יש דבריםשגורמים לך ליהנות פשוט יש דברים שאתה עושה שגורמים לך ליהנות אתה משיג גורמים לךליהנות, עכשיו הוא אומר מה גורם לך ליהנות האם מעצם השגת הדבר או משהו אחר תהליךנוסף שקורה כאשר אתה משיג את הדבר.
ש: תלוי דווקאבך לא.
אליעד: כןשנייה לפני כן יש ככה נגיד בן אדם קונה חולצה חדשה לדוגמא אז הוא נהנה, עכשיו הואאומר האם ההנאה תלויה בעצם החולצה כאילו האם עצם זה שיש לך את החולצה זה גרם לךליהנות או שיש משהו אחר שקורה כשיש לך אתה החולצה, ממה נובעת ההנאה האם מעצם השגתהדבר או ממשהו אחר שקרה לך בתת מודע כשהשגת את הדבר ממה זה נבע.
עכשיו מה שהואאומר מההתבוננות שלו שהוא התבונן וראה שזה לא עצם השגת הדבר זה כנראה שיש שמה משהונוסף ואיך הוא הגיע למסקנה הזאת כי הוא אומר אם זה מעצם הדבר עצמו אז אם עצם הדברעצמו הוא טוב אז למה יש לפעמים בן אדם שנהנה מהדבר ובן אדם אחר שסובל נגיד לדוגמאללמוד תורה נניח יכול להיות בן אדם שהוא מאמין שזה עושה לו מעוד טוב בן אדם שהוא לאמאמין הוא רוצה להתאבד כאילו זה העונש הכי גדול שאפשר לתת לו לשבת לקרוא את הספר,עכשיו אז מה האמת אם עצם הלימוד עצמו הוא עצמו נותן לך שמחה אז איך יכול להיותשהשני סובל.
עכשיו אז הואאומר שכנראה שיש פה משהו נוסף שזו לא הצורה שהיא נותנת לך את ההנאה יש פה תהליך אחרשקורה, מה התהליך הוא לא אמר אבל יש תהליך אחר שהוא זה שגורם לך ליהנות. עכשיוההוכחה היותר גדולה זה לא למה הוא נהנה וההוא לא נהנה זה למה אותו אדם עצמו פעם אחתהוא נהנה מהדבר ופעם אחת הוא לא נהנה מהדבר, גם בן אדם עצמו נגיד הוא קונה רכב חדשנהנה עכשיו אחרי זמן מסוים הוא פחות שמח אבל רגע אבל אם זה כל כך טוב אז למה אתהרוצה למכור אותו אז הוא אומר "לא אבל אני לא אוהב את זה", רגע אבל אם אתה לא אוהבאת זה אז למה שמחת בהתחלה שקנית את זה.
כאילו אם זההיה הרכב הכי טוב אם הוא מקור השמחה שלך אז למה פתאום אתה רוצה למכור אותו ואם אתהאומר "לא אני לא אוהב אותו" פתאום "לא הוא לא מעניין אותי" נגיד אז הוא לכשעצמו איןלו "ערך תזונתי" מה שנקרא אז למה מלכתחילה שמחת שקיבלת אותו, אתה מבין ביחס לאדםעצמו יש שינויים האדם עצמו נהנה לראות איזו תוכנית ואחר כך הוא לא רוצה לראות אתהתוכנית ואחר כך הוא הוא עוד פעם רוצה לראות את התוכנית אבל איך יכול להיות אםהתוכנית הזאת מעניינת למה פתאום זה לא עניין אותך, אם זה לא עניין אותך איך פתאוםזה כן עניין אותך אלא מה אולי יש משהו אחר בכלל שהוא מחליט לך מה תעשה כאילו הואמחליט לך ממה תהנה וממה לא תהנה זה בכלל לא קשור לצורות החיצוניות. מה אתהמבין?
ש: הייתה לישאלה כזאתי בראש אולי הסביבה משפיעה על איזושהי נקודה למשל אני רואה איזו חולצה יפהאיזה אוטו יפה.
אליעד: ואזנגיד כולם אומרים זה לא יפה.
ש: ואחרי זהאני כבר לא נהנה מזה הסביבה השפיעה עלי.
אליעד: כן אבלהשאלה באמת האם זאת הסביבה האם באמת זאת הסביבה למה כי יכול להיות מצבים.
ש: ממבט ראשוןאני אוהב את זה ואחר כך.
אליעד: אבלאיך זה יכול להיות מה אתה לא החלטי תחליט אם אתה אוהב את זה תישאר אם זה אם לא למהאתה זורק את זה, עכשיו אולי נגיד שזאת הסביבה אבל למה זה לא מחויב שזאת הסביבה כייש מצבים שהסביבה אומרת לך על משהו שהוא לא יפה ואתה דווקא כן רוצה אותו אמרו לךנגיד הסביבה אומרת "אנחנו נגד" וזה אפילו עושה לך את זה יותר שהסביבה אומרת לך לאואתה אומר "דווקא בא לי", יש מצבים שהסביבה אומרת "זה מאוד יפה" ואתה אומר "עזוב זההמוני מדי, לא אני רוצה משהו ייחודי כזה" אז זה לא בגלל הסביבה.
ש: אבל כלההנאות הרגעיות האלה זה אומר בעצם שיש חוסר החלטיות מוחלט בעצם כי בן אדם לא מסתפקבמשהו אחד.
אליעד: אפילוהחיים לכשעצמם בן אדם נגיד כמעט עשה תאונה וניצל אז הוא שמח, למה הוא שמח כי החייםשלו ניצלו כאילו הוא מאוד רוצה לחיות אבל אפילו "המאוד רוצה" לחיות בגילאים מתבגריםלאו דווקא כשילדים מתבגרים כאילו כשאתה מתחיל להיות יותר מבוגר הרבה פעמים הרצוןלחיות גם כן נעלם לך כי אתה כאילו מרגיש כבר סוג של מיצוי או משהו כזה אז מה זהבעצם אומר זה אומר שיש כאילו עוד איזושהי מערכת תת קרקעית מאחורי התחושות שהיאמנהלת לך את התחושות זה לא קשור ספציפית לדבר עצמו.
זה מה שרבינחמן אמר "אין לו לאדם לדאוג, אם יהיו לו מעות או לא" בן אדם לא צריך לדאוג אם יהיהלו כסף או לו כי "בין כך או בין כך יבלה את ימיו בשווה" אתה בכל מקרה תרגיש אותודבר כאילו יש בתוכך מנגנון שהוא מחליט לך מתי להיות מאושר ומתי להיות שמח וזה לאקשור ספציפית למה שיש לך או למה שאין לך. עכשיו במה זה תלוי זה תלוי במה שאתה רוצהאם אתה רוצה את הדבר טוב לך אם אתה לא רוצה אותו לא טוב לך זה בכלל לא משנה מה זה,אם אתה רוצה את הדבר טוב לך אם אתה לא רוצה את הדבר רע לך וזה בכלל לא משנה מה הדברזה לא משנה מה הדבר אז אם אתה רוצה אותו זה טוב לך ואם אתה לא רוצה אותו זה רעלך.
עכשיו השאלההנשאלת ומי מחליט מה אתה רוצה מי מחליט לך אם תרצה או לא תרצה אבל זה כבר עניין אחרבכל מקרה מה שהוא ניסה לומר, הוא ניסה להעביר את הפוקוס להגיד שבהתבוננות שלו הואכאילו ראה שבסופו של דבר זאת לא בהכרח הצורה שהיא עושה את ההנאה אלא משהו תת הכרתישהוא יוצר לך את ההנאה מהדבר לא השגת הצורה עצמה. זה מה שהתכוונת להגיד מה הבנתאתה?
ש: יש כאילואת הפעולה הצורה החיצונית שאנחנו עושים בשביל מטרה מסוימת אז בעצם לא הדבר עצמו הואזה שנותן לו את הסיפוק אלא את זה שהוא רוצה את זה את הדבר.
אליעד: לאקודם כל זה שיש איזשהו תהליך נוסף.
ש: כן שישתהליך נוסף והתהליך הנוסף שבאותו רגע הוא רוצה את זה.
אליעד: לדוגמאלצורך העניין כן עכשיו השאלה היא אם זה בסוף מי מחליט לך אם אתה רוצה או לא רוצה,נגיד לדוגמא יכולים לזרוק בן אדם לרחוב והוא יגיד "לא, אני רוצה את זה" יכול להיותמצב יש הומלסים שרוצים את זה אפילו אומרים להם בואו תשתכנו הוא אומר "לא רוצה אנירוצה להישאר פה אל תפריעו לי יש לי את הספסל שלי את הסדר יום אל תשבשו לי, לא רוצהעכשיו בחדר מדרגות תעלה תיכנס עזוב זה מסובך...
המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | מטפל התנהגותיקוגניטיבי, ייעוץ אישי, מומחה, מטפל הוליסטי
הכנס לאתרותהנה מעוד מאמן עסקי, מאמן אישי ועסקי, מהגורם אושר..., מכירות, חשיבה חיובית, יעוץ, אימון עסקי, להנות, תת מודע, איךנוצרות... ועוד ...
מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד
מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד
הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...
מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנך חינוך ילדים לשכנע מכירות שכנוע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחניות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נחמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי
תכנסו ותהנו ...