דף הבית בניין ואחזקה גינון למה כדאי דשא מלאכותי
למה כדאי דשא מלאכותי
shimrit 07/09/12 |  צפיות: 3151

דשא מלאכותי

דשא מלאכותי או כפי שהוא מכונה – דשא סינטטי הוא אחד הלהיטים החמים בישראל. בשנים האחרונות רבים מבעלי הגינות הפרטיות והציבוריות החליפו את הדשא הטבעי הרגיל בדשא סינטטי. בעבר היה אומנם מדובר בדשא בעל מראה גס, לא נעים למגע ולא מתאים לתנאי מזג האוויר בישראל. אך היום התמונה השתנתה לגמרי ולרשותו של הצרכן עומד מבחר עצום של משטחי דשא מלאכותי שלא יורד ברמתו הן בכל הקשור למראה והן בכל הקשור לאיכות, מדשא רגיל. לעיתים, בעין בלתי מזוינת ובלתי מקצועית קשה מאוד לדעת שמדובר בדשא סינטטי וזה אומר שקל מאוד ובעיקר זול להפוך כל גינה למושלמות כמו בגלויה.

דשא מלאכותי – לאיזו מטרה הוא מיועד?

דשא מלאכותי הוא פתרון נפלא לחיסכון במים ובהוצאות השוטפות של הבית. דשא מלאכותי נשמר ירוק במשך כל ימות השנה, ללא צורך בהשקיה, בטיפול או בטיפוח של הדשא. הוא תמיד יפה, נקי ומסודר, כמובן במקרה שעושים את ההתאמה הנכונה בין סוג הדשא הנבחר לבין המטרה שהוא אמור לשרת. אם מדובר בגינת נוי רצוי לבחור בדשא בעל צפיפות וגובה סיב גבוהים או לחלופין בדשא שהוא יותר גס כי אף אחד לא ידרוך עליו. אם מדובר במגרש משחקי ספורט רצוי לבחור בדשא העשוי מחומרים עמידים במיוחד ובעל גובה סיב נמוך.

דשא מלאכותי – למה חשוב לשים לב ?

כשרוכשים דשא מלאכותי, ללא קשר למחיר ולייעודו של הדשא, חשוב שהוא יהיה איכותי ולא מזיק לבריאותו של האדם או לחיות המחמד. קודם כל יש לבדוק האם לדשא יש תו תקן ישראלי ותעודת ביטוח למקרה שבעתיד ייווצרו קרעים, חתכים והצבע ידהה. בנוסף לכך, יש לשים לב ממה עשוי הדשא והאם הוא לא מכיל חומרים רעילים. חומרים אלה, במיוחד כשהמשטח יהיה חשוף לשמש הקשה בישראל לאורך זמן ממושך, עלול לסרטן ולגרום למחלות שונות בגוף האדם.

דשא מלאכותי – כמה זה עולה לנו?

דשא מלאכותי מגיע כמעט בכל רמות המחירים. החל מ- 20 שקל למ"ר ועד ל- 200 שקל למ"ר. הכל תלוי בטיב החומרים מהם עשוי הדשא, במותג, במראה שלו ובשירותים הנלווים, ביניהם ההתקנה. ישנם מקומות המציעים התקנה שהיא כלולה במחיר וישנם כאלה המספקים רק את חומר הגלם והקונה בעצמו צריך לדאוג למצוא מתקין לדשא. אפשר כמובן לעשות את ההתקנה באופן עצמאי (אפשר לראות סרטוני הדרכה ביו טיוב) אך תמיד מומלץ ורצוי שאת ההתקנה יעשה בעל מקצוע מיומן ואמין.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 shimrit

דשא סינטטי

דשא סינטטי לגינה

דשא מוכן



 


מאמרים נוספים מאת shimrit
 
למה כדאי דשא מלאכותי
07/09/12 | גינון
דשא מלאכותי או בשמו הנפוץ יותר דשא סינטטי ,הוא לא רק נראה יפה או איכותי אלא ממש נוח למשחקי ילדים , בטיחותי עבורם וחוסך בהוצאות המים והגינון ...

איך לקנות דשא סינטטי לגינה?
27/08/12 | גינון
מומחים ומעצבי גינות רבים טוענים כי דשא סינטטי לגינה זהו הפתרון הבא לעיצוב גינות הבית ,גינות ציבוריות וגני ילדים. במאמר זה נסקור מעט מיתרונות המוצר .
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI