דף הבית הודעות לעיתונות לימודים בצלאל - אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים
בצלאל - אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים
מכון קווים 19/08/08 |  צפיות: 3689

לפני למעלה ממאה שנה, בשנת 1906, הוקמה בירושלים בצלאל כ"בית מדרש למלאכות האומנות", כאשר כיום היא נקראת "בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים", ובכך הפכה למוסד הלאומי העברי הראשון בארץ ישראל המתחדשת. ההחלטה על הקמת בצלאל התקבלה  ב- 1905 במהלך הקונגרס הציוני ועם הקמתו שימש בצלאל כבית ספר לאמנות, ועד הקמתו של מוזיאון ישראל באמצע שנות ה-60 גם כמוזיאון הלאומי.

 מאחורי הרעיון, התכנון וההקמה של בצלאל עמד פרו''פ בוריס שץ, אשר, יחד עם תלמידיו, שאף ליצור אמנות עברית חדשה בירושלים. בצלאל הוקם תוך התבססות על  התפיסה של "אומנות עם אמנות" , כלומר שילוב היצירתיות וההשראה במלאכת היד. ובתקופה הראשונה לפעילותו שימש  בצלאל כבית ספר לאנשים עובדים בכדי להעניק להם התמחות במקצוע כגון רקמה וצורפות.

 

תחילת הדרך של בית הספר בצלאל

בשנותיו הראשונות נדד בצלאל בין כמה מבנים בירושלים, עד שהתמקם בבית שהיה שייך לערבי אמיד, ממערב לעיר העתיקה (ר''ח המלך ג'ורג' של ימינו). בשל קשיים כספיים וסכסוכים פוליטיים נסגר בצלאל בשנת 1929, ונותר בו המוזיאון שהכיל עבודות אמנות רבות.  קבוצת מורים ותלמידים שהגיעו מגרמניה ב-1935 ובראשם יוסף בודקו, החליטה לפתוח מחדש את בצלאל. קבוצה זו, הייתה מיוצאי אסכולת הבאוהאוס ויסדה את בצלאל המחודש על יסודות המודרניזם.

 

מטרת בצלאל בראשית דרכו היה יצירת אמנות יהודית-ישראלית וחידוש הפעילות התרבותית בישראל לאחר 2000 שנות גלות תוך שילוב בין העבר וההווה.  מאפייני היצירה האומנותית בבצלאל בעשורים הראשונים לפעולתה, מבחינת נושאי וסגנון העבודות משקפים היטב את הקשר עבר- הווה. מוטיב נוסף שאפיין את היצירה בבצלאל הוא שילוב בין מזרח למערב, והדוגמה הטובה ביותר לכך היא אולי עבודותיו של נחום גוטמן.

 

בית הספר בצלאל של היום

בשנת 1955קיבל בית הספר בצלאל מעמד אקדמי ואישור להענקת תואר ראשון באמנות ועיצוב. בשנת 1958 קיבל בצלאל  את פרס ישראל לציור ופיסול לשנת תשי''ח).

בשנת 2004 הוענק לבצלאל אישור להעניק תואר שני בעיצוב תעשייתי.

מחלקות הלימודים בבצלאל הן: אמנות, ארכיטקטורה, עיצוב קרמי וזכוכית, עיצוב תעשייתי, צורפות ואופנה, צילום, תקשורת חזותית, אמנויות המסך הכולל אנימציה, ווידאו והמחלקה להיסטוריה ותיאוריה.

הקבלה ללימודים במחלקות השונות בבצלאל מותנית במבחני מיון ובהצגת תיק עבודות. עם תום הלימודים מקבלים הסטודנטים את התארים הבאים:

תואר בוגר באמנות B.F.A - יוענק עם סיום תכנית לימודים בת 4 שנים במחלקות לאמנות, לצורפות ואופנה, לעיצוב קרמי וזכוכית, וצילום.

תואר בוגר בעיצוב B.DES - יוענק עם סיום תכנית לימודים בת 4 שנים במחלקות לתקשורת חזותית ולעיצוב תעשייתי.

תואר בוגר בארכיטקטורה B.Arc - יוענק עם סיום תכנית לימודים בת 5 שנים במחלקה לארכיטקטורה.

 

המחלקות השונות בבצלאל ותחומי התמחותן

המחלקה לאומנות

המחלקה תכנית לתואר ראשון בת 4 שנים המקנה תואר בוגר באמנות (B.F.A)  תכניות לתואר שני (M.F.A) ולימודי המשך המאפשרים התמקדות בעבודה אישית בתוך מסגרת קהילת יוצרי אומנות. המחלקה מקנה ידע טכני, היסטורי ועיוני בתחומי האומנות ומעניקה תנאים להתקדמות אישית, מפגש עם אמנים פעילים בישראל ומחו"ל.

המחלקה לעיצוב תעשייתי

הסטודנט לומד את היסודות המקצועיים, התרבותיים וההיסטוריים של העיצוב תוך התנסות מעשית בעיצוב מוצרים ופעולה במגוון תחומי עיצוב, השתתפות בשיעורי סטודיו ובפרויקטים  שונים הקשורים לעיצוב.

המחלקה לצילום

המחלקה מקנה לסטודנט את הכלים הדרושים על מנת לעצב אותו כצלם- אמן השולט במגוון שדות הצילום, תוך פיתוח יכולותיו של הסטודנט כצלם עצמאי ויוצר.

המחלקה לתקשורת חזותית

המחלקה מכשירה מעצבים בתחומי העיצוב והתקשורת תוך דגש על הקניית ידע ולימוד חשיבה מקורית ויצירתיות. נלמדים היסודות העיצוב והיצירה החזותית בכיתות לימוד פרונטליות וסדנאות, והסטודנטים מתנסים בעבודה מעשית בפיתוח רעיונות וביישומם.

המחלקה לצורפות ואופנה

תחומי הלימוד במחלקה כוללים עיצוב תכשיטים, אביזרים, חפצים ולבוש, תוך לימוד שיטות עבודה מסורתיות וכן טכנולוגיות, שיטות עבודה וחומרים חדשים.

המחלקה לארכיטקטורה

במחלקה נלמדים היסטוריה ותיאוריה של רעיונות וחומרים, מדעי החברה והסביבה, אמנות ועיצוב,  לימודי רישום, שרטוט ובנייה, לימודי טכניקה וטכנולוגיה, תכנון ועיצוב בהקשרים ובממדים שונים. כמו כן מתקיימים פרויקטים משותפים עם אוניברסיטאות בחו''ל.

 

המחלקה לאמנויות המסך

המחלקה כוללת את תוכניות האנימציה והווידיאו וניו מדיה ומשלבת ביניהן, ומכשירה את הסטודנטים באומנויות החזותיות (רישום,ציור, פיסול, צילום) ובאומנויות הקולנוע (אנימציה, קולנוע תיעודי, ניו מדיה ווידיאו ארט(.

המחלקה להיסטוריה ותיאוריה

הסטודנטים במחלקה נחשפים ללימודי ההיסטוריה והתיאוריה של האמנות, העיצוב והארכיטקטורה מהעת העתיקה ועד ימינו.

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מכון קווים

מכון קווים - לימודי עיצוב פנים ואדריכלות
לימודי אדריכלות
תיק עבודות



 


מאמרים נוספים מאת מכון קווים
 
תיק עבודות לעיצוב
תיק עבודות, הנקרא גם פורטפוליו, הינו אחד החלקים החשובים ביותר בתהליך הקבלה ללימודי אדריכלות או לימודי עיצוב. תיק עבודות מוגש לוועדת הקבלה לפקולטה המבוקשת ומשמש כקריטריון נוסף המסייע בתהליכי המיון.

בצלאל - אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים
19/08/08 | לימודים
לפני למעלה ממאה שנה, בשנת 1906, הוקמה בירושלים בצלאל כ"בית מדרש למלאכות האומנות", כאשר כיום היא נקראת "בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים", ובכך הפכה למוסד הלאומי העברי הראשון בארץ ישראל המתחדשת.

בית ספר גבוה להנדסה ולעיצוב - שנקר
17/08/08 | לימודים
שנקר הינו אחד מבתי הספר הגבוהים היוקרתיים והידועים בישראל ללימוד הנדסה ועיצוב.

מכינה לאדריכלות
לימודי אדריכלות הפכו בשנים האחרונות למקצוע מבוקש בשוק העבודה בארץ. כיצד ניתן להתקבל ?

מכינה לעיצוב
הביקוש הרב אשר לו זוכה תחום לימוד עיצוב בשנים האחרונות בקרב צעירים רבים הרוצים לרכוש לעצמם מקצוע מבוקש ויצירתי, יוצר תחרות גדולה על מספר מקומות הלימוד הקיימים במוסדות השונים המלמדים עיצוב. כיצד ניתן להשיג יתרון על שאר המועמדים?

לימודי עיצוב פנים - תנאי קבלה
לימודי עיצוב פנים מכשירים מעצבים צעירים להיות אנשי מקצוע מיומנים, יצירתיים ומקוריים. כיצד מתקבלים ?

לימודי אדריכלות - תנאי קבלה
לימודי אדריכלות ועיצוב פנים הפכו בשנים האחרונות למקצועות אופנתיים ומבוקשים בשוק העבודה הישראלי. בעליה בדרישת השוק המקומי לייעוץ הניתן על ידי אדריכלים ומעצבי פנים בזמן רכישת דירה או שיפוץ דירה קיימת, מפנה צעירים רבים לבחור בלימודי אדריכלות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI