוע לכל, כי כל מערכת יחסים חווה עליות וירידות, פנייה אל ייעוץ זוגי תסייע לבני הזוג ובכלל, למשפחה להתגבר על משבריהם ולשקם את הקשר הזוגי שלהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI