מה מטרידאותך?
ש: שיש קבוצותמסוימות "בפייס" או בכל מיני מקומות שהם בנושא מסוים.
אליעד: אניאומר תסגור את "הפייס" לא תדע שזה קיים פתרנו את הבעיה.
ש: לא ישקבוצות בכל מיני מקומות.
אליעד: צא מכלהמקומות לא תהיה שום בעיה.
ש: אוקיבקיצור תחת איזה נושא מסוים ואז הם יש להם חוקים מסוימים של לא להעלות נושאיםאחרים, לא להעלות יש מן קשיחות לגבי.
אליעד: אופיהקבוצה.
ש: וכל פעםשמישהו יביא איזה משהו שהוא קצת.
אליעד: אז מישיחליט אם זה קשור או לא זה מי שמנהל את הקבוצה.
ש: בדיוק.
אליעד:נכון.
ש: אז המנהלפתאום נכנס "הלו עד פה לא לדבר על דברים לא זה, לא לשתף לינקים כאלה, לא לייעץמהצורה הזאתי".
אליעד:אוקי.
ש: ואז פשוטאפילו אם זה יכול לתרום, אפילו אם זה אתה יודע אפילו אם זה.
אליעד: אפילואם אתה חושב שזה יכול לתרום.
ש: כן אני רקמדבר על פתיחות לעומת סגירות והם בטוחים שהם.
אליעד: תראהמצד האמת כל דבר יכול לתרום יכול להיות שיש מישהו שיגיד לך "תקשיב למה להקשיב למהשאני מלמד בוא תלמד סינית אולי דרך זה תיחשף לעוד אינפורמציה מעניינת", מצד האמת כלדבר יכול לתרום מצד שני יש צמצום יש חוקים. אז מה מטריד אותך בסיפור, מה מהות הדברשל מה שמטריד אותך שאתה מרגיש את השקר של העולם?
ש: כןבדיוק.
אליעד: שאתהמרגיש שיש איזו בעיה ואתה אומר בא ננסה לפתור את הפתרון רק בדרך אחרת, אומרים לך"לא אבל זאת לא דרך שאנחנו מכירים אנחנו עובדים רק לפי שיטת X".
ש: הם אומרים"פה זה תמיכה" למשל כלומר, הם תומכים בזה שזה יישאר לא באם אפשר לפתור "לא זה מקוםאחר".
אליעד: כןנכון מה לעשות זה כמו, נכון זאת האמת. עכשיו את מי אתה צריך להאשים את עצמך שאתהבוחר להשתתף בקבוצה הזאת אבל מה האמת היותר עמוקה שאיפה בתוכך יש את המקום שמנסהלפתור בעיות רק בדרך מסוימת אומרים לו "רגע תקשיב יש פה עוד פתרון", "לא עזוב אותיאני לא עובד בחשיבה הזאת אני חושב רק בחשיבה מסוימת" הרי בתוכך יש את הקבוצות האלה,אתה מבין מה אני אומר יש בתוכך את המקומות שבהם אתה כאילו רואה פתרון כאילו בתתמודע אומר לך "אולי תחשוב אחרת", "מה פתאום פה לא, זה ככה חושבים ולא רוצה לשמועדעות אחרות ואל תנסה להכניס לי דעות מוזרות". אמת או לא אמת?
ש: כן אבל מהעם הקול הזה שלי שאומר לי שאני לא רוצה להקשיב לו כי זה כי אני התנסיתי כבר בסוגהמידע הזה.
אליעד: עודפעם.
ש: כלומר, אםהלכתי בדרך מסוימת ואני יודע שזה לא נמצא שם ואז הוא אומר לי "כן לך בדרך הזאתי"אבל כבר הייתי שם אני יודע שזה לא שם, "לא לך שם אולי זה שם" לא אבל כבר הייתי שם,משהו כזה אז בגלל זה אני.
אליעד: אז מהאתה רוצה, אז למה אתה שם בקבוצה הזאת?
ש: לא אניהתייחסתי למה שאמרת עכשיו שיש לי קול.
אליעד: אבלאותו קול אבל גם אתה ביומיום מנסה לפתור את אותן בעיות בדרכים שכבר גילית מראש שלאפתרו את הבעיות לא, יש בתוכך חלקים שממשיכים לפתור בעיות ידועות בפתרונות שאתה יודעמראש אתה אומר "לא אבל אולי הפעם זה יעבוד", מה יעבוד אבל אתה מבין שזה לא עובד "לאאולי זה יעבוד".
ש: אבל אתהמסכים אבל שדרכים שכבר ניסיתי אין טעם לחזור לשם אם מיציתי את הדרך.
אליעד: אנימסכים ברור שאני מסכים השאלה אם אתה מסכים.
ש:בוודאי.
אליעד: כן אבלאתה לא חוזר, אתה רוצה להגיד שאתה תמיד בודק דרכים חדשות אף פעם לא מנסה לפתור אתאותה בעיה בדרך ישרה?
ש: אם אנימרגיש שמיציתי את הדרך אז אני לא חוזר יותר.
אליעד: אתה אףפעם לא מרגיש שמיצית למה כי זה לא משכחה אתה תמיד אומר.
ש: לא ישדברים שמיציתי ולשם אני לא חוזר.
אליעד: אז מהאתה בא לומר, נכון גם בקבוצה ההיא יש דברים שיגידו לך "טוב זה ברור שזה לאעובד".
ש: אתה רוצהלדעת מה מעניין אותי בקבוצות האלה שאני רואה שם, כלומר, אני הייתי שם פעם וגיליתי,כלומר, אני רוצה לקדם אותם.
אליעד: אז למהיצאת משם, השאלה מה שיקדם אותם זה שלא תיתן את הפתרון או אפילו תקצין אל תיתן אתהפתרון רק תסביר למה זה לא פותר את הבעיה או שתשתף מהסיפור שלך ותגיד "כן ואניעשיתי את זה וזה וזה לא עבד לי מה לעשות" אולי זה מה שיקדם את הבן אדם לצאת החוצהכי אולי הוא חושב מקובע אתה לא יכול לעזור לו.
ש: כל הקטעשלהם אבל שאומרים שאין מה לעשות זה ככה ואין מה לעשות זה המחשבה כלומר.
אליעד: אוקיאז מה התשובה קודם כל אתה מטיל ספק אתה אומר "ואיך אתה יודע שאין מה לעשות אולי ישמה לעשות ואתה לא יודע".
ש: מישהוהצליח שמה?
אליעד: לא אבלאומרים לך "אין מה לעשות" אז אתה אומר "מי אמר שאין מה לעשות אולי יש מה לעשות ורקאנחנו לא יודעים את זה עדיין" או "למה שנגיד שאין מה לעשות האם יש הוכחה שאין מהלעשות" או ודבר נוסף "אוקי הבנתי שאין מה לעשות אז מה אתה מציע לי להתאבד" הואאומרים לך "לא מה פתאום", "אבל אין מה לעשות ואני לא מסוגל לשאת את הכאב, מה לעשותלהתאבד?", אתה מכניס אותו לפרדוקס עם עצמו כי להתאבד הוא יגיד לך בשום פנים ואופןלא "ומה לעשות" הוא אומר לך "אין פתרון" אז אתה אומר לו מחויב מול מחויב "מה אתהמוכן להטיל ספק בלהתאבד או בזה שאולי יש פתרון", תגיד לו "הבנתי שאתה אומר שאין מהלעשות אני מסכים איתך שאין מה לעשות, אני אבל לא יודע מה לעשות עם זה שאני לא יודעמה לעשות, לא יודע מה לעשות עם זה שאין פתרון".
ש: אני חושבשאולי העניין הוא לפתח מיומנות של לדבר איתו בשפה שלו במקום שהוא נמצא בו ולא לנסותלקדם אותו, אתה מבין מה אני אומר?
אליעד: לא,תקדם אותו השאלה באיזה דרך קודם כל אתה צריך להטיל לו ספק, תראה למה שבן אדם יגידשאין פתרון למה שבן אדם יגיע למצב שהוא יגיד, מה האינטרס של בן אדם להגיד "איןפתרון" מה האינטרס, מה האינטרס של בן אדם להגיד "אין פתרון לבעיה".
ש: הוא לארוצה לפתור אותה.
אליעד: לא הוארוצה לפתור את זה, למה שהוא יגיד "אין פתרון"?
ש: הוא מפחדללכת, יש הרבה דברים קודם כל מאמץ, "אין פתרון" זה נוח לו יש רווח מסוים שאיןפתרון.
אליעד: כי אםהוא יגיד "יש פתרון" הוא יצטרך להמשיך לחפש ואז הוא ירגיש רע אז הוא אומר "אניארגיש", הוא בתת מודע שלו אומר "אני ארגיש יותר טוב כשאני אגיד שאין פתרון מאשרשאגיד שיש פתרון ואני לא מוצא אותו, בא נגיד שאין פתרון וזהו". כמו בסיפור מהמסופר, סיפרתי את הסיפור שהייתה מדינה שהיו פעם בשנה יוצאים והבן אדם הראשון שהםהיו פוגשים מכתירים אותו למלך, אתה מכיר את הסיפור בכל מקרה פגשו מישהו שיכור אמרולו "אתה המלך", עכשיו ראה שיכור הביאו אותו ואמרו לו "אתה מלך", עכשיו הוא קם בבוקרורואה פתאום שהוא לבוש כמו מלך "רגע אבל אני זוכר שאני שיכור" לא הבין מה קורה אמר"רגע אני זוכר שרבתי עם מישהו מכות היה לי פצע ברגל", עכשיו הוא לא ידע אם הוא חולםשהוא מלך והוא בכלל שיכור או שהוא שיכור והוא חולם שהוא מלך הוא לא הבין בכל מקרההוא בדק וראה שיש לו את הפצע ברגל אמר "רגע אז זה אומר בטוח שזה", אמר "כן אבל אנימלך פה משהו לא הגיוני.
בקיצור עשה אתכל הבדיקות בסופו של דבר מה שהוא הגיע למסקנה הוא אמר כזה דבר "אני אלך לשמה לארוןספרים ונפתח אם אני אבין מה כתוב סימן שאני מלך, למה כי אז עוד כנראה שזה חלום רעאו משהו אם לא אז נראה מה לעשות", בקיצור ניגש לארון וראה שהוא לא מבין את הספריםעכשיו היה לו פרדוקס, אמר "הנה אתה לא מלך" אמר "מה אני אוותר על החלום שאני מלך באנגיד שאני מלך וזה שאני לא מבין מהספרים זה בכלל כי הספרים נועדו לקישוט, מי אמורבכלל להבין מה כתוב פה זה סתם ציורים זה רק קישוט", מה אני בא להגיד שהוא העדיףלהגיד שאף אחד לא אומר "טוב אז אף אחד לא, בא נגיד שאף אחד לא מבין", הוא אומר "כיאם אני אגיד שאני מבין וכאילו שאני אצטרך להבין זה יהיה עוד יותר גרוע", אתהמבין.
ש: חיכה עםאינטרס.
אליעד: הואהעדיף שהתשובה מראש תצא שהוא מלך הוא לא באמת רצה לגלות שהוא לא מלך, זאת אומרתשההוא שאמר "אין פתרון" אתה יכול לנסות עוד אסטרטגיה לשאול אותו "תגיד לי ואם היהפתרון" או "תמיד חשבת שאין פתרון" או "מה חשבת לפני שיש פתרון ואם היה מתגלה לךאלוהים אומר לך שיש פתרון היית אומר לו לא נכון אתה עובד עלי או היית אומר לו מההפתרון" או "האם יכול להיות שיש פתרון ואתה רק מתאמץ להשיג אותו, אתה רק מפחד להשיגאותו". יש כאן כל מיני זוויות, אנחנו הבנו שאלה?
ש: לא, קצתמעניין אותי מה העניין הזה של קבוצות עדיין להיות מזוהים עם, כלומר.
אליעד: דרךמסוימת.
ש: עם זה וכלפעם לשמר את זה, כל פעם לשמר להישאר בגבולות חס וחלילה.
אליעד: הפחדלאבד את עצמם לדעת, מה האינטרס של בני האדם להחליט שהחושים צודקים, זה יגיד "כי אםהחושים לא צודקים אני מגיע לכאוס מוחלט אני לא יודע מה לעשות".
ש: כדי שיהיהלך משהו להיאחז בא נראה לי.
אליעד: נכוןרוצים משהו להיאחז בו...
המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | גישור, הדרכה,מטפל רב תחומי, מטפל אישי
הכנס לאתרותהנה מעוד אימון אישי לחיים, קואצ'ר, מאמרים,הרגלי חשיבה, התנהגות, יעוץ, אליעד כהן, חינוך, מחשבות, נורמות בקבוצה ועוד...
מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד
מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד
הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...
מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנך חינוך ילדים לשכנע מכירות שכנוע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחניות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נחמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי
תכנסו ותהנו ...