דף הבית מחשבים וטכנולוגיה מחשבים וטכנולגיה - אחר בכנס השנתי של לשכת מנתחי מערכות מידע בישראל: הלשכה במגמת חדשנות - מקדמת תכנית אסטרטגית חדשה ומשנה את שמה
בכנס השנתי של לשכת מנתחי מערכות מידע בישראל: הלשכה במגמת חדשנות - מקדמת תכנית אסטרטגית חדשה ומשנה את שמה
אסף מואב 14/03/13 |  צפיות: 2157

לשכת מנתחי מערכות מידע בישראל, משנה את שמה ל'לשכת מנתחי מערכות ומקצועני טכנולוגיות המידע והתקשוב בישראל", ומציגה תכנית אסטרטגית חדשה המבטאת את רוח החדשנות שלה. כך אמר שי קוקוי , יו"ר הלשכה, בפתיחת הכנס השנתי של הלשכה, שהתקיים בהשתתפות מאות אנשי מקצוע במרכז הכנסים אווניו בקרית שדה התעופה.

שי קוקוי אמר כי במסגרת התוכנית האסטרטגית החדשה שלה, הלשכה

תהפוך לאיגוד בכירי טכנולוגיות המידע והתקשוב – קהילייה מקצועית שתקדם את הסטטוס המקצועי של חבריה ושל התעשייה.

"אנו נקדם את המודעות לחשיבות הטכנולוגיה העילית, לכלכלת ישראל, נפעל לקידום אישי ומקצועי של חברי הלשכה, ונפתח בהדרגה את הלשכה בפני כל מקצועני טכנולוגיות המידע והתקשוב בישראל", אמר קוקוי.

יו"ר הלשכה דיבר על הרחבת הפעילות המקצועית של הלשכה, ופיתוח שיתופי פעולה עם חברות IT ותקשוב, גופי אקדמיה, מגזר הביטחון, והרחבת הפעילות במישור הציבורי-לאומי.

ד"ר יוסי בולס, יו"ר המועצה הציבורית של הלשכה, ציין בדבריו כי גם המועצה הציבורית עוסקת בהגדרת מטרות ומימושן במסגרת האסטרטגיה החדשה.

זוהר זיסאפל יו"ר קבוצת רד, אמר כי המשמעות של חדשנות היא לעשות משהו אחר ושונה,  בתחום חדש, שבסופו של דבר ישנה את העולם, והביא שורת דוגמאות של  חדשנים לאורך ההיסטוריה, שהובילו שינוי.

זיסאפל סיכם ואמר כי כדי להצליח בחדשנות דרושים רעיון חדש, עבודת צוות, לא להיות קטנוני, התמדה, משקיע טוב, עבודה שקשה, אמונה, גיוס מנהלים טובים, שיווק שיווק שיווק, אסור להעתיק אבל צריך ללמוד ממתחרים.

נשיא הכנס פרופ' איזי בורוביץ, מבכירי אנשי האקדמיה בארץ בתחום מדעי הניהול ומערכות מידע וכיום דיקן הפקולטה לניהול וכלכלה במכללה האקדמית ת"א יפו, האיש שבמשך  שנים רבות היה מנכ"ל ארקיע ואחר כך יו"ר אל-על, אמר כי  תעשיית התעופה היא היחידה שהושפעה בכיוונה והתפתחותה מתעשיית טכנולוגיית המידע; בעוד סיני ברקת – סמנכ"ל אזורי ומנכ"ל אינטל סמיקונדקטור, הרצה על עיצוב העתיד וממשקי המשתמש של מחר.

בהמשך התקיימה שורה של מסלולים מקבילים: מסלול מחשוב ענן, מסלול מובייל, ומסלול מידע כמנוף עסקי.

במליאת אחרי הצהרים ריתקו את הקהל אל"מ (מיל.) נתן ברק, מנכ"ל חברת mPrest, מפתחת מערכת השו"ב של "כיפת ברזל",  שהמחיש יישום צבאי-בטחוני של חדשנות טכנולוגית; ונחמיה שטרסלר מהעיתון TheMarker והפרשן הכלכלי של חדשות ערוץ 2, שהציג את המדיניות הכלכלית-חברתית של ישראל 2013, מגמותיה, מאפייניה והשלכותיה.

הכנס השנתי של לשכת מנתחי מערכות מידע בישראל, הסתיים בטקס חלוקת פרסי הלשכה.

תא"ל אילה חכים, מפקדת לוט"ם, קיבלה את פרס מנהל מערכות מידע המצטיין של השנה.

תא"ל חכים אמרה כי במשך כמעט 35 שנה היא הייתה חלק מבניית ההיי-טק של צה"ל, הודתה ללשכת מנתחי מערכות על שבחרה להעניק לה את הפרס, וציינה  כי היא  לא מקבלת את הפרס לבדה, "אלא יחד עם האנשים הרבים שלבשו מדים ופיתחו את ההיי-טק של מדינת ישראל".

אותות הוקרה לראשוניות הוענקו לחלוצים בתחום האינטרנט בישראל: רות אלון אשר ייסדה את חברת נטוויז'ן, נמרוד שוורץ – מראשוני נטוויז'ן, דודי גולדמן – שקידם את נושא האינטרנט בעיתונות, עו"ד חיים רביה – שהתמחה בתחום משפט האינטרנט, ד"ר אילון גנור – חלוץ האינטרנט הטלפוני עם חברת ווקלטק, ודורון שקמוני – ממובילי הרשת הבין-אוניברסיטאית הישראלית וממקימי איגוד האינטרנט הישראלי.

פרס ראשון לפרויקט מצטיין הוענק ל"מתווה" – מערכת מבוססת אינטרנט לתכנון, טיפול והערכה של משרד הרווחה,  פרס שני הוענק לאינטל, עבור פרויקט הקמת מערכת רכש גלובלית ב- 60 מדינות.

בפרס שלישי זכה משרד התחבורה עבור הקמת אתר לשיפור חווית הנהיגה; ופרס שלישי נוסף הוענק לשירותי בריאות כללית עבור פרויקט תיק רפואי אחיד בבתי החולים של הכללית.

הוענקו גם שני ציונים לשבח לפרויקטים מצטיינים. במקום הראשון צל"ש לפרויקט "מבט ממוקד" בחברת החשמל – תמונה על ביצועי הארגון למנהלים; ובמקום השני

צל"ש למערכת "מעין – מערכת עולים ידידותית נגישה", של המשרד לקליטת עלייה.

במקום הראשון כמנתח מערכת מצטיין, זכתה דקלה גדעון ממשרד הרווחה והשירותים החברתיים, ובמקום השני, רימונה עמר מבנק לאומי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אסף מואב


 


מאמרים נוספים מאת אסף מואב
 
גניבת מידע, סוסים טרויאנים וציטוטים מהתנ"ך: עולם הצללים של מלווי הכספים בדואר הזבל
למרות הפעולות האינטנסיביות נגד מפיצי דואר הזבל, החוקים שנחקקו נגדם והפילטרים שאמורים לצמצם את שכיחותם, עדיין מצליחים מדי פעם להגיע אל תיבות הדואר שלנו הצעות הלוואה שונות ומשונות שמאחוריהן עומדים עבריינים וארגוני פשע. איך מזהים דואר זבל כזה ואיך לא נכנסים לסטטיסטיקת הונאות האינטרנט. מומחי קספרסקי מסבירים

מעבדת קספרסקי מכריזה על הקמת מועצה מייעצת בינלאומית
מעבדת קספרסקי מייסדת מועצה מייעצת בינלאומית, שתאגד מומחי אבטחת סייבר מוכרים בעולם, ותספק לחברה ייעוץ אסטרטגי בתחום אבטחת המידע. במועצה המייעצת יהיו חברים שבעה מומחים מוכרים מתעשיית אבטחת המידע, מהמגזר הציבורי ומהאקדמיה, אשר יספקו קווים מנחים, תובנות ואישרור של

אמזון, BMC ומטריקס עורכות לראשונה אירוע משותף בישראל
בכירים מ- Amazon Web Services, ספקית גלובלית של פתרונות מחשוב הענן ו- BMC Software, המספקת פתרונות ניהול ושליטה בענן, מגיעים לישראל ויהיו אורחי הכבוד באירוע, שייערך במשותף עם CloudZone - יחידת שירותי הענן של מטריקס.

מידע פיננסי ממשיך להוות מטרה מרכזית של נוזקות דואר זבל זו שנה שלישית ברציפות
שיעור דואר הזבל ממשיך לצנוח – בשלוש השנים האחרונות אחוז ההודעות שאינן ממוענות ירד ב- 10.7 נקודות אחוז. נראה כי מפרסמים מעדיפים לפנות לסוגים שונים של אפיקים חוקיים של פרסום מקוון הזמינים כעת, ואשר מייצרים אחוזי תגובה גבוהים יותר בעלויות נמוכות מאשר הספאם.

ארתור שמונק מונה למנהל יחידת CloudZone המרכזת את פתרונות הענן במטריקס
ארתור שמונק, מונה למנהל יחידת CloudZone, יחידה ייעודית חדשה בחטיבת אינטגרציה ותשתיות המרכזת את פתרונות הענן במטריקס. היחידה מציעה לארגוני Enterprise, לארגוני SME ולסטרטאפים שירותי מחשוב ענן מנוהלים ע"י צוות מקצועי ומנוסה.

פאלו אלטו משיקה את הדור הבא של ה-Firewall: חזק, מהיר ועמיד יותר
Palo Alto Networks, מובילה עולמית באבטחת רשתות מידע והמיוצגת בישראל על ידי אינוקום מקבוצת אמן, השיקה בשבוע שעבר את ה-PA-7050, פיירוול מדור חדש, הנחשב לחזק ביותר בתעשייה. הפיירוול כולל יכולות IPS/AV/DLP/QoS/URL Filteringו-) Wildfireהגנה בפני התקפות

ווינד ריבר מצטרפת לקהילת ה- OpenStack ותקדם תשתיות ענן עבור ספקי התקשורת
ווינד ריבר, ספקית מובילה בעולם בפיתוח תוכנות למערכות משובצות מחשב ומערכות ניידות, הודיעה כי הצטרפה לקהילת ה- OpenStack ותיתן חסות לקרן לקידום ה- Open Stack. במסגרת ההצטרפות לקהילת ה- OpenStack, תסייע ווינד ריבר ליישם את תפיסת

יקיר אביסרור מונה לתפקיד מנהל סניף ירושלים של חברת הליסינג ליסקאר
יקיר אביסרור מונה לתפקיד מנהל סניף ירושלים של חברת הליסינג ליסקאר. סניף ליסקאר בירושלים כולל מתחם לשיווק עסקאות ליסינג לכלי-רכב, מתחם למכירת רכב יד שניה ושירותי טרייד אין. סניף ירושלים הוא אחד מבין 4 מתחמי ליסקאר, הפועלים גם בחיפה, פתח תקוה ובאר שבע.

דאסו סיסטמס פתחה את השנה בברצלונה
דאסו סיסטמס ישראל, הסניף המקומי של ענקית התוכנה הצרפתית Dassault Systèmes, פתח את השנה באירוע מיוחד שנערך בברצלונה. כ-1300 נציגים שהגיעו לאירוע מכל רחבי אירופה ראו את בכירי החברה, וביניהם ברנרד שארלס, נשיא ומנכ"ל דאסו סיסטמס, וכן

ליבי חונכת אתר אינטרנט חדש שמאפשר ללקוחות לעקוב אחרי קריאות שירות שלהם
ליבי טכנולוגיות תוכנה, המתמחה מזה כשני עשורים בתחום הבינה העסקית, העלתה לאוויר את אתר האינטרנט החדש שלה – www.libi.co.il.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI