דף הבית רוחניות אסטרולוגיה מצב רטרו בשמיים
מצב רטרו בשמיים
אודי ברגר 06/03/13 |  צפיות: 13031

מצב רטרו בשמיים:
לגבי כלל המזלות



מה פירושו של המונח רטרו - מבחינה אסטרולוגית?

נוכח הפרסומים הנקשרים לתנועות הכוכבים במצב רטרו, החלטתי לשפוך אור משלי- נוסף, על תופעת בראשית זו. חלק גדול מכם אמנם מצויד במידע אודותיה אך באם לאומדה בממדי ידע וזמן... אני חושב שלא אגזים באם אקבע כי שורשי המידע של... ההולכים על שתיים בהקשרה, עדיין יונקים מאדמת... פארק היורה.

טוב, אני מניח... שאתם יודעים שהחריגה הרוטינית הזו היא מצב של 'כאילו' תזוזת הכוכבים לאחור- חלק אחר לא מגיע אפילו לידע המוגבל הנ''ל ולכול היותר מאמץ את ההנחה, שזהו מצב כוכבי רע... ותו- לא.

ובכן מהו הצד הטכני של נסיגת כוכבים? שלא לדבר לגבי ההשלכה האסטרולוגית שלה על חיינו - במיקרוקוסמוס האישי, כמו גם במקרוקוסמוס- העולמי.

ראשית אציין כי הם לא ממש נסוגים שכן הכוכבים לעולם אינם יכולים לשנות את מסלולם הטבעי, אלא כך נצפים ממבט מכדור הארץ – להוציא מצבים אפוקליפטיים שחלילה... ויפלו על ראשנו. מבחינה זו חשוב לציין כי שמונת כוכבי הלכת רוורסביליים לכאורה, מלבד מהלכי השמש והירח הקבועים. 

יוצא איפה שנוצר מקסם- שווא רטרו- אסטרונומי, כתוצאה מאפקט מהלך הכוכב מרגיל לאיטי ביחס למהירות תנועתו של כדור הארץ- וכאן טמון ההסבר לטעות האופטית בדבר התנועה לאחור.
חשוב מאוד לציין כי הכוכבים אף פעם לא עוצרים, אלא נעים כול הזמן קדימה ובזמן רטרו פשוט מאטים את מהלכם, כאותו רוכב אופנוע שהאט טרם שהשליך (במקרה הטוב) לעברכם (במקרה הרע, אל פרצופכם) את... עיתון הבוקר.

זה מזכיר לי את עצמי...מצטדק בפני שוטר התנועה ולשווא טוען כי עצרתי עצירה מוחלטת. "לא עצרת אדוני...אלא גלשת באיטיות" השיב האיש בעיניים... מנצחות. אתם וודאי מנחשים שזה קרה לי בתקופת רטרו כפי שאני יכול להישבע שפול מקארטני כתב את...ייסטרדיי בעת...רטרו וונוס. 

עדיין מבולבלים? אם כן, אז הרי לכם שורות נוספות של הסבר פשוט ומוחץ:

למי שזוכר מתי... בפעם האחרונה נסע באוטובוס, אזכיר שכשישב והביט החוצה, גילה שכלי הרכב המנסה לעקוף, פתאום מאט את מהלכו עד כדי שנדמה היה שהוא נע לאחור. זוכרים?... יפה !

הבה נמשיך:

אורך זמן נסיגת הכוכבים שונה מכוכב כלשהו, למשנהו. תחילה ובהדרגה, הם מאטים למצב מינימום וחוזרים לעצמם באותו האופן, או אם תרצו: כמחזור הפרפר בטבע - ממצב הזחל, דרך הגולם, אל רביית הפרפר וחוזר חלילה. לדוגמה: מרקורי- שזמן הרטרו הרשמי שלו הוא שלושה שבועות לערך, נוהג להאט בהדרגתיות כשבעה ימים לפני עצירתו הכמעט מוחלטת, מצב בו ישהה כשלושה שבועות. לאחר מכן, כשבוע ובהדרגתיות, נע קדימה עד ששב למהירותו הרגילה. יוצא איפה שזמן רטרו מרקורי משפיע עלינו זמן ארוך יותר, הווה אומר: שבסיכומו של דבר הרטרו מתחיל כשבוע ימים לפני, ממשיך בשלוש שבועות 'הרטרו הרשמיים', כולל, גם, עד שבוע ימים אחרי.

מסתבר כי ברטרו כוכב כלשהו, אנחנו פחות מתוגמלים מכוחותיו ומתכונותיו. אנו חוזרים לעסוק ולנבור בדברים שעשינו טרם היחלשות השפעתו המיטיבה. רבים מאיתנו חשים: בתסכול, בדילול אנרגיות וככאלה שאיבדו את הקוסם המיטיב שנבלע...בעמקי הבקבוק. האסטרולוגים ממליצים למצוא בכך הזדמנות לסגת, לבדוק את החומר והרוח, שמא כול אלה דורשים מאיתנו בחינה מחודשת.

מנקודת השקפתי ומניסיוני אני ממליץ לראות זאת כירידה לשם עלייה. באם תתבוננו על כך כאל חלק מתהליך טבעי ולא כעל גזירת שמיים, תוכלו להבין כי מצב הרטרו חיוני - ואפילו מועיל – במקרים רבים.רוצים דוגמאות?

אם כן, ארבע עונות השנה היא דוגמה טובה לכך. ההפוגה בין עונות הזריעה השונות מעניקה לאיכר שהות כדי מיני- שמיטה, למחשבה על: משמעת- מים, שיפור התבואה ועל איכות הקרקע - עד למועד הזריעה הבא. דוגמה אחרת להתייעלות והנקשרת אלינו, מגולמת בהזדמנות לראות ברטרו גורם מאתגר. רטורי יהיה לשאול מי מכיר את האמרה המיתולוגית: "מיהו הגיבור... הכובש את יצרו", לכן,בזמן רטרו, אנו מוזמנים למאבק איתנים בין היצר ולבין ההיגיון. מי שיחשוש מלעלות ולהתמודד בזירה זו, עלול להפסיד בגדול, מי שיתעלה על עצמו בכך שלא ייגרר לאותם מצבי רוח ירודים: לא יריב...עם עצמו, עם חברים, לא בחיק משפחה ולא עם האדם עימו הוא חי ואוהב - ירד מן הזירה כשהוא עוטה זרי דפנה- כאות לעמידה במבחן אישי מאין כמוהו.

אז למה שלא ננסה להאט? זה נכון לגבי חוקי חציית כביש סואן? כשאנחנו מתקרבים לרמזור אדום? לפסי רכבת? אז מה הבעיה?! באם הדוגמאות הללו לא עושות לכם את זה, אז הרי לכם אחת ...נוספת: כול מאהב יודע כיצד לנהוג ...בחדרי חדרים, מתי לסגת מעט...שעל מנת להאריך את מגע אהבתו. נשמע ...מוכר? הגיוני? באם התשובה היא לא... אז אתם בדרך אל מחוץ לזוגיות, או חלילה אל הגט המבזה.

ועוד משהוא מדהים בנידון: חשבתם פעם על הסנכרון המדהים בו מתרחש הרטרו השלישי?!

ובכן אל תתאמצו יתר על המידה. באם חיפשתם אחר החיבור הדתי לרטרו הרי שמצאתם אותו עכשיו. זה קורה בחודש הסליחות וכמעט תמיד סמוך לראש השנה וכיפור. כן... מסתבר שגם החגים נופלים בעיתות רטרו ולא סתם חגים, אלא בסמוך לאחד משלושת הרגלים וימי הסליחה והכפרה. האם זה מקרי? יד אלוהים? כך או כך, אני בטוח שלדארווין היה משהו להעיר בנושא.


סיכום:

במצב נורמאלי- קדימה, הכוכבים משפיעים עלינו ברמה הנקשרת לסמליותם המסורתית, אך במצב רטרו? הכוכב הספציפי משול לאדם הלוקה במחלת ירח והמתנהג באופן המנוגד לאופיו הרגיל והמוכר. כזה המשתנה ממצב פיקחות... או אם תרצו... שפיות, למצב של כהות חושים ולנסיגה במצבי רוחו... עד כדי שלא נדע איך להתייחס אליו. מצד שני, כדאי לראות זאת כמצב חולף ואסור לנו לאבד את שקצרנו בימים שקדמו לרטרו.

ולסיום: לא כולנו נושפע לרעה ממצב קוסמי שכזה. חלק מאיתנו יצא נפסד, חלק אחר אף עשוי... להרוויח מכך. רק אסטרולוג הבקיא ברזי מהלכי הכוכבים יוכל להגיד לכם, באם אתם צריכים לדאוג מרטרו ספציפי, או לתת גז, להמשיך הלאה בביטחון ומבלי להתייחס אליו כלל. 

03-9031416     03-9026582    054-4466444


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אודי ברגר


 


מאמרים נוספים מאת אודי ברגר
 
מצב רטרו בשמיים
מצב רטרו בשמיים: לגבי כלל המזלות מה פירושו של המונח רטרו - מבחינה אסטרולוגית?

רטרו מרקורי
מי מפחד מרטרו מרקורי? כיצד לנהוג בעת נסיגה, ממה להימנע. זוויות ראייה חדשות להבנת הנושא
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI