דף הבית בניין ואחזקה בית חכם השליטה בצריכת החשמל מתחילה ממודעות
השליטה בצריכת החשמל מתחילה ממודעות
אירה פינסקר 10/08/12 |  צפיות: 2892

באיזו מידה יש לנו שליטה בצריכת החשמל שלנו? לכאורה נראה שאנו בעלי שליטה מלאה. ביכולתנו להפעיל מכשירים או לכבות אותם כרצוננו; אנחנו מודעים לכך שככל שמכשירי החשמל יפעלו לאורך זמן רב יותר, כך חשבון החשמל שלנו יהיה גבוה יותר.  נראה על פניו שהאפשרות לסובב את  המתג והמודעות לכך שכל מכשיר צורך אנרגיה מספיקות על מנת להבטיח שליטה בצריכת החשמל.

בפועל השליטה בצריכת החשמל היא מוגבלת אצל מרבית האנשים. כך, למשל, אנחנו שומעים ברדיו ורואים בטלויזיה פרסומות מטעם משרד התשתיות על הצורך לחסוך בחשמל, בייחוד בין שעות מסוימות.  נניח שנרצה לחסוך בחשמל. האם כדאי לנו לכבות את המחשב? כמה זה יחסוך? אולי עדיף לוותר על התה ולא להרתיח את המים בקומקום? מה יקרה אם נפעיל את המאוררים במקום המזגן, האם זה יחסוך משמעותית בחשמל?  האם מותר לנו להפעיל את הטוסטר בין 12 בצהריים ל-5 בערב, או שיש כאן משהו מן הבזבוז? לא נוכל לענות על שאלות מהסוג הזה, אם לא נדע בדיוק כמה צורך כל מכשיר בדירתנו.

מערכות בית חכם מתקדמות מאפשרות כיום לקבל תמונת מצב מלאה לגבי צריכת החשמל הביתית מכל מכשיר ומכשיר, בזמן אמת וללא מאמץ. בחלק מהמערכות המידע מוצג על מסך המגע, המשמש גם כפנל שליטה ובקרה על המערכת ומסך טלוויזיה של האינטרקום. האפשרות לקבל את המידע בלחיצת כפתור, מבלי לבצע פעולות מורכבות ומבלי שיהיה צורך לעקוב אחר חשבונות החשמל, גורמת להבנה מהירה של רמות צריכת החשמל של המכשירים השונים. לאחר שנדע אלו מכשירים הם הזללנים ביותר, נוכל לעקוב אחרי הדלתקם באופן צמוד. מצב כזה מאפשר שליטה בצריכת החשמל בפועל.

לסיכום, על מנת לקבל שליטה בצריכת החשמל, אין זה מספיק להיות קרובים אל המתג. השליטה האמיתית מתחילה ממידע מלא ואמין אודות תפקודם של המכשירים השונים. אם נדע אלו מכשירים הם צרכנים כבדים, ואלו מכשירים לא משנים באופן משמעותי את הצריכה הכללית, נוכל לבחור את זמני ההפעלה של המכשירים ואת משך עבודתם בצורה מודעת ולא באופן שרירותי. מערכות הבית החכם מאפשרות לקבל את המידע החיוני ולהגביר את מודעותנו לצריכת החשמל הביתית.

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אירה פינסקר


 


מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר
 
חנויות הריון: חנויות לשופינג בתקופת ההריון
20/05/13 | קניות
חנויות הריון אינן מציעות רק מוצרים לשימוש בתקופת ההריון, אלא גם מוצרים לתינוקות ולאמהות. לכן המונח חנויות הריון מתייחס לתקופה בה מומלץ לבצע את הרכישות.

מוצרי החתלה: חיוניים ונוספים
20/05/13 | קניות
מוצרי החתלה נועדו להקל על פעילויות הטיפוח של התינוק. בין המוצרים האלה ניתן למצוא פריטים חיוניים, שקשה בלעדיהם, ופריטים שאינם הכרחיים.

עגלות תינוק: מספר הגלגלים והשלכותיו
20/05/13 | קניות
עגלות תינוק יוצרו בעבר על גבי ארבעה גלגלים באופן קבוע. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הופיעו גם דגמים על גבי שלושה גלגלים. המאמר מביא את היתרונות ואת החסרונות התפקודיים של התצורה החדשה.

בגדי הריון: לכל משפחה ולכל תקציב
20/05/13 | אופנה
בגדי הריון מספקים מענה לצורכן של מיליוני נשים לתפקד באופן מלא בתקופת ההריון. בשוק קיימים מוצרים מקטגוריות שונות, המאפשרים לחדש את המלתחה בהתאם לאילוצי התקציב המשפחתי.

בחירה נבונה של עגלת מוצי
20/05/13 | קניות
עגלת מוצי היא עגלה יוקרתית, מתוחכמת, איכותית, אמינה ומסוגננת. בסניפי מדרלנד, המשווקת הבלעדית של מוצי בישראל, תוכלו להנות ממבחר רחב של דגמים ומייעוץ מקצועי.

טויוטה יאריס דור שלישי: נתונים עיקריים
טויוטה יאריס החדשה היא אחת המכוניות האיכותיות בשוק הרכבים הזעירים. במאמר נבחנים השינויים שבוצעו בדגם החדש של טויוטה יאריס.

טרייד אין: עסקה בטוחה
20/05/13 | צרכנות
טרייד אין נחשב בעבר לתחום אפור, כמעט על גבול הבלתי חוקי. בתי עסק קטנים ומפוקפקים הופיעו ונעלמו מהשוק. יחד עם זאת, כיום נמצאים בשוק כמה שחקנים סולידיים בתחום, אשר הפנייה אליהם נחשבת לבטוחה.

שדרוג של מכונית טויוטה בטרייד אין
20/05/13 | צרכנות
שדרוג של טויוטה בטרייד אין הוא עסקה נפוצה למדי, שכן לקוחות טויוטה שומרים בדרך כלל על נאמנות למותג. החלפת טויוטה בטרייד אין מאפשרת לבצע שתי עסקאות במקום אחד תוך חסכון משמעותי בזמן ובמאמץ.

טויוטה חדשה: הגשמת חלום
20/05/13 | צרכנות
רכישת טויוטה חדשה היא אירוע משמעותי בחיי כל נהג. שכלולים הנדסיים, אמינות גבוהה, בטיחות ונוחות בנסיעה – כל אלה יעמדו כעת לרשותו. המאמר דן בדרכים לביצוע הרכישה.

טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
20/05/13 | צרכנות
עסקאות טרייד אין במחיר מחירון מוכרזות מדי פעם כמבצעים חסרי תקדים בסוכנויות רכב שונות. המאמר דן במהות המבצע, שאיננו אלא תרגיל שיווקי הנועד למשוך קהל לקוחות רחב אל הסוכנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI