דף הבית תיירות ונופש טיולים משפחתיים גיל פרס מסביר על עולם הטיולים המשפחתיים המאורגנים
גיל פרס מסביר על עולם הטיולים המשפחתיים המאורגנים
גיל פרס 28/11/11 |  צפיות: 3899

טיולים משפחתיים הם אמנם מושג חדש למדי בתחום התיירות העולמית אך לאלקח לו זמן רב להפוך ללהיט מדובר בקרב חובבי התיירות בעולם. במאמר הבא,נעמוד על משמעות ז'אנר התיירות המשפחתית המתפתח.

ההבדל הגדול ביותר בין התיירות הרגילה למשפחתיתהוא בעצם ארגון הטיול,אשר לא מבוצע כחלק מקבוצה גדולה יותר, אלא באופן פרטי. אמצעי התקשורתהקיימים הופכים פשוטו כמשמעו את העולם לכפר גלובלי ומאפשרים גם למשפחותלארגן טיול משלהן בעצמן.

יתרונות הטיולים המשפחתיים לתייר

דבר ראשון, מציין גיל פרס מעצם היותם טיולים המאורגנים באופן פרטי, ההכנסות מהם גבוהות יותר. הסיבהלכך היא העובדה שלא מדובר במחירון תיירות נכנסת רגילה וכמובן שהעובדה שלאמדובר בטיול מאורגן לקבוצה גדולה מעלה את המחיר למשתתף.

בנוסף, פלח השוק המתעניין בטיולים משפחתיים, מגיע לרוב ברקע סוציואקונומי גבוה יותר, שכן אלו אנשים אשר לא מחפשים את הטיול הזול עם מאפייןה"הכל כלול", והינם מעדיפים טיול אישי וקרוב יותר בחיק משפחתם.

יתרון נוסף הוא כמובן אופי המטיילים, כאשר לרוב מדובר בפלח שוק איכותימהבחינה האנושית, כך שהטיול יכול להתנהל בצורה מסודרת יותר וללא הפרעות לאצפויות אשר קורות לא מעט בטיולים קבוצתיים מן המניין. יתרון זה תורם גםלבלאי נמוך מאוד בחדרים, לאור תחלופת המבקרים הסדירה והחומר האנושי אשר לןבהם, בניגוד לקבוצות אקראיות המורכבות מאנשים מרקעים שונים ולא ידועים.

מהבחינה הכלכלית, תנאי התשלום לרוב נוחים לעסק והליך ההזמנה אשר ברובו מתקיים באתר האינטרנט של העסק, חוסך הוצאות תפעוליות רבות.

היתרונות לתיירים

הרווח הגדול לתייר אשר מוכן לשלם על טיול משפחתי באופן פרטי הוא ברור.תחילה מדובר בטיול אשר נקבע לפי תחומי העניין שלו ושל משפחתו ולא בתוכניתטיול מוגדרת מראש. בנוסף, הוא איננו צריך להיות תלוי באנשים שאיננו מכירויכול לקבוע את סדר היום בכפוף לצרכים שלו ושל משפחתו באותה העת.

יתרון גדול נוסף הוא אפשרות של התייר לבחור בעצמו את המדריך, מה שעוזרלתחושת הבטחון שלו. אותו מדריך, יסייע לתייר ומשפחתו במציאת נקודות עניין,מקומות לסעוד בהם ומקומות להמרת מטבע.

לסיכום, כותב גיל פרס כפי שצוין בתחילת המאמר, נתח השוק של הטיולים המשפחתיים אמנם עדיין קטן אךהוא ילך ויגדל משנה לשנה ועם התרחבותו כך גם תגדל התחרות על המחירים שבו.לאור הצמיחה של שוק זה, אשר מתאם לעצמו את הטיולים באופן עצמאי, מעמדו שלסוכן הנסיעות ילך וישחק ועל כן, תיירנים המעוניינים להכנס לתחום, חייביםלקדם את עצמם גם בזירה האינטרנטית בארץ ובחו"ל.

גיל פרס, מנכ"ל חברת גל גרופ - ייעוץ לפיתוח ושיווק תיירות


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גיל פרס


 


מאמרים נוספים מאת גיל פרס
 
גיל פרס - התיירות החרדית בישראל - קווים לדמותה
המגזר החרדי מהווה כ-10% מכלל האוכלוסייה בישראל (כ-720,000 איש) ולאור זאת, חשוב שמשרד התיירות יפנה את המשאבים המתאימים לקידום התיירות הפנים ישראלית בקרב מגזר זה. ואכן, לפי הודעת משרד התיירות, בשנת 2012 יושקעו מליון שקלים לשיווק ייעודי במדיה החרדית.

גיל פרס - משרד התיירות מנסה לשווק את ישראל לתייר האסייתי
ביום א' האחרון, הודיע משרד התיירות כי הוא מתכנן להשקיע ב-2012 כ-6 מליון שקלים בקידום תיירות נוצרית מיפן ומאסיה בכלל. היעד 180,000 תיירים מאסיה בשנה הקרובה. מדוע חשוב שנצליח להביא אותם לכאן ומה יש לעשות?

גיל פרס מסביר על עולם הטיולים המשפחתיים המאורגנים
טיולים משפחתיים הם אמנם מושג חדש למדי בתחום התיירות העולמית אך לא לקח לו זמן רב להפוך ללהיט מדובר בקרב חובבי התיירות בעולם. במאמר הבא, נעמוד על משמעות ז'אנר התיירות המשפחתית המתפתח.

גיל פרס - היחסים בין אתרי הדילים לעולם התיירות
בשנים האחרונות, פרחו עסקי תיירות הדקה ה-90 והפכו לחלק אינטגרלי מתכנון החופשה. עם זאת, נראה שבשנתיים האחרונות מפנות חברות אלו את מקומן לטובת אתרי הדילים, אשר יצרו מימד חדש, מהיר וזול לתקשורת בינן לבין הלקוח.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI