ש: יש בעיהכזאתי אני מכיר שבן אדם שחי בצורת חיים מסוימת במסגרת חברתית מסוימת, עכשיו הוא חיבמסגרת חברתית הזאת בגלל כל מיני טעמים.
אליעד: כל אחדחי במסגרת חברתית בטעמים מסוימים אוקי.
ש: לא השאלההיא לגבי חינוך של הילדים.
אליעד: לפי מהלחנך את הילדים.
ש: כן לפיהאמת שלי או לפי האמת החברתית?
אליעד: עכשיוהיה בתוכנית של מי שהיה שהתוכנית קוראים לה "הנושאים" או "החרדים בעל כורחם", עכשיובכל מקרה מה שהיה שמה אמא חרדית שהיא לא דתייה כבר היא אומרת "כמה אני יכולה לדפוקאת המוח של הילד" כאילו למה לעבוד עליו וזה סוג של קונפליקט נכון יש יתרונותוחסרונות. אחת מהעלויות להיות במסגרת שאתה לא רוצה להיות בא, אחת מהעלויות האפשריותלא מחויבות, אחת מהעלויות האפשריות זה שאת הילדים אתה מתעלל בהם בעצם מהיבט מסויםזאת האמת, מהיבט אחר אתה בכל מקרה מתעלל בהם נגיד שבן אדם דתי שרוצה להיות חילונינגיד והוא מחנך את הילדים שלו להיות דתיים תכלס אם הוא היה מחנך אותם להיות חילוניםהוא גם היה מתעלל בהם, כאילו בכל מקרה היה מחנך אותם בסולם ערכים אחר.
למרות שאפשרלהגיד אחרת הרעיון הוא זה לנסות למנף, תראה אני אסביר לך חברה זה עניין של צורות פהיש צורות כאלה ופה יש צורות אחרות אוקי, עכשיו אתה צריך להעביר את הפוקוס בעיקרוןבן אדם צריך להעביר את הפוקוס מהצורות למהות, מה זאת אומרת להעביר את הפוקוסמהצורות למהות לדוגמא אם נגיד אדם דתי שרוצה להיות חילוני שהוא חילוני בליבו ודתיבמראהו ויש לו ילדים והוא נאלץ לשלוח אותם למסגרת דתית, נניח שהוא חייב לשלוח אותםלמסגרת הכי דתית כי זה לא מחויב הוא יכול לשלוח אותם למסגרת פחות דתית ובוא נניחשהוא נאלץ לשלוח אותם למסגרת הכי דתית, הרעיון זה את השכל של הילד לפקס אותו לא עלהצורה החיצונית אלא על המהות להסביר לילד "בוא תתבונן על המהות של המצווה, על המהותשל העניין" ודרך זה הוא מעצמו ישתחרר בראש מהצורה.
כדי להשתחררמצורה אתה צריך להתחבר למהות שלה, עכשיו אם בן אדם נאחז באיזו צורה ואתה רוצה לגרוםלו להעביר לו מסר "תקשיב זה טיפשי הצורה הזאת" איך אתה עושה את זה על ידי שאתה אומרלו "תסתכל על השכל של הצורה", הוא מסתכל על השכל של הצורה והצורה מפסיקה לענייןאותו והוא מגיע למהות שלה. ולכן לדוגמא אם נגיד אדם נאלץ לחנך את ילדיו לפי התורהוהוא רוצה לגרום להם לכפור בתורה, הוא עושה את זה בדרך מתוחכמת הוא אומר לו "תקשיבאל תעשה סתם מצוות ככה כל מצווה שאתה עושה תעשה את זה כדי לבטל את רצונך מולאלוהים, תעשה את זה כדי לזכור את אלוהים", עכשיו אם אתה אומר לו כזה דבר אתה מתחיללהכניס אותו לפרדוקסים אז הוא לבד יפסיק לקיים מצוות כי אם אתה אומר לו "תקשיבהעיקר זה לא המצווה העיקר שתזכור את אלוהים" אז הוא יבוא ליום מסוים שהוא יגיד "רגעאבל אם אני זוכר את אלוהים למה בכלל אני צריך את המצווה" ואז הוא כבר לא יכול יותרלעשות מצוות.
הבנת או נגידלדוגמא אתה אומר לו "תראה המצווה מטרתה לגרום לך להתבטל בפני אלוהים והכל מאלוהים"אז הוא בסוף יגיד "רגע אם הכל מאלוהים ואני צריך להתבטל בפניו אז למה אני מנסהלשנות את עצמי" כי יש סתירות פנימיות בתוך המנגנון עצמו בכל מנגנון יש סתירות. באנגיד כסף, בא נגיד את זה הפוך נגיד אדם חילוני, רגע שניה אני רוצה להראות את זה, באנגיד אדם חילוני שצריך לחנך את הילד שלו לסולם ערכים חילוני נגיד לא שהדתי יותר טובאבל נגיד חילוני ועכשיו הוא רוצה דרך זה למנף את זה מה הוא אומר לו, הוא אומר לו"תראה תזכור שאם אתה רוצה שיהיה לך יותר חשק להרוויח כסף לפני שאתה הולך להרוויחכסף תחשוב על כל הדברים הטובים שזה ייתן לך", כן זה נותן לו מוטיבציה להרוויח עודכסף אבל אז אתה אומר לו "תקשיב וכל דבר טוב שאתה חושב תפרט אותו ותעמיק אותו ותחווהאותו וכו' " ואז זה נותן לו יותר מוטיבציה, אבל אם הוא מספיק פעמים יחשוב על הטובשיצא לו מהדבר שהוא הולך להשיג זה כבר לא יעניין אותו הוא כבר לא ילך להשיגכסף.
אתה אומר לו"תקשיב כדאי לך להרוויח כסף אבל תקשיב בשביל איכות החיים שלך אל תרוויח כסף כי כסףזה טוב לא, כסף יעשה אותך מאושר אבל תזכור שמה שאתה מחפש זה את האושר, אם תרוויחיותר כסף תהיה יותר מאושר ואם תרוויח יותר כסף תהיה יותר מאושר, נכון שאתה רוצהלהיות יותר מאושר לך תרוויח כסף הרבה יותר רוצה להיות מאושר לך תרוויח כסף, בלי כסףאיך תהיה מאושר" ואז אתה כאילו פסיכולוגיה הפוכה כי אתה מקצין את האושר אתה כאילומוציא את המהות החוצה והצורה זה הכסף המהות זה האושר, אז אתה דוחף את המהות החוצהשל האושר ואז הוא אומר "רגע אחד אבל מה זה בכלל קשור לכסף אם אני מאושר או לא, הפוךהכסף עוד יוצר לי חרדות אז אני בכלל לא רוצה אותו". זאת אומרת לקחת מישהו שנאחזבצורה וחיברת אותו לשכל שיש באותה צורה ודרך זה הוא השתחרר מהאחיזה שלה, זה כאילושכמו מישהו מנסה לעשות איזה משהו אתה כאילו דוחף, אתה כאילו עושה את הפעולה שלוומביא את התוצאה ההפוכה.
אתה מבין אתהכוונה זאת אומרת שהפרדוקס נמצא רק ברמת הצורות, אתה חושב שבן אדם בבוקר צריך לעשותככה ועכשיו אתה צריך להגיד למישהו אחר תעשה הפוך אבל אם אתה מבין שזה לא משנה בכללמה אתה עושה משנה רק מה אתה חושב ביחס למה שאתה עושה אז אתה מנסה דרך מה שאותו אדםעושה או מה שאתה אומר לו לעשות לחבר אותו להבנה של, עכשיו ובכל דבר אתה יכול לחבראותו לכל הבנה. אתה מבין את זה?
ש: כןאבל.
אליעד: מהכן?
ש: לא יש פהגם מרכיב נוסף.
אליעד: אתהיכול לחבר כל אחד לכל שכל כן.
ש: המרכיבהנוסף הוא שהמחנך או האבא הוא בעצמו מעורער, הוא בעצמו צריך לסדר את כל הענייניםשלו.
אליעד: אבלזאת בעיה אז מה אתה אומר אז זה בסדר אבל זה בכל מקרה יש פה בעיה, אז מה איך האבאמתמודד עם הספקות שלו ביחס לעצמו בצורה כלשהי. תראה האבא עצמו יש לו ספקות אז הואלא יודע מה לעשות כלפי הילד, מה האבא עושה כדי להתמודד עם הספקות של עצמו נצמד לדרךכלשהי נכון שנראית לו הכי טובה ואידיאלית, כגון לדוגמא...
המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | הדרכה, טיפולהוליסטי, טיפול אישי, מאמן אישי ועסקי
הכנס לאתרותהנה מעוד פסיכותרפיסט, טיפול אישי, חינוךילדים, חרדים בעל כורחם, בעיה, תת מודע, כהן אליעד, למכור, אימון אישי, יעוץנפשי ועוד ...
מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד
מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד
הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...
מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנך חינוך ילדים לשכנע מכירות שכנוע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחניות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נחמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי
תכנסו ותהנו ...