דף הבית אימון אישי אימון לאיכות חיים דיאטה נכונה – שינוי הרגלי אכילה לאורך זמן
דיאטה נכונה – שינוי הרגלי אכילה לאורך זמן
אירה פינסקר 10/05/12 |  צפיות: 3376

בעולם המערבי המודרני נושא של תזונה הפך לנושא מורכב במיוחד בעשרות השנים האחרונות. אוכל מהיר עתיר בשומן, חטיפים וממתקים, משקאות קלים מתוקים ומוגזים, מזונות עם חומרים משמרים וצבעי מאכל – כל אלה מהווים חלק ניכר מהתפריט שלנו, ורחוקים מלהיות בריאים. אכן, דיאטה נכונה חיונית לרבים מאתנו.

בנוסף לבעיות הבריאות שאוכל מוכן, שמן וממותק גורם, קיימת גם בעייה נפוצה מאוד של עלייה במשקל. אנשים צורכים יותר קלוריות ממה שגופם צריך מבלי לשים לב ומבלי להרגיש שהם מגזימים בכמויות האוכל. כולנו לומדים על פירמידת המזון בבית הספר היסודי, אבל במציאות מי לא יעדיף ביג מק על סלט ירקות טרי? לא קל לעבור לדיאטה נכונה; וקשה עוד יותר לשמור עליה לאורך זמן. חשוב לזכור גם שדיאטה נכונה איננה אחידה לכולם. כל אחד צריך דיאטה המותאמת לו אישית, לפי מצבו הבריאותי ולפי הצרכים שלו.

בדרך כלל, אם מדובר באדם בריא באופן כללי,  ללא רגישויות למזונות כלשהם וללא בעיות רפואיות ספציפיות, הדיאטה הנכונה עבורו לא תהיה מחמירה במיוחד. מומלץ להרבות בשתייה, להעדיף דגנים מלאים (לחם מחיטה מלאה, אורז מלא וכדומה), לצרוך כל יום פירות וירקות טריים ולהמעיט בחטיפים וממתקים (למשל, להסתפק באכילת מתוקים רק באירועים ולא בבית מול הטלויזיה).  אנחנו חיים במדינה שקיימת בה מסורת קולינארית ים תיכונית, שעושה שימוש רב בירקות טריים, בשמן זית, בגבינות מסוגים שונים. מומלץ לנצל את מיקומינו הגאוגרפי – הרי שישנם מקומות בעולם בהם פירות וירקות יקרים מאוד.

כאשר מדובר באדם בעל רגישות למזון מסוים, הדיאטה הנכונה עבורו מתבססת בראש ובראשונה על המנעות ממזון זה. לעתים הקפדה על כלל זה היא קשה: כך, למשל, אנשים בעלי רגישות לגלוטן לא יכולים לצרוך לחמים רגילים ודברי מאפה, פסטות, לזניות, פיצות, פתיתים, סולת ושיבולת שועל, ועוד מוצרים רבים. בבניית דיאטה עבור אדם עם רגישות נדרש לתת לו אפשרויות חלופיות, להצביע על מזונות תחליפיים המותרים לו.

לסיכום, דיאטה נכונה היא משטר צריכת מזון המתאים ביותר לאדם מסוים. לעתים קרובות הצמדות לדיאטה נכונה לאורך זמן היא קשה. מי שמתקשה לשנות את הרגלי האכילה שלו, יכול לפנות לקבוצות תמיכה או להעזר במאמן אישי, שידריך ויכוון אותו בצורה מקצועית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אירה פינסקר


 


מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר
 
חנויות הריון: חנויות לשופינג בתקופת ההריון
20/05/13 | קניות
חנויות הריון אינן מציעות רק מוצרים לשימוש בתקופת ההריון, אלא גם מוצרים לתינוקות ולאמהות. לכן המונח חנויות הריון מתייחס לתקופה בה מומלץ לבצע את הרכישות.

מוצרי החתלה: חיוניים ונוספים
20/05/13 | קניות
מוצרי החתלה נועדו להקל על פעילויות הטיפוח של התינוק. בין המוצרים האלה ניתן למצוא פריטים חיוניים, שקשה בלעדיהם, ופריטים שאינם הכרחיים.

עגלות תינוק: מספר הגלגלים והשלכותיו
20/05/13 | קניות
עגלות תינוק יוצרו בעבר על גבי ארבעה גלגלים באופן קבוע. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הופיעו גם דגמים על גבי שלושה גלגלים. המאמר מביא את היתרונות ואת החסרונות התפקודיים של התצורה החדשה.

בגדי הריון: לכל משפחה ולכל תקציב
20/05/13 | אופנה
בגדי הריון מספקים מענה לצורכן של מיליוני נשים לתפקד באופן מלא בתקופת ההריון. בשוק קיימים מוצרים מקטגוריות שונות, המאפשרים לחדש את המלתחה בהתאם לאילוצי התקציב המשפחתי.

בחירה נבונה של עגלת מוצי
20/05/13 | קניות
עגלת מוצי היא עגלה יוקרתית, מתוחכמת, איכותית, אמינה ומסוגננת. בסניפי מדרלנד, המשווקת הבלעדית של מוצי בישראל, תוכלו להנות ממבחר רחב של דגמים ומייעוץ מקצועי.

טויוטה יאריס דור שלישי: נתונים עיקריים
טויוטה יאריס החדשה היא אחת המכוניות האיכותיות בשוק הרכבים הזעירים. במאמר נבחנים השינויים שבוצעו בדגם החדש של טויוטה יאריס.

טרייד אין: עסקה בטוחה
20/05/13 | צרכנות
טרייד אין נחשב בעבר לתחום אפור, כמעט על גבול הבלתי חוקי. בתי עסק קטנים ומפוקפקים הופיעו ונעלמו מהשוק. יחד עם זאת, כיום נמצאים בשוק כמה שחקנים סולידיים בתחום, אשר הפנייה אליהם נחשבת לבטוחה.

שדרוג של מכונית טויוטה בטרייד אין
20/05/13 | צרכנות
שדרוג של טויוטה בטרייד אין הוא עסקה נפוצה למדי, שכן לקוחות טויוטה שומרים בדרך כלל על נאמנות למותג. החלפת טויוטה בטרייד אין מאפשרת לבצע שתי עסקאות במקום אחד תוך חסכון משמעותי בזמן ובמאמץ.

טויוטה חדשה: הגשמת חלום
20/05/13 | צרכנות
רכישת טויוטה חדשה היא אירוע משמעותי בחיי כל נהג. שכלולים הנדסיים, אמינות גבוהה, בטיחות ונוחות בנסיעה – כל אלה יעמדו כעת לרשותו. המאמר דן בדרכים לביצוע הרכישה.

טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
20/05/13 | צרכנות
עסקאות טרייד אין במחיר מחירון מוכרזות מדי פעם כמבצעים חסרי תקדים בסוכנויות רכב שונות. המאמר דן במהות המבצע, שאיננו אלא תרגיל שיווקי הנועד למשוך קהל לקוחות רחב אל הסוכנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI