לא צריך אלתעריכי תשמיצי, סתם אין לזה משמעות בכלל להעריך את מה שיש מה האמת זה טוב או רע, מהאכפת לי למה שאני אעריך את מה שיש אם זה גרוע אני אגיד שזה גרוע למה אני צריךלהעריך את זה.
ש: בשביללהיות מאושרת מה אני צריכה לחשוב שהכל רע?
אליעד: לא אתלא צריכה, לא את צריכה לבדוק מה האמת אם זה טוב "אני רוצה לדעת את זה וליהנות מזהתמיד ואם זה רע אני רוצה לדעת את זה ואני אסבול תמיד", עכשיו אם את מפחדת לחקור אתהאמת את לא תהיי מאושרת באמת זאת אומרת בן אדם קודם כל צריך להיות אמיתי, מה זאתאומרת להיות אמיתי לשאול את עצמו מה האמת "האם המציאות הזאת טובה או רעה" קודם כללברר טוב או רע.
ש: אוקי אםהיא טובה הוא מבסוט אם היא רעה מה הוא אמור לעשות?
אליעד: אם היארעה נדפקת אבל תביני כי לא מדובר פה על אמונה זה לא "שטוב אני אנסה להאמין שהכל טובואני אנסה להאמין שהכל רע" לא אומר, את צריכה לבדוק כמו שאת יודעת שאת קיימת אתצריכה לדעת האם הכל, כאילו את מבינה מה הכוונה "את יודעת שאת קיימת" זה לא כמו שאתיודעת שאני מדבר איתך, מה את יודעת יותר שאני מדבר איתך או שאת קיימת שאת קיימתנכון, את צריכה ברמת ידיעה כזאת לדעת האם הכל טוב או האם הכל רע או האם חלק טובוחלק רע, כאילו את חייבת להגיע למוחלטות להבנה מוחלטת.
ש: זה חייבלהיות הכל, אני יכולה להסתכל על זווית ספציפית בחיים.
אליעד: בסדראבל את צריכה לדעת באופן מוחלט אם זה טוב או רע.
ש: אוקי מהאני עושה עם זה.
אליעד: רגעאבל קודם כל את צריכה שהמציאות תהיה לך ברורה את צריכה אם משהו, אני אתן לך דוגמאעכשיו אני אתן לך רשימה של דברים ותכתבי עשרה דברים שנראים לך רעים ועשרה דבריםשנראים לך טובים ואז אני אשאל אותך "מה הסיבה שהדברים האלה טובים, מה הסיבה שהדבריםהאלה רעים" ואז את תתחילי לתת סיבות, ואז אנחנו נתחיל לחקור ואז את תגלי שפתאום את"רגע למה זה רע, למה זה טוב" את תראי שאצלך תפיסת הטוב והרע היא לא מוחלטת, היא לאמכווננת את לא ברור לך באמת כשאת אומרת, אני אתן לך דוגמא לחיות זה טוב?
ש: תלוי.
אליעד: עבדתהיום אכלת היום?
ש: כן.
אליעד: למהאכלת כי את רוצה לחיות נכון זאת אומרת שאת חושבת שזה טוב, אם היית רוצה למות הייתאוכלת היום לא, נכון בן אדם שרוצה למות אתה רוצה למות למה אתה אוכל אל תאכלתמות.
ש: לא יש הבדלבין למות לבין לא להיות קיים מלכתחילה.
אליעד: עזביאותי מלהיות קיים בעיקרון עכשיו את חושבת שלחיות זה טוב.
ש: נגיד מישהושלא נולד עדיין לעומת מישהו שקיים לא יודע מיומנויות והכל.
אליעד: אנירוצה לשאול שאלה אם עכשיו מישהו ירצה לירות בך את תברחי ממנו?
אליעד: זאתאומרת שאת חושבת שלחיות זה טוב.
ש: באופן יחסימלקבל כדור בראש.
אליעד: כי אתלא רוצה למות אם היית חושבת שזה טוב אז לא היה אכפת לך "שירה לי בראש".
ש: אבל אני לאסגורה על זה ששווה להיוולד זה משהו אחר.
אליעד: בסדרעזבי אותי אני מדבר עכשיו על רצון לחיות, עכשיו למה זה טוב את בטוחה שזה טובלחיות?
ש: לא.
אליעד: יפה מהאני בא להגיד.
ש: אני בטוחשזה טוב לחיות.
אליעד: אתהבטוח שזה טוב אז אתה יודע אם אתה בטוח שזה טוב לחיות אז אתה סובל, אתה יודע למה כיאם זה כל כך טוב לחיות אז אתה בכל רגע אמור לסבול מזה שבסוף תמות, כי אם הטוב שלךתלוי בכך שאתה חי אז כאילו זה כל כך "אני כל כך בטוח שזה טוב עד כדי כך שאני יכולליהנות מכך שאני חי כי זה כל כך טוב" אז ממילא זה אומר שאתה בכל מקרה אמור לסבולמכך שאתה יודע שהטוב הזה הוא לא נצחי כי בסוף מתים.
ש: אלא אם כןאני לא נצמד לזה שזה טוב, זאת אומרת זה שזה טוב שאני חי זה לא אומר שזה יהיה רעכשאני אמות.
אליעד: אניאגיד לך משהו מה זה נקרא "טוב", טוב מוחלט פירושו שבו תלוי הטוב זאת אומרת אם אתהאומר "תקשיב זה טוב לחיות אבל גם אם אני אמות זה טוב" זאת אומרת שזה לא מספיק טוב,לא בא נשאל אותך שאלה.
ש: מבחינת זהשאתה לא יודע מה זה טוב.
אליעד: כשאתהלא יודע, שניה בא נניח שאתה אומר "לחיות זה טוב" גם אני אומר שלחיות זה טוב אבל אניאשאל אותך שאלה מה ההפך של לחיות למות, למות זה טוב זאת השאלה כי אם התשובה היא שכןאז הסתדרת כי אז הטוב הוא לא בלחיות הטוב הוא במה שקורה.
ש: אבל זהנורא תלוי אני אתן לך דוגמא הייתה לי כלבה מבוגרת מאוד חולה, היו לה חיים מקסימיםובסוף היה עדיף להרדים אותה אז לפני שהיא חלתה זה לא היה טוב למות כשהיא חלתה זהכבר היה עדיף למות.
אליעד: עכשיוכשהיא חלתה את מאוד סבלת כי היא חולה.
ש: גם היאמאוד סבלה.
אליעד: בסדרבואי נדבר עלייך את לא יודעת מה היא, זה כאב לה אז את לא יודעת מה היא סבלה אבלבואי נדבר עלייך, למה סבלת כי אמרת זה מאוד טוב שהיא תחייה והיא הולכת למות נכון,עכשיו אם לא היית יודעת אם זה טוב או רע אם היא תמות או תחיה היית סובלת, אם לאהיית יודעת אם זה טוב או רע אם היא תחיה או תמות אם זה היה אצלך בהשתוות שאת לאיודעת "אין לי מושג אם זה טוב או רע", זאת אומרת שלמה סבלת כי חשבת שזה טוב שהיאתחיה.
ש: כמו שהיאחיה עד אותו רגע.
אליעד: בסדרלא נגדך.
ש: אבל עובדהשכל המחשבה השתנתה ראיתי שהאיכות חיים שלה מתדרדרת אז כבר לא היה ערך.
אליעד: כל מהשאני בעצם בא לומר.
ש: החיים כברלא היו ערך כבר לא היו ערך עליו דווקא לחיות תלוי איך לחיות.
אליעד: בסדראתה סובל כאשר אתה בטוח שדבר אחד יותר טוב מדבר אחר, אתה לא יכול לסבול בלי להיותבטוח שמשהו אחד יותר טוב ממשהו אחר אם בן אדם היה בהשתוות שאין לו מושג מה יותר טובאז "מה למה לי איך אני יכול לסבול", כדי לסבול אתה צריך לרצות כדי לרצות אתה צריךלחשוב שזה יותר טוב, אם אתה לא יודע אם אין לך שמץ של מושג מה יותר טוב אז איך אתהיכול לסבול "אולי זה טוב יותר, אולי זה טוב יותר" אתה לא יודע. עכשיו מה אמרתי לךקודם בן אדם צריך להגיע למוחלטות על טוב ורע, שאלת אותי איך להיות מאושר בן אדםצריך להגיע למוחלטות על טוב ורע תתרכזי.
ש: מצחיק.
אליעד: מהמצחיק?
ש: סתם.
אליעד: בן אדםצריך להגיע למוחלטות על טוב ורע מוחלטות פירושו, נגיד לדוגמא הכלבה שלך עומדת למותואת סובלת בן אדם אומר "איך אני יכול להתמודד עם המצב הזה" התשובה היא תחפש אתהאמת, תשאל את עצמך מה האמת "האם זה טוב שהכלבה תמות כן או לא", עכשיו אבל יש פה גםסיכון גם צריך להבין את זה כי בן אדם לא בטוח אם זה טוב שהכלבה תמות או לא הוא רקנגיד יותר חושב שזה לא טוב מאשר הוא חושב שזה טוב אבל הוא לא בטוח במוחלטות, אבל ישפה סיכון כי מה הוא אומר הוא יש לו בעיה כי הוא חושב שיותר טוב שהיא תחיה אני אומרלו "תקשיב אתה צריך לאמת את המידע האם בטוח שהיא תחיה כן או לא". עכשיו ברגע שהואיאמת את המידע הזה זה יכול להיות שתי אפשרויות, אפשרות אחת שהוא באופן מוחלט יביןשזה לא יותר טוב שהיא תחיה ואז ממילא הוא לא סובל בכלל אבל האפשרות השנייה היא שהואיגלה שבאופן מוחלט שזה טוב שהיא תחיה ואז הוא יסבול פי אלף.
ש: בגלל שהואלא יכול להשיג את מה שהוא חושב.
אליעד: כאילואם היה ברור לו שזה באופן מוחלט שזה טוב שהיא תחיה הוא היה סובל הרבה יותר מאשרשהוא היה רק חושב שזה טוב שהיא תחיה ואני בעצם אומר לבן אדם "אתה צריך לאמת אם זהטוב או רק" ויש פה סיכון. בא נדבר באופן כללי על כל המציאות, בן אדם צריך לאמת האםהמציאות הזאת היא טובה או רעה, קחי את המציאות כמציאות "האם המציאות הזאת כמציאותהאם היא טובה או רעה".
ש: אז רגע ואזאני לא אסבול ואם אני מאמתת.
אליעד: לא אזקודם כל לאמת פירושו בלי שיכול מה יקרה אז כשאת אומרת "אני הולכת".
ש: לאמתבא'.
אליעד: כןלאמת בא'.
ש: אז רגעברגע שלקחתי את ההחלטה המאוד קשה והמאוד ואמרתי אני הולכת להרדים אותה, החלטתישעדיף שהיא תמות עם כל הסיוט והסבל שלי והפחד והכל, החלטתי סופית שזה מה שעדיף.
אליעד: אוקיגם אז לא בטוח שהיית שלמה עם זה.
ש: איך אתהמנתח את מה שהרגשתי.
אליעד: אנימסביר לך עוד פעם תביני.
ש: אז הייתיכבר מוחלטת ידעתי במאה אחוז.
אליעד: לאבמאה אחוז, החלטת אבל עדיין יכול להיות שבתוכך היה לך ספק אם היית צריכה לעשות אתזה אמרת "רגע ואולי אם הייתי הולכת לרופא ההוא היה מביא איזה תרופה".
ש: לא הגיעאיזו נקודה שכבר לא.
אליעד: בסדראני אומר על העיקרון כדי להיות מאושר בחיים אתה צריך להחליט באופן מוחלט "האם החייםהאלו טובים או רעים, האם דפקו אותנו ללא סיבה והכל פה זה גיהנום או שיש פה איזוסיבה וזה ממש טוב", חייב פעם אחת להבין את העניין מה קורה טוב או רע, לא להגיע"טוב...
המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | מטפל רוחני,מנטור, מנטורינג, טיפול נפשי
הכנס לאתרותהנה מעוד מומחה, קאוצינג, האם המציאות רעה..., לחיות אולמות, מוות, שאלות למחשבה, אימון אישי, טוב לחיות או למות, טוב לחיות או למות,...את האמת ועוד ...
מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד
מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד
הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...
מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנך חינוך ילדים לשכנע מכירות שכנוע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחניות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נחמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי
תכנסו ותהנו ...