ש: רציתילשאול לגבי קונפליקט תהייה שקוראת לי לאחרונה מצד אחד אני מרגיש שאני בדו שיח עםאנשים יש לי סוג של, נקרא לזה סוג של קונפליקט מצד אחד יש את המחלוקת מצד שני יש אתהשלום יש את המלחמה ויש את השלום, עכשיו אני מרגיש שמצד אחד שאני רוצה כן לבחון אתהדברים וכן להיכנס למחלוקת עם אנשים וכן לבדוק ולראות "מה מי איך" איך הדברים באיםאיפה החלש יותר איפה החזק יותר לבחון את הדברים מה שאני יודע ומה שאני לא יודעולפעמים צריך באמת לבחון ולראות לדוגמא.
אליעד: אנימחכה מתי תגיע לשאלה מה השאלה עכשיו אתה מספר לנו סיפור.
ש: עכשיו מצדשני.
אליעד: מצדשלישי מה השאלה תתחיל מהשאלה.
ש: אוקי לאיודע אם זאת שאלה רציתי לדבר על הנושא.
אליעד: לדברעל הנושא אז תגיד שאתה רוצה לדבר על הנושא לא, בסדר חשבתי שיש איזושהי שאלה.
ש: לא זאת לאאיזה שאלה יש פה.
אליעד: כל מהשאתה אומר זה ברור לך?
ש: מה זאתאומרת.
אליעד: אתהעכשיו אומר דברים מצד אחד מצד שני איפה יש לך ספק לגבי מה שאתה אומר, איפה השאלהבלי שאלה אין אפשרות להתקדם אם אין חיסרון.
ש: אני מתבונןבזה.
אליעד:במה?
אליעד: בקטעהזה שאני לפעמים במחלוקת עם אנשים ולפעמים אני מרגיש שזה, אוקי זאת השאלה, השאלההיא מה עדיף מתי עדיף נשאל ככה, מתי עדיף להיכנס למחלוקת ומתי עדיף להיכנסלשלום.
אליעד: יפה מההתשובה האינסטינקטיבית איך בודקים, איך מוצאים תשובה לשאלה אני כאילו גם בסוף אתרגלאיך למצוא את זה, איך יודעים מה עדיף מה שואלים, מה פירוש המילה עדיף?
ש: מה אנירוצה.
אליעד: מה זהעדיף?
ש: עדיף זה זהטוב יותר מזה מה התועלת במה עדיף.
אליעד: עדיףזה ביחס למשהו מה עדיף ביחס למה, מה עדיף יותר לריב או לעשות שלום ביחס למה.
ש: ביחס למטרהשלי שאני רוצה אותה.
אליעד: מההמטרה שאתה רוצה אותה?
ש: שלמות.
אליעד: אוקימה אתה חושב שיקרב אותך יותר לשלמות לריב איתם או להשלים איתם?
ש: אני חושבשגם וגם.
אליעד: אז גםוגם תגוון זה הכל תגוון תכלס תעשה את מה שיותר קשה לך אם יותר קשה לך לעשות איתםשלום אז אתה בעצם עושה מחלוקת עם עצמך, אם יותר קל לך לעשות איתם שלום אז אתה בעצםעושה מחלוקת גם נגד עצמך. עוד פעם אם אתה מרגיש אינטואיטיבית שאתה מסכים איתם תחלוקעליהם תתאמץ לחלוק עליהם ואם אתה מרגיש שאתה חולק עליהם תתאמץ להשלים איתם.
ש: הבנתי ואזזה ימשוך אותי לסדר הפוך.
אליעד: ימשוךאותך להפך שלו, עכשיו זאת אומרת שאתה תמיד צריך להיות במחלוקת עם מה שיותר קל לך מהההפך שלו ותדמיין אותו בשלום עם מה שקשה לך, מה קשה לך להשלים איתם תהיה בשלום אתהיכול להסתכל משני הצדדים הבנו.
ש: אפשר גםשאלה.
אליעד: על זהכן המשך של זה או לגבי זה?
ש: המשך לגביזה.
אליעד:תמשיך.
ש: השאלה היאאיך אני יכול בוויכוחים נגיד להרגיש חזק מול אנשים.
אליעד: תשובהאם תבין למה הם צודקים, אוקי תחדד את השאלה.
ש: זאת הייתההשאלה מול אנשים שהם דומיננטיים נגיד באים עם טענות ואני רואה את הצד שלהם אבל אניגם רואה את הצדדים האחרים איפה הם לא מדייקים.
אליעד: אניאתן לך אני אגיד לך משהו אם אתה מתיימר לתת אמת מוחלטת אתה מסנדל את עצמך כל בן אדםאם אתה מתיימר לתת אמת יחסית את מחזק את עצמך בכל ויכוח, זאת אומרת אינסטינקטיביתאם אתה נגיד רוצה להחליש מישהו בוויכוח תגרום לו לטעון שרק הוא צודק ואתה כדי להיותיותר חזק תגיד שגם אתה צודק כאילו אל תגיד גם אני כי אז אתה חלש כאילו אתה תציגעמדה של "אני אומר שזה גם ואתה אומר שזה רק" הרבה יותר קשה להגן על "הרק" מאשר על"הגם" כי במשחק של הגדרות להגיד רק זה מאוד בעייתי.
עכשיו תתרכזבעיקרון קודם כל אינסטינקטיבית אם אתה תגיד רק אני אז את נכנסת לבעיה הרבה יותר קשהלהגן על על "הרק" מאשר על "גם" כי זה סובייקטיבי כי זה הכל סובייקטיבי אז מה אתהיכול להגן, עכשיו תראה איך אתה יכול להרגיש יותר חזק מאחרים אז קודם כל זה אומר, מהאני גוזר מזה אל תצפה להיות חזק באופן מוחלט אם אתה תגיד "אני רוצה להיות בטוח שאניצודק" אבוד לך אם תגיד "אני רוצה להיות בטוח שגם אני צודק" יהיה לך הרבה מאודכוח.
אתה מבין אתהכוונה אם אתה אומר "לא, אני רוצה להיות בטוח שאני צודק, אין אפשרות אני אהיה יותרחלש" אם אתה אומר "אני רוצה להיות בטוח שגם אני צודק" אתה נהיה פה יותר חזק כי גםאתה צודק זאת האמת. עכשיו ככל שמה שאתה אומר זה יותר קרוב לאמת ככה הרבה יותר אתהמרגיש יותר חזק, זאת אומרת אם אתה מרגיש חלש זה אומר שאתה חושב שאתה משקר אבל אםאתה מרגיש שאתה אומר את האמת זה אומר שאתה מרגיש יותר חזק.
ש: כן שאני לאבטוח בעצמי באמת שלי.
אליעד: בצורהשאתה תופס את הסיטואציה כמו לדוגמא אם אתה חושב שרק אתה צודק בעצם בתת מודע שלך אתהחושב שאתה משקר ולכן אין לך בטחון במה שאתה אומר. עכשיו בעיקרון אני אתן לך עכשיועוד איזה רעיון כשמישהו אומר משהו ואתה רוצה לנצח אותו לדוגמא בחורה אומרת לך לארוצה אותך נניח ואתה רוצה לנצח אותה שאתה אומר "לא נכון את כן רוצה אותי" כאילובאתי להגיד שזה בכל תחום בכל ויכוח.
אוקי הרעיוןהוא פשוט הרעיון הוא הלקוח אומר לא רוצה לקנות ואתה רוצה שהוא יקנה זה תמיד איזהסוג של ויכוח, הרעיון הוא פשוט הרעיון זה להבין אותו להבין למה מה שהוא אומר זהנכון ואז להזכיר את השורשים של מה שהוא אומר בצורה מניפולטיבית. זאת אומרת אם אתהרוצה להרגיש עליונות על מישהו פשוט תחנוק לו את השורשים מה זאת אומרת, זאת אומרתשלפעמים בן אדם משהו שהוא גם נכון והוא לא מבין למה מה שהוא אומר זה גם נכון עכשיואתה צריך לדעת למה מה שהוא אומר זה גם נכון וכל פעם כשהוא מתקרב לאזור הזה לדחוףאותו משם ולהרביץ לו וכל פעם כשהוא מנסה לגשת לבלון חמצן לדחוף אותו משמה, עכשיוהוא לא יודע איפה הכתובת.
זה מה שאנינגיד עושה עם אנשים נגיד שאני עושה את זה עם אנשים אני עושה את זה מסיבות אחרות כיאני רוצה לגרום להם להתעמת עם עצמם וכו' אבל בכל מקרה נגיד כשאני מתווכח עם בן אדםאני נוקט עמדה הוא עכשיו מנסה להגן על העמדה שלו עכשיו אני יודע מתי אני אפול אנייודע איזה טענה הוא יכול להביא לי, עכשיו אני יודע איזה טענות יובילו אותו לטענהשהוא יכול לנצח אותי ולכן כל פעם כשהוא מתקרב לאזור שבו הוא יכול להכניע את מה שהואאומר נניח משקר אותו מתחמן אותו דוחף אותו מזיז אותו משהו כאלה או בראש שלו אנישותל לו הנחות יסוד שהן ירחיקו אותו מלהבין למה הוא צודק למה כדי שהוא יצטרך להתאמץעוד יותר לגלות מה האמת.
זאת אומרתהרעיון הוא פשוט מישהו בא בטענה תנסה להבין למה מה שהוא אומר זה נכון ואז תחתוך אתזה לדוגמא נניח לקוח אומר "אני לא רוצה לקנות את המוצר" ובוא נניח שאתה מבין שלאכדאי לו לקנות את המוצר מהיבט מסוים, עכשיו למה שלא יהיה כדאי לו לקנות את המוצר כיהמוצר יקר נניח אבל נניח שהוא לא יודע הוא נניח שהוא לא מבין למה הוא לא רוצה לקנותאת המוצר, נניח שהוא לא מבין למה אבל אתה מבין הסיבה שהוא לא רוצה זה כי הוא לאבאמת צריך את זה נניח והוא לא יודע למה אתה אומר "אבל למה את לא רוצה לקנות את זה","לא יודע לא רוצה".
עכשיו אתהיודע שהוא לא רוצה לקנות את זה כי הוא לא צריך את זה מה שאתה צריך לעשות זה לבדוק,אוקי מה מקור הכוח שלו המחשבה שאומרת לא קונים את מה שלא צריכים ולכן כשאתה מדבראיתו תיזהר מאוד לא להכניס משהו שיזכיר לו שמה שלא צריכים לא קונים, אתה מבין וכלפעם כשהוא אומר משהו שמוביל לשם משהו שיכול לעשות אסוציאציה למחשבה הזאת תעיף אותומשם ואז בעצם אתה יכול להגיד לו "לא נכון אתה כן צריך לקנות את זה וכל פעם כשהואמתחיל להתקרב לשורש שגורם לו להיות צודק אתה מסיט אותו לאיזה צד או שאתה אפילו מראששותל לו מחשבה הפוכה.
כמו לדוגמאנגיד שאתה חושב שהוא לא רוצה לקנות את המוצר כי לא צריך לקנות את מה שלא ייתן תועלתואתה יודע שזה מקור הכוח שלו מולך אז אתה מראש מכניס לו מחשבה הפוכה שאומרת "קוניםכי רוצים לא כי צריכים".
ש: מחוץלשכל.
אליעד: לא זהלא מחוץ לשכל "קונים כי רוצים, אתה יודע למה תקנה כדי להראות שיש לך כדי שיהיה, כדישתהיה לך את האופציה" ואתה מראש מכניס לו זחלים שמנוגדים לשורש ההתנגדות שלו מולךואתה לא אומר לו את זה הוספת לו את זה בצורה עקיפה "אתה רואה את ההוא תראה איזה כיףלו יש לו כל מה שהוא רוצה גם אם הוא לא צריך את זה יש לו את זה כי אם הוא ירצה יהיהלו" ואז אתה כאילו דרך זה דוחף לו שכל שאומר לו "תקשיב תקנה את זה גם אם אתה לאצריך כדי שיהיה לך" כי אתה יודע שקו ההתנגדות שלו מולך זה שהוא לא רוצה לקנות את זהכי הוא לא חושב שהוא צריך לקנות את זה.
ש: זה יפה מהשאתה עושה פה, מה שאני קלטתי שאתה כאילו דרך ההסבר שלך אתה חותך לו את תהילתהניצחון כאילו דרך זה שיבין את זה הוא יצטרך להבין ואז בכלל אתה לא תצטרך לנצחאותו.
אליעד: אבלאמרתי לו מלכתחילה אל תחשוב שרק אתה צודק אמרתי לו מלכתחילה, אתה צריך לראות אתהסכמה נכון אתה צריך לראות את הסכמה מאין הבדל בין יש לאין עד אליו ועד אליך ואזאתה תוכל לשלוט בו יותר ממה שהוא שולט בעצמו, עוד פעם אם לך לא ברור משהו לגביהיריב שלך אתה מתחיל לפחד אבל אם אתה יודע עליו הכל אתה יודע למה הוא חושב מה הוארוצה, מאיפה זה בא מה השורשים מה היתרונות ומה החסרונות אתה יכול לתמרן אותו.
ש: אני חושבשאני דיברתי אבל יותר השאלה היא על דומיננטיות כי הוא בא נגיד.
אליעד: אניהבנתי מה שאתה אומר ברמה האישית כאילו.
ש: בא נגידשאני כן רואה את כל הפרספקטיבות אני רואה איך אני רואה את כל הפרספקטיבה שלו אנירואה עוד זוויות אבל הוא לא הוא רואה רק את הפרספקטיבה שלו והוא לא חושב יותרמדי.
אליעד: הואמעמיד פנים שהוא לא.
ש: והוא זורםעם עצמו ונוקט עמדה מה שנקרא אז אני שואל אם בסיטואציה כזאתי אפשר לנצח אותו.
אליעד: איךאפשר לנצח אתה בהתחלה שאלת איך אתה יכול להרגיש עליונות, אתה שאלת איך אתה יכוללהרגיש מול עצמך תחושה אמת לא שאלת איך לנצח אותו, אתה שאלת איך אתה מול עצמך יכוללהרגיש בנוח עם העמדה שלך מול העמדה של ההוא אתה יודע מה האמת שמסתתרת מאחוריהדברים שלו ואז אתה לא נלחץ ממנו. עכשיו אתה שואל שאלה אחרת איך אתה יכול לנצח אותועכשיו איך אתה יכול לנצח אותו מבחינה פורמלית איך אתה יכול לגרום לו להודות שניצחתאותו יכול להיות שאתה תנצח והוא לא יודע שניצחת אותו אז בוא ניתן לך נקודה למחשבהאיך אפשר לגרום למישהו להודות שניצחת אותו.
אז מה עושיםמתחילים מהפוך למה שבן אדם לא ירצה להודות שניצחת אותו כי זה יגרום לו להרגיש רע,זאת אומרת גם אם תוכיח לו שאתה ניצחת אותו עדיין הוא לא רוצה להודות שניצחת אותו כיזה יגרום לו להרגיש רע לכן מה שאתה צריך לעשות זה לגרום לו להרגיש יותר רע מכך שהואלא יודע שניצחת אותו ואיך עושים את זה על ידי שמכניסים אותו לפרדוקס עם עצמו ביחסלמה שהוא אומר שיגרום לו להרגיש כל כך רע שרק כדי לברוח מהפרדוקס הוא יגיד לך שאתהצודק.
אתה הבנת היהאחד שאמר או שיש או שאין תראה אולי יש ואולי אין אבל או שיש או שאין ואני רציתילהכניע אותו אני רציתי לגרום לו להגיד "וואלה אתה צודק נכון אין הבדל בין יש לאיןלא יודע כלום", מה עשיתי דיברתי איתו "אתה אומר שיש אולי אין אולי אין אולי יש" לאמשנה סיפור שלם ואז הוא נכנס לפרדוקס עם עצמו שהוא כבר התבלבל "יש אין, אין יש"המוח לא הסתנכרן ואז הדרך מילוט היחידה שלו זה להגיד "תקשיב אתה צודק אין הבדלבין...
המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | מטפל אישי, מטפלהוליסטי, יועץ טיפולי, ייעוץ טיפולי
הכנס לאתרותהנה מעוד אימון אישי ועסקי, ייעוץ נפשי,אושר, לשכנע אנשים, איך להשפיע על אנשים..., אימון אישי, לשכנע, מאמן אימון אישי,יעוץ, איך לנצח... ועוד ...
מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד
מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד
הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...
מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנך חינוך ילדים לשכנע מכירות שכנוע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחניות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נחמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי
תכנסו ותהנו ...