דף הבית ביטוח ביטוח רכוש ביטוח מבנה לדירה לשוכרים
ביטוח מבנה לדירה לשוכרים
אבי 20/03/12 |  צפיות: 4385

האוכלוסייה השוכרת דירות ברחבי הארץ והעולם לא תמיד בודקת את השורות הקטנות בחוזה השכירות שהשוכר הגיש להם במעמד חתימת ההסכם. כאמור, חשוב לבדוק עם המשכיר כי הדירה אותה אתם אמורים להשכיר מבוטחת בפוליסת ביטח מבנה לדירה מאחר ואתם חותמים ומשאירים גם עירבונות במידה וייגרם נזק כלשהו לדירה בן אם במזיד או בין אם לא .

כלומר, גם אם אתם שוכרים את הדירה ובזמן השכירות נגרמה לשירה שריפה ובהעדר ביטוח מבנה לדירה מצד השוכר גם אתם יכולים לשאת בנזקים. ולכן חשוב מאוד לבדוק כי אכן קיים חוזה ביטוח דירה לסעיפיו השונים. אודות ביטוח תכולה לדירה אינו חל על השוכר אלא על המשכיר במידה ושכרתם דירה ריקה ותכולתה היא בבעלותכם ושלכם. לכן חשוב גם אם אתם שוכרים, לרכוש ביטוח תכולה לדירה. אחרי הכול מדובר בתכולה שלכם ש"תלך" איתכם לכול בית או דירה אחרים בעתיד.

נשאלת השאלה: מי מבין הצדדים חייב בביטוח דירה, השוכר או המשכיר או שניהם יחד?

אם נתייחס מה נהוג במעמד חתימת חוזה שכירות בסוגיית ביטוח דירה ובפרט ביטוח מבנה לדירה חובה על השוכר להמציא פוליסת ביטוח דירה לשוכר. כמו שהשוכר דורש שהשוכרים ימציאו צ'יק עירבון על סך שייקבע בין הצדדים ועוד מסמכים רלוונטיים המעידים כי השוכר יעמוד בהתחייבויותיו כך גם המשכיר חייב לדרוש מהשוכר ביטוח דירה עדכני ובייחוד ביטוח מבנה לדירה.

לא הייתם רוצים להתגורר בדירה ללא פוליסת ביטוח דירה במידה ואירעו מקרים של  שריפה או נזקי טבע, בזמן שאתם שוכרים את הדירה. זה יכול להיות ממש לא נעים לכיס ולנפש. לכן חשיבות בדיקה קפדנית והסדר עניינים אלו עם בעל הדירה  ( המשכיר) חשובה מאוד. אל תיקחו סיכונים מיותרים.

לא תמיד המשכיר מעלה את עניין ביטוח מבנה לדירה אם קיים או האם ישנה פוליסה תקפה. הסיבות משכיר ישר ומסודר יעלה זאת בסעיפי החוזה ואף יצרף העתק מפוליסת ביטוח דירה. ביטוח תכולה לדירה בסוגיית השכירות יכולה להיות גם כוללת בחוזה השכירות, במידה ואתם משכירים דירה מרוהטת ובעל הדירה מבטח גם את הציוד שיש בדירה. בהעדר  ביטוח תכולה לדירה מרוהטת לא מצד המשכיר ולא מצד השוכר, קחו בחשבון שצ'ק העירבון שלכם כולל גם את התכולה במידה ונגרמה לה נזק מכול סיבה, בין אם בזדון או בין אם לאו.


לסיכום: לא מדובר בעוד ספר של לאה גולדברג : " דירה להשכיר" לא החתולה הכושית ולא התרנגולת הופכים להיות השכנים שלכם . חשיבות קריאת פוליסת ביטוח דירה ובדיקתה במעמד חתימת החוזה היא לעילא לעילא. משום שאם קיימת פוליסה ביטוח מבנה לדירה שכורה מצד המשכיר ובה אין סעיפים מכסים בזמן נזקי טבע או שריפה חשוב שתדרשו שיהיו בה ואם לא הוסיפו סעיף בחוזה שאינכם אחראים ולא לוקחים אחריות במידה ואירועים כאלו יקרו חלילה.

במידה ואתם מאוד רוצים לשכור את הדירה ובעל הדירה אינו מוכן להוסיף את הסעיפים הנ"ל , תוכלו להציע לו השתתפות חלקית בתשלום החודשי של הפוליסה בתקופת השכירות בלבד. על מנת להבטיח מצבים לא נעימים בעתיד ובטח מצבים שיכולים לרושש אתכם. ביטוח דירה חשוב בין אם שוכרים דירה ובייחוד כאשר אתם רוכשים דירה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI